Bb58

Ik kan mezelf niet over die urenwijzer heenzetten, vind het de beste urenwijzer ooit eigenlijk want het scheelt mij ~3k die ik niet hoef uit te geven :+1:t2:

1 like

Top horloge, rond de 3500 range kent die eigenlijk geen concurrentie.

• Zwitsers tophuis met historie
  • klassiek tijdsloos ontwerp
  • Goed uurwerk die (soort van) in-house is
  • 72 uur gangreserve
  • goede afwerking en band
  • heel veelzijdig op nato en leer wat zeker als eerste horloge belangrijk is.

6 likes

Hé hoezo soort van? :cowboy_hat_face: Volgens mij heeft Rolex-Tudor uurwerkmaker Kenissi zelf opgericht om op die manier ook uurwerken te kunnen delen met andere merken. Zo deelt Kenissi het uurwerk uit aan Breitling en deelt Breitling de chronograaf

3 likes

Die van mij is nu in Polen, ik hoop dat de nieuwe eigenaar er meer plezier van heeft.

De BB58 ging mij juist steeds meer tegen staan ipv dat het een match was.

• kras magneet
  • mooiste op staal maar de band is zo zo.
  • “net niet” gevoel bekroop mij. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Wat zijn je alternatieven?

2 likes

Klopt, ik denk, laat ik er “soort van” als disclaimer bijzetten voordat mensen zeggen dat Kenissi niet echt in-house is. Die Amerikaanse Tudor community gaat altijd helemaal los op die discussie.

Ik wilde de poster gewoon van wat info voorzien en discussie rondom definities vermijden. Beetje googlen en mensen weten wat Kenissi is. Ik hoef daar geen precieze label aan te verbinden.

1 like

‘Hmm oké die discussie ken ik niet. :smile: Naar mijn weten is Kenissi gewoon Rolex-Tudor. Alleen vind ik het wel lastig te beoordelen wat voor uurwerk er in de Chrono zit, de MT5813 als die in de basis van de Breitling B01 komt.

2 likes

Enige echte minpunt is de sluiting. Met 3 micro adjustments is de perfecte fit soms lastig.

Voor mij is het ook gewoon in-house maar op een andere forum was er een discussie. Ze zonderen zich af van Rolex om in-house movements te maken om ook andere merken te bedienen. Bovendien zit Chanel er ook in. Dat is reden voor discussie.

Zoals ik al zei wil ik het laten gaan over de bb58 en niet over definities als gevolg van een stukje strategische restructuring.

1 like

als het om geld gaat kun je beter op de lijst voor een sub :wink:
kun je cashen …
in eerste instantie koop je toch wat je mooi vind en wilt …
doe ik in ieder geval en wel en ja soms schrijft iets meer af dan andere

maar goed, koop gewoon een g-shock voor €100,- jong gebruikt schrijf je nog minder af en prijs/kwaliteit is dan top :+1:

Klopt, maar ik geef dit advies niet om winst te maken maar om het verlies te beperken bij eventuele verkoop. Als je zeker weet dat je het horloge wat je koopt voor altijd zult houden dan maakt het idd niets uit of het waardevast is of niet. Zelf heb ik gemerkt dat mijn smaak nogal is veranderd en daarom heb ik een aantal horloges verkocht. In zo’n situatie is het wel fijn dat de verliezen beperkt blijven bij verkoop want de hobby is zonder dat al duur genoeg.

2 likes

dat is altijd mooi :+1:
maar idd tudor nieuw met wat korting kopen kost je het minste… :+1:

Bij S&C is dat onbegonnen werk ben ik achter gekomen. :joy: Ik kóm niet eens op de lijst haha.

Ik ga binnenkort Gassan nog wel eens proberen. Maar vrees hetzelfde. :cowboy_hat_face:

1 like

Voor mij is de BB58 niet een die ooit in mijn collectie komt of überhaupt op mijn lijst staat, minpunten is de look van de bezel en de snowflake wijzers die niet met de uurmarkers overeenkomen.

1 like

Kopen! Lekker startersklokkie!!

Als je nog 1,5 geduld hebt mag je die van mij overnemen! :wink:

1 like

-dag
-week
-maand
-jaar

2 likes

Mij lijkt het een heerlijk en prachtig horloge. Maar voor dit geld geen lekker verstelbare sluiting. Da’s wel een dingetje. Al heeft mijn Hydroconquest dat ook niet, maar met een extra halve schakel icm met de fijn afstelling werkt dat prima voor mij.

1 like

laatst 4 dealers af in dusseldorf … ook niks … gewoon niks te koop

wat er staat heeft een bordje :roll_eyes:
afbeelding

1 like

Draag de mijne nu al 2 jaar , en dat wil wat zeggen .
Ben nog al een flipperaar :wink:

6 likes

Bandje en sluiting zijn wat minder. Niet aan te passen en trekt wat haar. Op strap draag ik 'm nu het meeste van alle horloges in m’n collectie :hugs:

1 like

Die van mij is van Nov 2018, toen was korting nog gewoon voor de BB58 :wink:

1 like