Baume Mercier Classima executive 8870

Heb het volgende horloge op het oog.
http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/horloges-heren/588693934-baume-mercier-classima-executive-8870-valjoux-7751-uurwerk.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKxrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1

Vind het als “dresswatch” een erg mooi klokkie. Met moonphase En maandstand. Lijkt in mint conditie.
Horloge is van december 2010, dus ruim 1,5 jaar oud.

Wat is een goede prijs? Is 1500 euro redelijk, of betaal ik dan teveel voor dit klokkie?

Staat al gereserveerd zo te zien

Klopt, voor mij. :slight_smile:

Maar aangezien ik een redelijke amateur ben als het gaat om in te schatten wat een redelijke prijs is, vraag ik de profs van dit forum om hun indicatie. Dit om geen kat in de zak te kopen…

Ik zou EERST prijzen vergelijken, en pas daarna reserveren . . . :sunglasses:

Hij heeft hem gereserveerd zonder dat ik hem daarom had verzocht.

Tweedehandsprijzen zie ik nergens.
Nieuw zijn ze minimaal 3300 euro, en vaak nog duurder.

Niemand een mening?

Ik ben geen kenner, maar je krijgt volgens mij voor het geld best een uitgebreid klokje. Misschien dat je kunt vergelijken met andere klokjes die ook een eta 7751 hebben met dezelfde complicaties.

Ik zou overigens wel vragen of je samen naar een AD kunt om te kijken of er gebreken zijn. Het hoeft heus niet te betekenen dat de verkoper iets verzwijgt, maar het zou best kunnen dat het uurwerkje toch niet lekker loopt, olie uitgedroogd is, een service beurtje nodig heeft, etc. Kun je ook meenemen in de onderhandeling.

BobT Schreef:

Niemand een mening?

Geen B&M kenner, maar:

genoemde nieuwprijs klopt;
garantie zal 2 jaar zijn, heb je nu nog een half jaar garantie? Dat geeft zekerheid;
alles valt met de staat van het horloge. Wat de een nieuw noemt, noem ik gebruikt;

maar ik neem aan dat je het horloge toch eerst zuly willen zien, alvorens het definitief te kopen en te betalen.

Ik zou het wel aandurven. Al met al lijkt het me een alleszins verdedigbare prijs voor een 7751 van een toch redelijk gerenommeerd merk, ook als is het geen topmerk. Maar daar is de prijs nu ook wel naar, nieuw vindt ik hem wel aan de prijs.

ik wil niet veel zeggen maar ik zou nog maar es goed nadenken, want de nieuwprijs is iets hoger dan wordt geschets na het 10x dragen van zo’n klok, want wat is nou 10x dragen.
http://www.acejewelers.com/Baume-Mercier-Classima-Executives-XL/en/product/850551.aspx

Goede tip Marnix, thnx!

Dat is weer een andere discussie, of BM een topmerk is of niet.

Denk dat BM, samen met merken als Oris, Longines, Maurice Lacroix toch zeker de Mercedessen onder de horloges is.

En dan Pateks, Rolex, etc zijn dan de Rolls Royces…

Patek is inderdaad te vergelijken met Rolls Royce. Daar zou ik Rolex niet onder willen scharen, meer Mercedes.

BM is meer een leuke middenklasser maar niet meer.

Kun je niet beter eerst bepalen welk horloge je nu echt graag hebben wilt? Je hebt er nu al verschillende laten zien, en die zijn iedere keer totaal anders en van totaal verschillend merk. Nu lijkt het mij alsof je een horloge van een willekeurig bekend merk MOET kopen omdat er een merk op staat. Het lijkt mij zinvoller eerst je smaak te bepalen, dan een merk/type en van daaruit verder te zoeken.

Ik heb wel eens een BM gehad uit dezelfde lijn en was niet extreem onder de indruk van de afwerking. Prijs lijkt me redelijk.

Tom Koerts Schreef:

Patek is inderdaad te vergelijken met Rolls Royce.
Daar zou ik Rolex niet onder willen scharen, meer
Mercedes.

BM is meer een leuke middenklasser maar niet meer.

+1

BobT Schreef:

Dat is weer een andere discussie, of BM een
topmerk is of niet.

Denk dat BM, samen met merken als Oris, Longines,
Maurice Lacroix toch zeker de Mercedessen onder de
horloges is.

En dan Pateks, Rolex, etc zijn dan de Rolls
Royces…

Je vraagt of een prijs voor een tweedehands BM 7751 redelijk is, toch?

Natuurlijk is het dan relevant wat voort soort merk BM is! Ik zag pas een nieuwe 7751 van Uhr voor €599, zag er ook van van der Klaauw voor het 10-voudige.

Snap je dan toch niet waarom lencoth’s opmerking relevant is? Lijkt mij hardstikke duidelijk.

En nu we het toch of autovergelijkingen hebben, BM is voor mij een soort SEAT.

Oei, dat is in mijn ogen een matige middenklasser! Je bent dus duidelijk niet onder de indruk van de prijs/kwaliteit?
Schaar je BM dan wel net als ik onder het rijtje Oris, Maurice Lacroix en Longines?

BobT Schreef:

Oei, dat is in mijn ogen een matige middenklasser!
Je bent dus duidelijk niet onder de indruk van de
prijs/kwaliteit?
Schaar je BM dan wel net als ik onder het rijtje
Oris, Maurice Lacroix en Longines?

Niks mis met SEAT overigens, prima prijs/kwaliteit verhouding.

Probleem van horlogemerken met automerken vergelijken, is dat het al snel mank gaat. Het duurste horloge kost ruim € 1 mln, de duurste auto, waar je gewoon de weg mee op mag, ook zoiets (bijv. de McLaren F1).

Als je op die manier een Rolex gaat vergelijken met het duurste horloge, dan is de Rolex een Tata Nano (zeker geen SEAT!). En van de Rolex maken ze er een miljoen per jaar, waardoor hij nog minder exclusief is dan de Tata Nano :wink:

Als je veel leest over horloges kom je er achter hoe de liefhebbers tegen bepaalde merken aan kijken. Ik laat even in het midden hoe gefundeerd die meningen zijn.

Oris en Longines hebben een hoge “credibility”, ML en ook BM worden toch meer als “juweliersmerken” gezien. Horloges die een “kenner” niet zo snel zal kopen, maar merken die juweliers wel gaarne aan klanten verkopen.

Ok,vooral het laatste vind ik een interessant gegeven. Thnx! Een Oris en Longines zal dus ook meer zijn waarde houden?