Eerste wat ik hoor over het feit dat de BB58 een krasmagneet zou zijn. Bedoel je dan alleen het stalen bandje of ook het horloge zelf? Ik zit al jaar en dag met het alternatief, een Oris 65 (in de winter op een Joseph Bonnie strap, in de zomer op rubber). Nog steeds in dubio of er een BB58 komt…
Ik ben heel benieuwd naar het antwoord op je vraag.
Draag al bijna 2 jaar een bb58 en nog geen enkele kras, behalve wat haarlijntjes op de sluiting.
En ik ben niet extra voorzichtig.
Lelijk ding lekker laten liggen…
Geintje toppertje natuurlijk
Doordat de zijkanten van de case geheel polished zijn zie je alles. En ik draag mijn horloges en pamper ze niet.
Dat was na 1 maand duidelijk te zien. Haarlijntjes overal.
Maar is het storend?
In principe niet, wanneer hij in je collectie blijft. Mocht je hem weer willen flipperen is het wel direct een issue.
Ik heb de zwarte gehad die overal bij te combineren is maar vind de blauwe (sinds een dag in bezit) werkelijk een stuk frisser. Prachtig horloge van uitstekende kwaliteit met een eigen identiteit en uitstraling. Minpuntje? Een glidelock systeem voor op de band had hem perfect gemaakt. De BB58 zal niet snel een miskoop zijn
Gewoon een top horloge mooie maat draag fijn en goede uitstraling
Ik heb de blauwe. Leuk horloge, goed voor elke dag zonder zorgen mee rond te lopen. Zullen wel krassen op komen maar dat heb je met zo goed als elk horloge toch.
Band is zo-zo. De sluiting dan vooral, die had beter gekund met een beetje afstelling zonder tools. Maar al bij al een zorgeloze daily driver.
Twijfelen? Man man fantastisch!!!
PASSEN PASSEN PASSEN PASSEN.
Dit is het beste advies wat ik je kan mee geven. Hoewel de BB58 natuurlijk een geweldig horloge is qua merk, specs, waardevastheid en looks (subjectief) ziet een horloge er in real life vaak heel anders uit dan dat je had verwacht of kan het formaat voor jouw pols en persoonlijke voorkeur niet goed zijn. Ik zou vooral als het om je eerste horloge gaat de Black Bay in een winkel passen zodat je zeker weet dat je de juiste keuze maakt. Het is mij vaak genoeg gebeurd dat ik een helemaal verlekkerd raakte op horloges die ik online en op foto’s zag maar in het echt totaal niet bij mij pasten. Ook zijn er horloges geweest waarvan ik toen ik ze op het internet zag dacht dat ze spuuglelijk waren maar toen ik ze in het echt zag fenomenaal waren… Vooral wanneer je veel YouTube filmpjes bekijkt vol met macro shots en commentatoren die een horloge aanprijzen kun je een vertekend beeld krijgen van hoe het straks in real life om jouw pols zal zijn. Passen dus! En als het even kan vragen of je het horloge met verschillende soorten licht mag bekijken.
Week
Heb de 65 in 40 mm ook gehad voor mijn 58 . Best wel vergelijkbaar met draagcomfort. Maar dat van die krasmagneet heb ik echt geen last van .
Draag de Tudor gewoon altijd , ook op vakantie en in de zee .
Ja best wel eens een haarlijntje maar niets ernstigs .
Ik had het niet beter kunnen verwoorden! Heel herkenbaar dat “een mening vormen op basis van internet” en dan teleurgesteld zijn als hij om je pols zit!! Helaas te vaak meegemaakt. Andersom nog niet zo vaak.
Juist! Wat doet het horloge met je als je het draagt!
Vooral dàt, en dat check je door het eens even om de pols te slingeren.
En daarna iedere dag dat je hem omdoet mwt volle teugen van genieten, wat het horloges waard is…… of wordt…. of was… maakt bij het genieten van iets moois niet uit.
Koop wat je mooi vindt, van geld dat je kunt missen, dan heb je van dit soort geneuzel nooit last
Supermooi en gaaf ding, maar wel serieus groot en voor de meeste leden serieus geld.
Waarbij ze sadly kijken naar de door jou aangekaarte restwaarde en de bodemprijs van dit type horloge nog niet in zicht is.
Èn Tudor heeft vanaf de introductie drie jaar uurwerken geproduceerd waarbij er op termijn een goede kans is op problemen met de datumschijf.
maar dat zijn niet de forumleden die hem daar gaan kopen, die handelaren bereiken weer een ander deel van de markt.
Heb je Marktplaats, Chrono24, eBay of Catawiki al geprobeerd om te verkopen?
Daar bereik je andere markten mee.
DOEN! Gave zomerse combi.
Nou moet ik ook zeggen dat ik niet weet hoe oud de jouwe is…… neem aan dat ze dat probleem er inmiddels wel uit hebben.
Als je nog niet zo lang bezig bent met de hobby dan verandert je smaak nogal eens, ook al vond je het mooi toen je het kocht. Als dat zich voor doet dan is het prettig dat je er niet teveel op verliest vind ik.
Als je een horloge koopt dat je mooi vind en (tijdelijk) van geniet en dit doet van geld dat je ècht kunt missen heb je dit gevoel nooit.