Daar ben ik het wel mee eens. Mijn mening was vooral gericht op de stijl van een horloge, en dat je dus bijvoorbeeld een (dressy) duiker prima kan dragen tijdens een boardmeeting.
Het dragen van een heel duur en opzichtig horloge als je direct leiding geeft aan mensen (bv in de zorg) die onderbetaald worden is zeker een risico en wellicht ook niet slim en/of respectvol.
Oké en dat het een racer is zien we dan ook maar door de vingers
Ja daar doen we niet moeilijk over
Maar goed. Genoeg gedold. Straks denken mensen nog dat ik serieus ben
- Ik denk zelf dat het heel erg per branche en per individu afhangt wat je kunt dragen. Ik zie zelf in mijn branche gewoon duikers voorbij komen. Maar in mijn branche zie je ook weinig pakken. Wel overhemden op jeans met een nette schoen in het meest nette geval.
- Ik denk dat grotere horloges altijd wel “in” blijven. Je hebt nou eenmaal grote en kleine mensen. Dikke en dunne polsen. En smaken verschillen.
- Ik denk dat een Seiko wel in de kist hoort te liggen. Maar als je het niks vind is dat natuurlijk ook prima.
- Ik denk dat veel liefhebbers wel een keer een Rolex willen “proberen”.
- Patser of liefhebber. Wat maakt het uit.
Uitproberen zeker, maar mocht ik ooit een horloge in die prijsrange kunnen kopen dan zou ik een Omega willen.
Ik zou dan voor de Explorer II gaan denk ik…
42mm, beetje klein voor jou
Hopelijk draagt ie dan groot
Datumpuist trek ik niet en de bezel is te druk voor mij, milgauss zou mijn voorkeur hebben uit de Rolex collectie.
‘Rolex is gewoon lelijk’. Lekker subjectief.
16570 anyone? Is 40mm.
Ik zou met dat budget sowieso iets anders nemen. In mijn geval een Grand Seiko duiker. Maar als ik gedwongen zou worden om een Rolex te dragen dan de Explorer II. De Milgauss sla ik ook niet af trouwens.
prachtig, op de datumpuist na …
214270 voor mij
edit: of een Milgaus inderdaad
Ik zie het probleem niet zo. Drie rolexen gehad, allemaal met date. Maakt het wel makkelijk om in een oogopslag af te lezen. Een Exp I of Seadweller heeft dat probleem ook niet.
Gelukkig zit niet iedereen die op kantoor werkt regelmatig in de boardroom. Op de postkamer kun je je prima vertonen met een SKX
Ik vind eigenlijk in alle vijf wel een kern van waarheid zitten.
En dat bevalt nog steeds na al die jaren?
Die stelling over Seiko is de meest onzinnige. Kort gevolgd door de andere 4 stellingen.
Stelling 6. Rolex? Iedereen moet een Breitling hebben gehad.
Ik verbaas me een beetje over de gemiddelde polsomtrek eigenlijk…
Naar mijn mening heb ik vrij dunne polsen, maar ik zit, net even opgemeten, op bijna 21cm.
Ik zie bijvoorbeeld foto’s van rubberen Seiko-banden waarbij het uiteinde van de band bijna boven het horloge uitkomt, terwijl ik net op het 3e gaatje zit.
De stalen band van mijn SRP313 had ook niet veel korter moeten zijn, anders had het niet echt lekker meer gezeten.
Bij mijn SRP637 moet ik bekennen dat ik er wel 1 schakeltje uit heb gehaald.
Lieve Mona, ben ik misvormd?