Wat een onzin. Prima dat dit voor jou zo is maar dat kun je toch niet voor een ander bepalen?
Met alle respect. Maar ik heb nog nooit geld echt kunnen missen. Toch koop ik leuke horloges omdat ik weet dat ik het geld niet snel verlies. Of in ieder geval voor ca. 80%. De rest zie ik als kosten voor m’n hobby.
Als ik tijdelijk van een Tag Heuer of Breitling wil gaan genieten. Koop ik iig geen nieuwe! Ik ga niet onnodig euro’s door ‘t putje spoelen.
Een BB58 is een prachtig horloge en een 2e hands BB58 is gewoon een verstandige keuze, mocht je nog eens flipper drang krijgen.
snap ik, en dat is ook een prima insteek en je zegt ook niet dit:
Ik begrijp niet zo goed waarom het erg is om dat aspect ook mee te laten wegen. Als je twijfelt tussen meerdere horloges, je geen duidelijke voorkeur hebt dan is het toch niet gek om dit aspect ook mee te nemen in de overweging?
Dat zegt m.i. Niks over of je het kan missen of niet.
Ik volg @RKJ ergens wel. Toch zeker bij het eerste. Ik heb zo een tag gekocht en die kreeg ik voor geen meter verkocht. Nochtans was ik hem beu na een maand en wou ik er best vanaf 🥲
Nu er wat meer ervaring is opgebouwd, maakt waardevastheid me minder. Ik weet intussen veel beter wat ik zoek en graag draag. Ik kan het ook makkelijker inbeelden hoe het in het dagelijks gebruik zal voelen, eerder dan hoe het dat uurtje in de winkel voelt.
Maar in het begin is het echt zoeken, en met wat pech zit je daar dan met iets wat je nog niet aan de straatstenen verkocht krijgt
als je na goed erover nadenken, meerdere horloges passen een horloge koopt dat je ècht mooi vind kom je aan het hele geneuzel over restwaarde niet toe.
Wat ik bijzonder vind is dat er blijkbaar forumleden zijn die liever een horloge kopen dat ze niet het mooiste vinden maar wel een iets betere restwaarde heeeft dan dat ze iets kopen waar ze ècht van genieten.
Benieuwd hoe ze dat met hun vrouw en huis gedaan hebben.
ja, en dan schrijf je wat af, dat doe je ook op je auto, keuken, kleding, schoeisel, eten, TV, Laptop, Telefoon, iPad… such is life.
Grappig dat je die parallel trekt met vrouwen. Ik ben (gelukkig) ook niet gaan samenwonen of een gezin gestart met elke vrouw waar ik ooit seks mee heb gehad. Zo zie ik het ook met horloges. Voor mij is de hobby ook het ontdekken en ervaren van meerdere horloges. Op termijn zal er vast wel eens een blijven plakken, net zoals dat met vrouwen is gebeurd ;).
Ik zie hierboven een aantal maal staan dat de band tegenvalt. Voor de eigenaars; waarom val het tegen?
Gebrek aan fijnafstelling “on the go” is een bekend punt, maar was in de veronderstelling dat het los daarvan juist een uitstekende band was.
De band heeft geen halve schakels, in combinatie met de beperkte mogelijkheid tot fijnafstelling op de clasp kan dat betekenen dat je geen goede fit krijgt. Met mijn 18,5 cm polsen heb ik de keuze tussen net iets te strak of te los.
Iets doet me soms weleens denken dat op dit forum dat sommige Tudor kopers een soort van Rolex glide lock verwachten, maar ff simpel, dat is het niet en je betaalt er ook niet voor.
Sowieso merk ik wel de neiging dat mensen die geen zin hebben geld uit te geven voor een Rolex, Tudor dat in dezelfde stal zit zoals bijvoor beeld (gechargeerd) Swatch ten opzichte van Glashütte original het kopen als een soort substituut.
Ik zeker ook niet, getrouwd met de aller-allerleukste… maar wel geld aan haar voorgangsters uitgegeven en daar geen moment spijt van gehad… net zoals bij horloges.
Volgens mij is het ontbreken van een glidelock wel bij iedereen bekend. Het is een combinatie van het feit dat de band geen halve schakels heeft en maar 3 afstelgaatjes op de clasp. Mijn vorige horloge (sub 16610LN) had ook geen glidelock en halve schakels maar wel 5 gaatjes op de clasp, daarom lukte het met dit horloge wel om m lekker te dragen. Hiervoor heb ik een Seamaster gehad en die had zowel halve schakels en 8mm micro afstelbaarheid. Dat ging ook prima.
Ik heb van een aantal echt geen spijt dat ik daar geen geld aan heb uitgegeven
oehhhhhhh… op het forum miemelen over een beetje afschrijven op horloges… vroeger geen geld uitgeven aan vriendinnetjes…
Ik neem aan dat je in het echt veel leuker bent!
Als dat zo was had ik nu denk ik wel een leuke vriendin gehad
Dat is precies wat ook mijn plan is. Ik verwacht niet dat mijn smaak zich zo blijft ontwikkelen en dat ik vanzelf ergens blijf hangen bij een type wat ik blijvend mooi vind. Als het zo ver is dan maakt restwaarde me ook minder uit.
Ik begrijp dit heel goed!
Had zelf een DJ 41 gekocht, was er heel blij mee, vond m eerst ook echt mooi maar na een maand of 3 was ik er echt zat van. Je verwacht het niet als je het koopt maar het kan blijkbaar toch gebeuren.
Natuurlijk en dat is ook geen drama, net zoals krassen op je horloge krijgen omdat je het draagt. Maar ik snap de gevoeligheid wel, zeker in het begin.