BB58 GMT Pepsi

Toen ik op zoek was naar mijn eerste echte mooi uurwerk, wilde ik persé een duiker met veel features. Omdat ik naïef overtuigd was dat ik het bij een one watch collection zou houden leek het me best om te gaan voor een zwarte wijzerplaat en bezel. Uiteindelijk heb ik dan gekozen voor de Pelagos. Nog even getwijfeld tussen de 2- en 5-liner, maar dan toch die laatste gekozen want hé, in-house is toch sowieso beter dan ETA?

Heb nog geen seconde spijt gehad van die aankoop. Intussen zijn we echter enkele jaren verder. Niet alleen mijn mening over inhouse/ETA is ruimer geworden, maar mijn collectie ook. Ik wil een diverse verzameling en recent zijn er ook enkele mooie dress watches bij gekomen met nog meer onderweg.

Nu zat ik te denken dat een blauwe Pelagos misschien beter zou passen (sportiever) dan de allround zwarte. Maar ik ben nog niet klaar om die weg te doen. En ondanks dat het voor mij een geweldig horloge is, wil ik er ook geen twee.

Ik heb ook nog geen GMT… en een GMT Pepsi is toch wel iets. Een 16710 of 126710 zou fantastisch zijn. Deze komen vanwege budget helaas niet aanmerking. aub geen discussie over de prijspolitiek

Er is nu echter ook een Tudor Black Bay GMT Pepsi. Als ik even mijn eigen regel van één horloge/merk vergeet, dan zou dit wel eens iets kunnen zijn. Helaas is ze echter wel wat te groot voor mijn huidige smaak (ja, ondanks dat ze niet groter is dan de Pelagos).

Ik vraag me dus af… zouden de Tudor goden ons dit jaar een Black bay fifty-eight GMT Pepsi gunnen? Volgens mij zou dat een echte knaller kunnen worden. Dromen jullie mee?

8 likes

Ik denk dat Tudor de huidige GMT kielhaalt als ze dat doen. Het in-house GMT-uurwerk zal ook een aardige duit hebben gekost om te ontwikkelen en vergt ongetwijfeld een iets grotere kast. Kan me er niks bij voorstellen.

8 likes

Ik ben gek op nieuwe releases en voorspellingen. Tudor weet dat ze met de BB58 goud in handen hebben en gaan dat ongetwijfeld verder uitbreiden. De vraag is alleen, over hoeveel tijd?

Als je de historie van Tudor achter elkaar zet zie je best een aantal opmerkelijke stappen. Waar ze in het begin kasten en onderdelen van Rolex gebruike maar uurwerken van het goedkopere ETA zie je de laatste jaren een verschuiving naar eigen kasten en complete inhouse movements. What’s next? Ik denk meer gebruik van goud. Zoals in de render die @HanDavinci gisteren nog poste op Instagram.

Zoals ze ook al hebben gedaan met de gewone Black Bay? Als er meer vraag is naar kleinere versies zou je gek zijn om groot te blijven maken. (Luister je mee, Omega?)

2 likes

Ik denk dat ze de oude Black Bay inderdaad gewoon hebben afgeschreven.

Denk niet dat ze dat nu al doen met de GMT.

Die gouden was echt gaaf ja :sunglasses:

3 likes

Gaaf hè?!

28 likes

Lijkt wel brons. Dat zou helemaal ultiem zijn wat mij betreft!

4 likes

Ja heel gaaf! :star_struck: Een in-house movement met onwijs goede specs had ook niemand verwacht van Tudor, dus waarom geen goud als volgende stap?

2 likes

Wie weet werkt een kleiner GMT-uurwerk wel zonder het beruchte datum probleem…

1 like

Is dat eigenlijk al opgelost of nog steeds actueel?

Dan gaat hij hier ook zeker in de collectie naast de BBBBB :cold_face:

Heb ik even gemist, explain?

Datum blijft hangen

Het wiel spring dan 1.5x over.

3 likes

Zeker gaaf!
Ik voel een Bucherer of Harrods special aankomen… 15 stuks…

image

2 likes

Het mag wel eens een schaap speciaal worden… :sunglasses::rofl:

2 likes

Die van Bucherer (direct) en Harrods heb je binnen een half jaartje in huis, bij :sheep: kun je ze alleen bij de pre-owned collectie vinden

1 like

Dat is een heel ouderwets Rolex probleem, wat sommige oude modellen nu extra waarde geeft, omdat de oplage daardoor erg klein was, Kwam toevallig voorbij in een recent AVW filmpje in de duurste hotelkamer van Amsterdam…

Met een service ( uurwerkwissel??) wordt t onder garantie verholpen.

Bij de huidige BB GMT zit wijzerplaat imho te dicht op het glad en is de kast te dik (dat laatste vind ik ook van de ‘gewone’ BB). Als het uurwerk ook zo dik zou zijn bij een 39mm variant wordt dat echt een tonnetje, lijkt me niet mooi en niet prettig dragen.

Ik vraag me eerder af waarom ze het uurwerk van de huidige 58 nog niet in de BB36 gelepeld hebben, zou toch moeten passen.

Meer goud lijkt me top, maar dan wel massief. Ik weet dat de goudprijs torenhoog is maar verguld vind ik in deze prijsklasse een beetje een afknapper.

3 likes

Niemand gaat een BB36 kopen voor meer dan 3k.

3 likes

Zo had ik er nog niet naar gekeken, dan komt het natuurlijk ook te dicht bij de Oyster Perpetual.

1 like