Stelling 3 kan ik mij in vinden…en samen met mij heeft denk ik 90% van de HFers een Seiko (gehad)
Stelling 4 vind ik een sterke,want na een aantal Date’s en Precisions te hebben gehad,heb ik spijt dat ik er geen meer heb.
Ook denk ik dat wanneer je een liefhebber van de betere horloges bent en fan bent van merken als O en B zeker ook een R zou willen (of bezit)
stelling 5 is voor mensen waarvoor de 5 letters van belang zijn.
Stelling 1…mee ééns
Stelling 2 mee ééns vaak staat het gewoon stom en belachelijk als een ventje met 16cm polsje een 47mm panny om heeft.
Nou vooruit, niet te serieus mijn mening op de 5 stellingen:
Onzin, genoeg toppers die je overal kan dragen. Je moest eens weten wat voor kneiters ik op directieniveau tegen kom in meetings. Gewoon lak hebben aan etiketten over dressers e.d. Omgekeerd, een dresser op een luxe terras aan de zee mag ook als jij daar mee denkt te flashen
Onzin, groot blijft stoer, comfort zit in zaken als lug2lug en de buiging van de lugs om de pols. Oja, en gewicht en hoogte maar dan nog, antwoord blijft onzin.
Helemaal mee eens!
Geen mening wegens Rolex desinteresse
Idem, maar het klopt dat ik Rolex adapten zie onder de echte liefhebbers als onder mensen die zich willen profileren. Het moet dan ook wel een fantastisch merk zijn met geweldige horloges. Ik ben in de fabriek in Biel geweest dat was indrukwekkend. Verder zie vorig antwoord.
Ik snap dat boardroom gedoe niet helemaal, alsof iedereen op kantoor werkt. Bij mij is het meer “from holiday to hospital” of zo iets.
Ik vind ook dat elke horloge liefhebber minimaal één casio moet hebben (gehad) (en de echte nerd heeft natuurlijk een casiotron)
B2b vind ik zo’n bullshit-term, temeer omdat een duiker bij een pak gewoon lelijk is maar dit hiermee wordt goedgepraat. Dat een fictief personage een duiker draagt draagt hier ook aan bij. B2b kan wel werken maar dan kwa stijl met een AT, 035 of DJ op waterdicht leer (of staal)
Simpel maar waar. Is een trend die al een paar jaar over is, rest hobbelt er nog wat achteraan maar de sweetspot heden ten dage is m.i. 38-42mm, kwa draagcomfort en grootste doelgroep. (uitzonderingen voor bodybuilders daargelaten maar aangezien de meeste een kanyootbaan van 9-5 hebben ziet een 45mm er gewoon clownesk uit)
Ook simpel; hate it or love it maar feit is dat tbeste bang per buck is wat meerdere generaties overleeft. Ney zo duurzaam en manufactuur als Rolex maar dan voor een eerlijke prijs, dus ja je moet er 1 gehad hebben om t zelf te ervaren
Klopt ook, zelfde als bij de Seiko maar dan voor een prijs die m.i. nog steeds niet gerechtvaardigd is. Massaproduct (by the millions), niet per definitie beter, niet perse mooier afgewerkt, wél factor 1000 (give or take) tov een 5’je. Je moet er een heeben gehad om t te ervaren. Heb er meerdere gezien, vastgehouden en gehad maar vind t te duur voor wat je krijgt. Status krijg je er wel mee, tenminste dat lees ik hier op t forum. Wat dat dan weer inhoud is me niet helemaal duidelijk.
Klopt ook wel enizins. Gaat vooral om status en geld speelt m.i. geen rol. Spaar een jaar, bezondig je niet aan zoethoudertjes en je hebt een 1601 oid. Hoef je geen kennis van te hebben en ook niet veel geld over te hebben.
Mijn reactie is niet om te bashen maar dit is hoe ik zelf de hobby nuchter bezie. Dus; seiko is value for money en rolex is leuk maar niet bijzonder. Had ik die knaken ging ik liever elders shoppen.
Mee eens, ik kom ook blinkende duikers en dergelijke tegen op dat niveau. Vind het alleen vaak niet zo gepast.
Vooral niet als je leiding geeft aan mensen die voor zo’n (zichtbaar) horloge een half jaar zouden moeten werken.
Doet me denken aan René Froger die een gouden Royal oak offshore draagt terwijl hij op visite is bij een echtpaar die het echt zwaar hebben en maar 15 euro per week hadden om rond te komen.
Dat was in het programma, effe geen cent te makken waar de Frogertjes een weekje op bijstandsniveau moesten leven.