Battle of the Titans: Rolex Submariner versus Nieuwe Omega Seamaster 300m

Hallo allemaal,

Omega heeft eerder dit jaar hun meest befaamde duiker een flinke update gegeven en hierbij komt de Seamaster 300m zowel specwise als qua prijs dichter bij de Rolex Submariner. Superlative Chronometer versus Master Chronometer. Onderstaand filmpje heeft het er zelfs over dat Omega Rolex met hun eigen spel heeft verslagen.

Wat vinden jullie? Welke is de betere van de twee?
Ik ben benieuwd wat jullie vinden. :sunglasses::+1:

MvG Ralph

Welke van de twee is het betere horloge?

• Rolex Submariner
  • Nieuwe Omega Seamaster 300m

0 stemmers

2 likes

Zozooooooo. Na 3 min. en 3 stemmen staat Rolex al bovenaan :rofl:

Zonder dollen. Los van het filmpje. De sub is een icoon. Vanaf het moment dat deze werd geïntroduceerd.

Ik zou bijna zeggen dat omega wel de mooiste chronograaf heeft, ware het niet dat de 116500ln als moderne opvolger van de 6263 erg geslaagd is… :v:

2 likes

Kleine correctie, de Seamaster is al sinds haverwege 2018 op de markt.

2 likes

Ik vond de vorige Seamaster mooier dan deze. Nu kies ik duidelijk voor de Submariner terwijl ik bij de vorige meer twijfel had:

https://www.horlogeforum.nl/t/vergelijking-smpc-met-sub-na-vijf-dagen/113188

Ik vind de Sub niet echt een mooi horloge. Maar de sub heeft wel een vele maler tijdlozer ontwerp dan dat jaren 90 ontwerp van de seamaster. Mijn mening hè, dus andere zijn vrij een ander te hebben. Maar de seamaster vind ik echt niet tijdloos. Dusdanig dat als ik er naar kijk dat ik het gevoel heb, 1995, 2 Mei, 15:34. Toen was hij gaaf, om 15:35 helaas al niet meer.

Over techniek. Leuk co-axial, dubble barrel. Maar als normale kantoor gebruiker merk ik dat verschil toch niet. Ik vind het wel leuk, maar is toch voor mij persoonlijk een lastig verkoop argument.

En zo’n ceramische kast is leuk, maar word echt teniet gedaan door dat 1995, 2 Mei, 15:34 ontwerp.

3 likes

Naast het veel tijdlozere design… Is de Rolex nu ook al weer 7 jaar op de markt. Inmiddels is de techniek natuurlijk ook weer beter

Zelf heb ik nog steeds 10x zo graag die submariner dan dit model omega.

Vijf reacties in een Rolex versus Omega topic, welke al 11 uur open is.

Damn, ik sta hiervan te kijken. Iedereen is er vast echt klaar mee.

6 likes

Ja, net zoals met de filmpje + poll topics

5 likes

Review is niet helemaal accuraat. 8800 movement heeft geen dubbele barrel en 55 uur power reserve. Volgens mij haalt de nieuwe 3235 72 uur met een enkele barrel op 4hz. Keramische is wel cool maar niet iets wat ik zelf zou kiezen. Al met al komt het op persoonlijke smaak aan.

Ik heb niet gestemd omdat ik geen keuze kan maken.
Natuurlijk is de Submariner een icoon maar dat is de Seamaster ook al is het in een iets mindere mate.

Uitgaande van de kwaliteit, kan ik moeilijk oordelen welke beter is.
Qua looks vind ik ze beiden top. Ik heb ze daarom ook beiden.

Qua prijs-kwaliteit zal denk ik de Seamaster winnen.
Qua waardevastheid is Rolex op dit moment nog sterker maar dat verschil zal kleiner worden(zegt men).

Het zal dus inderdaad persoonlijk zijn en wat je ervoor over hebt.

3 likes

Heb Omega gestemd. Simpelweg vanwege de prijs/ kwaliteit/specs t.o.v. de Rolex.

3 likes

De Omega is een fantastisch horloge maar voor mij wint de Rolex Submariner.

1 like

:point_up:

1 like

Shit ik dacht ff dat het aan mij lag. Ik zie steeds nieuwe topics met ongeveer hetzelfde onderwerp, dezelfde opzet en zelfde ts waarvan ik dacht deze al gelezen te hebben :thinking:

3 likes

Prijs / kwaliteit de Omega, verder vind ik de Omega band niet mooi, open wijzers ruk, de golfende wijzerplaat bagger. Dus de Rolex, icoon, rustiger ontwerp, veel waarder vaster.

2 likes

Ik heb Omega gestemd, omdat ik die beter vind qua specs. Maar de Submariner is cooler.

De sub is een icoon maar ook dat het echt een tjappie horloge is geworden.

De seamaster is toch nog meer classy/ gentlemannie

Exact m.n de skeletonwijzers zijn afknappers

De vraag was, welk horloge is beter. Dan stem ik voor de Omega wegens de in mijn ogen betere specificaties.
Qua looks wint de Submariner voor mij (hoewel ik dat klassieke type wel wat beu gezien ben).

1 like

Omega gestemd. Waarom, omdat de Omega meer value for money biedt.

Deze 22 jarige beauty draag ik met veel plezier en naar mijn mening is deze Seamaster helemaal niet gedateerd. Volgens mij zeggen ze hetzelfde van de Royal Oak en andere Genta design horloges, kortom de Seamaster verkeerd in uitstekend gezelschap.

Het huidige model voldoet uiteraard weer meer aan de hedendaagse standaarden maar persoonlijk vind ik deze wat prettiger dragen in vergelijking met het huidige model.

2 likes