Battle of the Dressers: GS vs JLC vs ALS

De GS. Heeft de mooiste wijzerplaat

Mijn gevoel:

Seiko: mooi, prachtige afwerking. Schitterende dial. Rustig en toch spannend

JLC: Mooi en klassiek. Moonphase op mijn “endgame dresser” zou ik niet doen. Mooie maar nutteloze complicatie. Dresser mag basic :+1:

ALS: saai en te duur. Niet mijn ding.

Ik zou voor de Seiko gaan omdat ik die meer typisch dresser vind. Maar de JLC vind ik ook adembenemend :+1:

2 likes

Welke is de VC van @Bidle?

Volgens mij heeft hij een ‘Traditionelle Manual Winding’.

Ik vind de Patrimony qua design mooier (echt heul mooi!), maar die is wel 40mm. Dat is een tikje aan de grote kant wat mij betreft.

Foto @Bidle?

Mijn mening is dat de Saxonia de beste optie is.
A. Lange is zo’n bizar merk, afwerken is het beste ter wereld, naast Patek

4 likes

Bekijk trouwens liha eens, een duits merk, heel onbekend, maar erg mooi. Ik weet niet of je perse een inhouse movement wilt hebben…

1 like

Ja inhouse is wel een must. Maar voor 10k lijkt me dat niet te gek :slight_smile:

1 like

Qua looks… JLC :heart_eyes:

Deze liha horloges kosten €2500; ik weet niet of ze een transparante achterkant hebben trouwens.

Misschien een Blancpain?

De Villeret Grands Date

Of misschien een mooie Nomos Lambda :heart_eyes:

2 likes

Wat een prachtige horloge. Wat is de referentie hiervan?

1 like
1 like

Heb je Moser & Cie al overwogen?

9 likes

Jongens, jongens, wat hebben we toch een goede smaak met zijn allen:
die Parmigiani: :heart_eyes::heart_eyes:
Moser en cie: :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: ooit eens eentje in het echt mogen aanschouwen, werkelijk uniek!
Mag ik dan ook nog een duit in het zakje doen, aangezien budget kennelijk van geen belang is:

Gronefeld Hodinkee edition, OEFFF! :star_struck:

Met - IMHO - het ALLERmooist bewerkte uurwerk ooit!

9 likes

Ik zou zelf, als ik een OP in de collectie had, geen behoefte hebben aan iets nog dressier. Maar als ik uit door TS genoemde drie zou moeten kiezen, zou ik voor de GS gaan.

:heart:️ :heart:️ :heart:️

Die kan echt niet binnen het budget. De getoonde Moser komt in de buurt.

Deze destijds gekocht, bevalt nog steeds erg goed. Ben dan ook erg gecharmeerd van de traditionele manier van afwerken. VC doet dat erg kundig en het uurwerkje zelf is relatief jong. Echter zit wel erg goed in elkaar.

Hieronder de [BR] met meer info.

1 like

Van deze drie de GS die dail en t vloeiende van spring drive. Dan de ALS en dan de JLC.

Als ook nog wat mag voorstellen, ook van GS welke ik nog mooier vind.

:heart_eyes:

8 likes

Als je uit de drie moet kiezen van TS, de JLC hands down. Prachtig horloge, geen idee van de prijs en welk type precies, maar ik moet mijn wensenlijstje ermee gaan aanpassen. De GS vind ik minder mooi als de Seiko Cocktail Time met blauwe wijzerplaat, liever die qua design. De laatste genoemde kan me niet bekoren, was het een Lange? Ik ben het vergeten na het scrollen, zo erg boeide die mij persoonlijk… :sweat: Vast mooi, maar niet naast die JLC en de GS.

Die Moser van Windhund (maar dan met de small seconds) en eventueel de Omega van Bauhaus in witgoud zet ik op de de lijst. De VC van Bidle is prachtig maar never ever onder 10k te krijgen. De Blancpain vind ik te klassiek met Roman numerals en de GO’s lijken mij te groot uitvallen met de dunne bezel. De Lambda vind ik te iel en niet langer VFM. Dus zoals ik het nu zie heb ik nog steeds de GS, de JLC, Moser, Omega en een VC Patrimony zonder display caseback.

Edit: de ALS met small seconds zijn idd mooier dan de thin maar als ik me niet vergis 35mm en dus erg klein.

1 like