Bb58

Goedemorgen allemaal!

Ik twijfel hier erg om de bb58 te kopen als mijn eerste “echte” horloge.

Ik ben benieuwd wat jullie als experts vinden van dit horloge.

Fijne week allemaal.

6 likes

Best
Watch
Ever
!

Maar wel in blauw. IK hou niet van gilt…

Perfect formaat, draagt top, fijne band, geen glimmend keramiek. :+1:t2:

13 likes

Prachtig horloge. Kwalitatief fantastisch, en hij draagt ook super. Echte aanrader.
Ik heb hem alleen verkocht omdat ik een Submariner heb die ik nog net iets mooier vind, maar qua prijs/ kwaliteit verhouding wint de Tudor

8 likes

Ik erger me steeds meer aan de bracelet… past net niet…

2 likes

ik zou het gewoon gaan passen, ik weet dat het horloge erg populair is maar bij het passen had ik er geen klik mee …

  • maat is goed
  • gangreserve is goed
  • prijs valt mee

mijn keuze is gevallen op omega seamaster en seiko marine master 300
de ene kost wat meer en de andere wat minder …
belangrijkste is, wat vind je mooi op je pols :wink::+1:
opzich is het allemaal goed spul …daar ligt het niet aan.
succes met je keuzes, in deze prijsklasse is misschien wel teveel keus :joy:

2 likes

De Black Bay 58 is even mooi als saai. Wil jij het horloge wat opvrolijken? Ga dan voor blauw! :grin:

:v: Luister naar deze man.

Er zijn natuurlijk nog tal van andere hele mooie horloges. Zoals de Seamaster 300m. Maar de BB58 is zeker gezien de prijs (en waardevastheid) in combinatie met de historie van het merk en techniek een schitterend horloge.

7 likes

Het is het meest verkochte horloge op HF zo ongeveer. Dus blijkbaar toch geen blijver voor mensen. Hou daar rekening mee :innocent:

1 like

Maar heeft dat met de HF-leden te maken of met het horloge? :sweat_smile:

5 likes

Als eerste dure horloge is dit echt een prima keuze. Ik heb de BB58 zelf als opvolger van mijn 16610LN en draag m met bijna net zoveel plezier. Mijn enige kritiekpuntje is de band, die faux rivets vind ik niet mooi en door het gebrek aan halve schakels en beperkte afstel mogelijkheid op de clasp zit hij eigenlijk nooit lekker. Maar goed dat is eenvoudig op te lossen met een mooie rubber strap.

Verder is de waardevastheid een pre. Als beginnend horlogeliefhebber verandert je smaak nogal eens en dan is het fijn dat je er maximaal een paar honderd op verliest bij de verkoop. Dat is bij een Seamaster anders als je deze voor list hebt gekocht, dan ben je zo 20-30% kwijt.

4 likes

Een Omega koop je toch niet voor de lijstprijs? Bijna iedere dealer wil wel korting geven, maar je zult er wel naar moeten vragen.

Naar mijn mening hoort een duikhorloge geen AR coating op de buitenzijde te hebben, want dat krast best snel op een toolwatch, en uit ervaring (ik ben ex bezitter) weet ik dat dit behoorlijk kan storen. Voor iedereen anders natuurlijk.

Dat heeft de BB58 gelukkig niet. Bovendien is de Tudor veel platter en valt daardoor mooier op de pols, en al helemaal met lange mouwen.

Allemaal persoonlijke meningen. Er is maar 1 juiste manier, en dat is passen en vergelijken. Je moet ze in je handen hebben. Theorie en meningen van een ander zijn niet relevant.

1 like

Het is een topper! Ik overweeg alweer om mijn BB36 weg te doen hiervoor…

Nochtans ook prachtig

3 likes

Als je verstandig bent niet nee. Maar het zal vast wel gebeuren.

1 like

Eens, hoge omloopsnelheid, maar daarom ook makkelijker voor flipperaars :innocent:

Nee hoor. Lachend korting op te krijgen. Uiteindelijk zal het verlies Tudor VS Omega verwaarloosbaar zijn.

Maar wat weet ik er van. Ik krijg geeneens een “populaire” Tudor GMT verkocht :joy:

2 likes

Als het gaat om wat jij mooi vindt, hoef je geen expert te zijn. Koop gewoon wat je mooi vindt.
De BB58 vind ik een prachtig horloge, ik heb de blauwe en geniet er elke dag weer van.
Goede kwaliteit en past mij goed.
De tip om naar de AD te gaan en de modellen te passen en te vergelijken is een goede. Dit zou ik doen. In ieder geval succes met je zoektocht :grin:

1 like

Zelfs met die korting verlies je meer op een Seamaster dan op een BB58, als particulier dan. Een BB58 krijg je als particulier nog wel voor €3200 verkocht, dan heb je een verlies van €270 euro. Een Seamaster koop je nu met korting voor rond de €4100 maar verkoop voor €3830 wordt vrij lastig als particulier.

Ik begreep dat grijze dealers die Seamasters nieuw kunnen inkopen voor €3600, dus een GD zal je niet meer willen geven dan 90% van dit bedrag.

Bb58 blauw of zwart is persoonlijke voorkeur, maar de bb58 op zichzelf is een geweldig horloge :slight_smile: ik ben zelf in het gelukkige bezit van de zwarte variant, maar de blauwe is ook prachtig!

2 likes

Jij hebt het voordeel dat je broer de blauwe heeft, kun je af en toe wisselen :sweat_smile::crazy_face:

2 likes

Ik kan ook steeds moeilijker om de BB58 blue heen, maar zou m’n BB36 toch wel graag willen houden…

Die kunnen toch makkelijk naast elkaar :wink:

2 likes