Battle of the Dressers: GS vs JLC vs ALS

Fraai hoor. Is er een aparte benaming voor dat font type?

Geen idee als ik eerlijk ben

Klopt natuurlijk. Ik realiseer me dat een Vacheron wel door mijn hoofd blijft spoken. Dit moet echt mijn enige en laatste (sportieve) dresser worden. Mezelf kennende vrees ik dat ik straks tóch weer een upgrade wil als ik niet meteen doorpak en nu “settle” voor de JLC. Ik heb wel een beperkt horloge budget dus zal ik gaan uitdunnen (Zenith eruit en straks de Speedy Tuesday eruit) en met dat geld + beetje extra ga ik in een nét hogere categorie kijken. Dat kan iets van Vacheron zijn (met eigen uurwerk + Genfer Pünze), of een Moser met fumé dial of iets anders moois. Nog geen einde in zicht dus!

1 like

3 likes

Zoiets ja. Alleen dan met donkere plaat. Of de 56 met power reserve als die ook in blauw beschikbaar komt. Of een mooie witgouden Moser met donkere fumé dial. Opties genoeg!

2 likes

Ga morgen naar deze kijken. Benieuwd hoe de plaat in het echt is. Als ie bevalt is de zoektocht ten einde. Hier nog kenners van Moser met tips/ideeen?

4 likes

Mooi hoor. Maar ik dacht, “palladium”? Dus even googlelen, maar voordat ik dat om mijn pols zou doen, zou ik nog even iets meer lezen over dit onderwerp. Misschien is het helemaal niks, maar ik zou liever een metaal hebben waar geen twijfels over bestaan. Nikkel is geen lekker metaal, maar palladium is misschien ook niet helemaal zorgen vrij? Maar goed, ik ben geen expert, gewoon een wiki-lezer.

Mwa ik lees dat dat gaat om het innemen van palladium. Zal wel meevallen. Ik heb wel gelezen dat de waarde fluctueert en momenteel die van goud overstijgt.

1 like

De Moser overigens laten liggen. Mooi, maar kastvorm is mij te rond en klassiek. Echt gek dat er voor onder de 10k geen sportieve dresser te vinden is die het wint van de MUT Moon. Iemand nog een idee? Nog een keer een rijtje:

  • 38-40mm
  • manufactuur uurwerk
  • donkere wijzerplaat, dus blauw, zwart, grijs
  • bij voorkeur op leer
  • witgoud, platina dikke plus maar geen must
  • mag gebruikt en/of grijs
  • geen vintage, dus vanaf 2000 ongeveer

Ik denk dat ik echt alles al gezien heb in dit segment (scroll maar eens door dit topic), maar wie weet heeft iemand nog een mooie vondst.

2 likes

Arnold & Son HMS1:

Heb overigens totaal geen ervaring met horloges in deze klasse, deze ook nooit in de vingers gehad, maar op de foto’s vind ik het een mooi horloge. :blush:

4 likes

Als het niet zo is, dan is het niet zo. Dan is de MUT Moon de ware.

Het moet in werkelijkheid maar net klikken. Ik ben ook wel eens helemaal verzot geweest op een horloge, bijna online gekocht, maar ik was te laat, zag hem later in werkelijkheid, en het bleek gewoon niet mijn ding. Dat was een eye-opener. Sindsdien ben ik iets voorzichtiger met online aankopen. Iets. Ik heb sindsdien ook wel online een horloge gekocht dat boven mijn verwachtigen uit is gestegen.

1 like

Damn die JLC moonphase is wel tof hoor! Is er een versie beschikbaar met witte wijzerplaat?

Deze van @SuperC is ook wel tof
https://www.ten2two.nl/product/jaeger-lecoultre-master-ultra-thin-moon-39/

:fire::heart_eyes::sunglasses:

1 like

Ik vind dat je zelf met de JLC en GS eigenlijk al hele mooie opties hebt gegeven.

Ik vind zelf deze GS op de foto ook heel fraai ogen, maar nooit IRL gezien en misschien niet dressy genoeg:

2 likes

Dank weer allen - het is vandaag snel gegaan. Toch contact opgenomen met de verkoper van de Moser en alsnog de knoop doorgehakt. Later deze week ophalen en dan volgt meer. Dit wordt m:

20 likes

Nou, eh, het kan slechter. :smiley:

Prach-tig! Gefeliciteerd en we zijn zeer nieuwsgierig naar de NA, uiteraard! :+1:

1 like

Heel mooi!! :ok_hand:

leuk topic! nu pas even bijgelegen :slight_smile:

Grappig om te zien dat je interesse en voorkeur zo wisselt naarmate je meer past en onderzoekt, dat herken ik wel. Is voor mij ook een reden om niet te veel te passen en te onderzoeken haha…

ik ben zelf voor een VC gegaan als serieuze dresser en vind die eigenlijk ook bij een spijkerbroek prima passen. De kasten van ALS vind ik echt enorm gaaf, jou eerste keuze met ALS in een circle vind ik niet zo mooi. Moser heb ik nog nooit in het echt gezien, maar vind het merk enorm sympathiek. Super leuk dat je een keuze hebt gemaakt. Doe je nog pics later?

1 like

Ik zal zodra ik hem heb een kort stukje schrijven. Ik was er zo goed als uit dat het de MUT Moon zou worden. Het enige dat in mijn achterhoofd bleef spelen is dat JLC staal is en qua afwerking van het uurwerk niet écht top-top. Ik heb de Moser zaterdag gepast en vond hem eigenlijk nèt te klassiek, maar eigenlijk tikt hij alle boxes. Plus dat ik Moser wel een sympathiek merk vind, beetje tegendraads, beetje schoppen. Past wel bij mij. En een wat klassieker hirloge mag ook wel in een collectie die verder uit Rolex in staal bestaat. Zin in het weekend iig.

6 likes

Heeeeel gaaf. Erg benieuwd naar je bevindingen. Volg het merk al jaren maar het is buiten mijn budget. Denk dat je een goede keuze maakt!