Battle of the Dressers: GS vs JLC vs ALS

Ik draag zelf liever iets sportievere / casual modellen maar voor deze zou ik zeker een uitzondering maken. Ik vind dit werkelijk prachtig

8 likes

Nog eens verder gekeken en nagedacht. Alle bestaande opties vallen af, behalve de JLC MUT Moon in zwart. Ook de GS, achitterend, maar ik vrees dat ik toch de “pedigree” ga missen. En ja, ik heb al een keer een hele mooie GS gehad, die het geen twee weken bij me heeft uitgehouden. O dertussen voeg ik de volgende opties nog toe aan de lijst en ik ben benieuwd wat jullie vinden. Let wel - geen van allen gepast dus ik moet het doen met plaatjes en reviews.

  1. Parmigiani Tonda 1950 in zwart

  1. Chopard LUC XP of XPS

Allebei beetje outside the box. Nog meer van dit soort opties?

3 likes

H. Moser & Cie is tha Bomb en echt uniek.
Afwerking is geweldig en ik denk dat het een blijver is in de Indy Watch industrie.

Volgens mij is er ook nog niemand met een Moser hier op het forum.
Altijd erg fan geweest van de Monard. :sunglasses:

On topic: De A. Lange & Sohne, denk dat als je één van die andere kiest je uiteindelijk altijd blijft kijken naar een A. Lange & Sohne :see_no_evil:

2 likes

Dat zijn mooie opties! Vooral de eerste twee.

De Parmigiani kan ik echt aanraden. Zeker gaan proberen die. Ik heb de witte. Een klassiek model met een twist.

JLC MUT blijft natuurlijk ook een topper.

1 like

Heel mooi, alledrie!

Glashutte een optie? Is geen A. Lange maar ik vind het wel horloges met karakter :sunglasses:

Oeps… plaatjes zonder bron. Indien dit in strijd met de forumregels is hoor ik dat graag en verwijder ik gelijk de foto’s

7 likes

Vaak zou ik een GS kiezen, maar deze GS vind ik niet zo mooi. Hij is wel bijzonder.

In dit geval zou ik de JLC kiezen, wat een pracht dresser!
En als iemand vraagt wat je draagt, kun je dan zeggen “Jeezjèrlekoeoeoeltre”. Dat klinkt al heel mooi :slight_smile:

6 likes

Heb vandaag de groene hier op Mallorca gepast. Met degradé dial. Viel me niet mee. Beetje ielig en oubollig. Was -30% maar heb m laten liggen.

1 like

Serieus? Foto?

1 like

Hmm oke. Ik heb ze nooit in het echt gezien maargoed, het is natuurlijk altijd top als je zo’n horloge kan passen. Ook belangrijk om te weten wat je zeker niet wilt! :wink:

1 like

Eigenlijk geen eerlijke battle, m.i. maar 1 winnaar: the watchmakers’ watch!

Heb er ook enkele in het echt gezien en het is ook niet aan mij besteed. De foto’s zijn leuker!

Hands Down

jpeg

3 likes

Heb ik gemaakt en zal ik hopelijk morgen posten. Iphone gedoe vanavond. Wie nog een groene zoekt voor 4500 euro laat me weten dan zoek ik naam van die tent even op. Als je hem wil is het een koopje.

1 like

Ik zou ook zeker in deze categorie een jaquet droz overwegen

De JLC is wat spannender, maar GS maakt toch ook wel mooie dressers (SBGZ003)

1 like

Even een update over de zoektocht naar mijn end-game dresser. Ik ben deze week op de PC Hooftstraat geweest en overal naar binnen gewandeld.

  • Eerst om de hoek bij Ace de Parmigiani Tonda gepast. Erg mooi, twijfel alleen of de plaat zwart genoeg is. Mooi horloge, staat prima op de pols.
  • Daarna bij JLC Boutique de master calendar, small seconds in blauw (nét te groot) en de moon in zwart gepast. De moon staat nog met stip op de lijst.
  • bij Tourbillon uitermate vriendelijk geholpen en de PanomaticLunar in blauw omgehad. Heel erg mooi, echter de dikte is voor mij too much. Als die 10mm was geweest, was dit zonder twijfel een kanshebber geweest. Ook nog de Blancpain full calendar in blauw maar is mij te klassiek en te druk.
  • Verder bij Hermes de Slim bekeken, viel me niet mee.
  • Bij Cartier de Drive, Slim en nieuwe Santos in blauw - ook allemaal niet wat ik zoek.
  • Bij S+C de ALS Saxonia Thin en Altiplano geprobeerd. De Saxonia vond ik veel te klein. Altiplano schitterend maar met 27.000 euro ver boven budget.
  • Tenslotte bij Chopard enkele LUC’s waaronder de nieuwe XP met blauwe plaat. Mooi, maar voor een dresser te casual en niet verfijnd genoeg.

Vandaag in Frankfurt bij Wempe en Bucherer binnen geweest. Vacheron Fiftysix date omgedaan. In het blauw. Erg, erg mooi. Mooier en fijner dan op de foto’s. Gaat dus op de lijst. Ook nog een keer de panomatic en dikte deed hem echt de das om. Tenslotte bij de Seiko boutique de SBGA407 (babyblue snowflake plaat - top, maar dik), SBGK005 en SBGA375 omgehad. Vooral de laatste met diepblauwe plaat is geweldig.
blijven
Waar brengt me dit? Er blijven drie opties over:

  1. Parmigiani Tonda 1950 zwarte plaat

  1. JLC MUT Moon zwarte plaat

  1. Vacheron Constantin 56 blauwe plaat

Geen van deze drie is perfect, elk heeft zijn sterke punten (inhouse movement voor 1 en 2, maar niet 3 - Brand cachet van 2 en 3, maar minder bij 1 etc).

De Vacheron is grijs al voor 8.5k te krijgen, de JLC voor 6.5k en de Tonda ook voor 6.5. Het ontloopt elkaar dus niet heel veel.

Ik ben benieuwd naar jullie gedachten. Wat zouden voor jullie de overwegingen zijn?

8 likes

Jeetje, je hebt drie toppers uitgekozen.

Ik vind de JLC eigenlijk wel een van de best gelukte horlogeontwerpen die ik ken. Ik geniet echter ook erg van mijn Parmigiani. Hij is heel klassiek aan de ene kant, maar heeft toch een duidelijke twist door de lugs. Afwerking en uurwerk zijn top notch ook.

De VC, een merk dat ik zeer hoog acht, is mooi. Het zou me denk ik wel tegenstaan dat je niet hun eigen uurwerk krijgt.

Kortom: ik zou de lijst naar twee reduceren; de Parmigiani en de JlC. Tussen die twee kiezen kon ik niet, vandaar dat ik ze beide heb :wink:.

3 likes

Mooi lijstje geworden, voor mij erg verschillende horloges.

Zou dan toch voor de JLC gaan.
De JLC vind ik erg veelzijdig binnen dit segment en zou zelf wellicht nog eerder voor de lichte wijzerplaat gaan. Mede omdat die dan een bredere keuzemogelijkheid krijgt qua banden.

De P is het voor mij ook net niet, maar wel mooi.
De VC vind ik gewoon niet zo mooi en verre van ‘dress’. Met name staan me de driehoekjes bij de lugs tegen. De rest zal ik je besparen.

Sterkte met kiezen! :wink:

  • Parmigiani Tonda 1950
  • JLC MUT zwarte plaat
  • Vacheron Constantin 56 blauwe plaat

0 stemmers

2 likes

Die jlc die straalt gewoon pure klasse uit !!!

2 likes