Baume & Mercier Chronograaf 18K

Ik heb een nieuwe aanwinst die ik jullie niet wil onthouden :

Een Baume & Mercier Chronograaf uit jaren 40 of 50 (wie?)

Gekocht in Belgie en vorige eigenaar is er zuinig op geweest , klein deukje in bezel bij de 8 en wat in de deksel maar dat is wel te herstellen.

Vind de wijzerplaat echt geweldig maar wie weet waar de rode ring met cijfers in het midden voor dient en of dat een bepaalde naam heeft?

Uurwerk is een "simpele"L48 maar glimt als nieuw en loopt netjes evenals de chronograaffunctie , hij lijkt erg veel op de recente "klassieker"van Baume & Mercier dus misschien voorloper van de Capeland serie.

Ik weet niet of ik hem kan houden maar dan heb ik in ieder geval de foto’s nog dus
enjoy !





1 like

Erg mooi, vooral de plaat inderdaad. Best groot nog, 38mm of misschien wel 40mm?

Erg Mooi! Dat rode is een spiraal-tachymeterschaal. Zie je volgens mij vooral veel bij jaren 30/40-chrono’s, dus ik denk dat deze ook eerder jaren 40 is. Zonde om weg te doen!

Fantastische chrono!

Erg mooi! En inderdaad best groot zo te zien. Nu nog een krokodillenleren bandje erbij zoeken. Zo’n tropic kan natuurlijk niet. Veel plezier ermee.

Mvg,
Niels

Erg mooie chrono die zeker een mooie crocoband verdient. Dan niet zo’n (handelaren)crocoprintje, maar een échte croco;)

Zelf houden en om je pols met dat ding!:wink:

Mijn beste,

Kort en Krachtig:
hij is Prachtig!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Niels1974 Schreef:

Erg mooi! En inderdaad best groot zo te zien. Nu
nog een krokodillenleren bandje erbij zoeken. Zo’n
tropic kan natuurlijk niet. Veel plezier ermee.

Mvg,
Niels

Of een mooie struisvogel(tu)

Tissot62 Schreef:

Mijn beste,

Kort en Krachtig:
hij is Prachtig!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond
weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Haha, ik krijg nu al zin in 5 december :wink:

Dan wil ik ook even melden,
zo gaaf zie je ze zelden…

Zo te zien een holle 18kt kast of vergis ik me?
Als dat zo is moet je oppassen met banden ivm het vervormen van de lugs.
Wel een heel mooi exemplaar, gefeliciteerd en veel voorzichtig draagplezier gewenst!

mvg

Ik vind hem echt super gaaf, maar ik heb dan ook een voorliefde voor dit soort oude gouden chronos. Zou hem graag aan mijn collectie toevoegen.

Banden wisselen is inderdaad een klusje om voorzichtig bij te zijn. Die holle lugs zijn zéér kwetsbaar. Hoe zien de lugs eruit bij de bandaanzet, doorgesleten of nog netjes?

Hey Hidde,

Ok bedankt, dacht dat dit flyback chronograaf was maar dat is heel wat anders begreep ik en zonde , ja inderdaad, zal met pijn in het hart zijn want is een van de mooiste Baume et mercier chrono’s die ik kan vinden op het internet maar krijg in november nieuwe woning en de rekeningen vliegn mij om de oren dus dan moet je keuzes maken.

Het is inderdaad een redelijk grote, ik geloof 37mm ex kroon maar zal het eens nameten vanavond .

Lugs zijn hol ,dat is vrijwel altijd bij de gouden kasten van chrono’s , band zit op van die dunne gouden puntjes maar waren volgens mij niet versleten of krom maar goed horloge is duidelijk weinig gedragen dus verwacht dat ook lugs netjes zijn maar zal er vanavond eens naar kijken.

Ik heb de tropic band er zelf opgezet, had geen andere 20mm liggen en vond het niet eens zo verkeerd staan maar dat smaken verschillen blijkt wel weer hahahah.

Zeldzaam mooie klok.(tu)

+1 héél mooi (tu)

Super chique is deze zeg !

Als ik jou was dan zou ik 'm dragen en koesteren .
(En enkele rekeningen bij “wordt later voor gezorgd” klasseren)

Yo , Manu .

Dragen doe ik mijn vintage horloges vrijwel nooit, daar heb ik mijn Superocean Heritage voor, die kan toch net wat meer hebben.

Maar ik ga dealtje maken met mijn vader zodat de Baume Chrono in de familie blijft, vond het toch zonde.

gekkehuus Schreef:

Dragen doe ik mijn vintage horloges vrijwel nooit,
daar heb ik mijn Superocean Heritage voor, die kan
toch net wat meer hebben.

Maar ik ga dealtje maken met mijn vader zodat de
Baume Chrono in de familie blijft, vond het toch
zonde.

That’s the spirit (tu)

Yo , Manu .

Heel verstandig besluit. (tu)

gekkehuus Schreef:

Dragen doe ik mijn vintage horloges vrijwel nooit,
daar heb ik mijn Superocean Heritage voor, die kan
toch net wat meer hebben.

Maar ik ga dealtje maken met mijn vader zodat de
Baume Chrono in de familie blijft, vond het toch
zonde.

Prachtig uurwerk. In heel goede staat, zo te zien. Rosé goud?