Battle of the beaters: welke kies jij?

Ik denk dat we in moment van komkommertijd zitten.

Mijn privƩ speeltuin heb ik hier wel. Wink wink.

2 likes

Monster Dracula

Holy thread revival :-). Back on topic, toch echt de Seiko SKX007 of 009. Degelijk, mechanisch, legacy en een echte bandenvriend: staal, rubber, NATO. Wat wil je nog meer? Kastvorm blijft een feest om naar te kijken.

1 like

Seiko SKA369 a.k.a. Big F*cking Kinetic. De mijne is met saffier, dus kan wel wat hebben.

Binnenkort nieuwe categorie op HF : reanimated threads :wink:

OT : DE ultieme beater MOET toch gewoon een G-Shock zijn ?
Next ā€¦ :wink:

2 likes

G-Shock (maar de meeste vind ik lelijk, sorry) of gewoon iedere willekeurige Certina DSā€¦ik krijg ze niet kapotā€¦, doe er alles mee, sleutelen, brandweer (ja ook de hitte in) zagen, dusā€¦ :smile: :+1: en als het gaat om de originele 3ā€¦Victorinox, past bij mijn messenverzamaling

2 likes

1 like

Ik zeg de Sinn 212 KSK. Het horloge van de Duitse kommandotroepen, gemaakt van U-boat staal. Met 47 mm heb je wel wat om je polsenā€¦ en je kunt er nog mee navigeren ook.

Ik heb hem omgehad en had hem graag gekocht, maar ja, eur 2.645 voor een horloge dat niet onder je manchet past is best stevig.

1 like

Maar aan de andere kant; draag je bij de brandweer een overhemd met manchetten?

1 like

Brandweer? Waarom zou ik lid zijn van de brandweer ?

Voor het kekke pakje misschien? Maar ik haalde pietman zijn postcode erbij in mijn hoofdā€¦

1 like

Nee, heb niets met de brandweer

5 likes

2 likes

Dat is toch juist ook niet handig zon groot ding als beater. Die stoot je overal tegen aan en zit in de weg.

Hij is wel heel erg gaaf en stoer.

Zucht :heart_eyes: , ja erg mooi, past eigenlijk niet in de collectieā€¦moet ik nou mijn eisen of wensen verleggen??

De Dagaz, lekker niet ā€œrun of the millā€ als de Seiko, niet zo te groot en wiartz als het Zakmes. Dagaz heeft de foolproof Miyota 9015, ā€œdouble domedā€ saffier, mooie afwerkingā€¦

Die INOX had ik nog nooit zo goed bekeken. Haakte overigens bijna af vanwege de ā€œmannenplaatjesā€ maar ja dat schijnt nu een maal bij een horlogeforum te horenā€¦

Erg indrukwekkend horloge en zeker het overwegen waard.
Value for money daarnaast en dat is wel iets wat bij mij enorm kan scoren.
Aan het design moeten mijn ogen even wennen.
En 43 mm vind ik fors. Hij oogt overigens kleiner. Weet iemand hoe dat zit ?
Quartz is voor mij geen probleem. Niet alles " in de collectie " hoeft mechanisch te zijn.
Gewoon heerlijk om een horloge uit de la te vissen dat gewoon gelijk op tijd loopt.

Nooit eerder overwogen en een beetje afgedaan als een zakmes horloge.
Maar hij komt wel binnen de Inox.