BB58 GMT Pepsi

Ik denk dat je voor wat betreft “horlogegekken” zoals wij helemaal gelijk hebt hoor. Maar de gewone sterveling die een AD binnenstapt gaat denk ik meestal gewoon voor een 41mm versie. Daarnaast vind ik (op de slabbed sides na wellicht) de Black bay’s in 41mm gewoon helemaal in verhouding en best wel compact ogen (de “duikbezel” versies dan he). Ik heb de GMT eens om gehad en was positief verrast door zijn gedrongen voorkomen.

2 likes

Dan zijn de wachtlijsten niet aan te slepen :stuck_out_tongue:

1 like

Nou je kunt veel zeggen over de BB GMT, maar een gedrongen voorkomen? Op de Deepsea na draagt hij vele malen grover dan welke Rolex die ik ooit gehad heb, inclusief de 42mm Explorer II.

Hij past mij prima maar gedrongen is denk ik niet helemaal de juiste term, en bij veel mensen oogt hij vrij groot, zo niet te groot. Maar dat moet ieder voor zichzelf maar bepalen.

1 like

Dat een ieder dat voor zichzelf moet bepalen is helemaal waar :wink: Met gedrongen bedoel ik ook vooral wijzerplaat/bezel verhouding. De dikte (wat hem vooral grof maak denk ik) draagt daar juist aan bij. Een Seiko Marinemaster vind ik bijvoorbeeld ook heel gedrongen (wederom plaat/bezel verhouding icm dikte) maar is natuurlijk gewoon een lel van een ding.

Dus ik denk dat ik meer een andere invulling van de term gebruik :stuck_out_tongue: Dat Rolexen over het algemeen wat subtieler dragen geloof ik direct :wink:

Ik wenste de GMT op papier in ieder geval in 39mm maar irl was ik positief verrast door de 41mm. Foefje met bevel aan de onderkant van de kast (zodat de zijkant iets minder hoog oogt) werkte ook wel in zijn voordeel.

1 like

Daar zou ik mij snel kandidaat voor stellen om te testen.

1 like

Ik denk dat ik hem toffer en volwassener vind dan de Pepsi. :ok_hand:

2 likes

Ik lees nu ook dat ze sinds vorig jaar een Sellita gebruiken in de BB 36. Hij is € 100,- duurder geworden. De gratis meegeleverde ‘nato’ was vorig jaar al weg. Mopper mopper.

1 like

Ik zag op Watchuseek een Italiaanse designer uit de maritieme sector die helemaal los is gegaan op BB58 renders in alle mogelijk varianten. Hij doet het wel heel knap (en gewaagd). Ik vind zijn idee van een two-tone BB58 wel erg tof. Dat zal jou ook wel aanstaan, @HanDavinci?

3 likes

Nee. Wat verschrikkelijk.

1 like

1 like

Ik vind juist de gilt op de BB58 zo nice, snap niet waarom ze dat weg zouden moeten halen volgens sommige hier. Maarja, ieder z’n mening zeggen we dan.

4 likes