Nee ik denk dat de meeste leden gemiddeld 1,60 lang zijn. En hebben bijbehorende polsjes.
Trui uit !!!
Ben je helemaal …
Elf.
Jongens, deze post is ook gedeeltelijk met n knipoog geplaatst. “Why so serious?”
-
Beetje n degelijk neutraal horloge kan wat mij betreft best n allround zijn. Ik noem t vaak kameleonmasters. Met n ander bandje zijn ze zo weer geschikt voor n andere taak.
Ik denk dan aan n rolex explorer of date just (ok explorer is ietsjes stoerder met die Arabische cijfers maar toch redelijk rustig imho), omega aqua terra of railmaster, etc. Op n handgemaakt bandje zo bij je spijkerbroek en sneakers, aligator bandje erop en zo onder je pak, rubber bandje of nato erdoor en hij zo met je zwembroek t water in. -
Ja. Als je met grote horloge die bakstenen dingen bedoelt. Maar horloge zijn wel gegroeid. Als wel Kwa omvang v lang geleden 34/36mm naar 40/42. Maar die 45+ wandklokjes zijn Kwa populariteit wel iets minder.
En daarnaast visueel, denk aan de maxi platen v rolex, de enlarged skeleton hands v Omega, etc. -
Hoeft niet, maar de kans lijkt me groot dat je t uit nieuwsgierigheid misschien wel gedaan hebt of kunt doen. Voor de prijs hoef je t vaak niet te laten en er is veel… heel veel variatie. Dus voor ieder wel wat wils Kwa design.
-
Wat mij betreft oneens. Sommigen zij echt wars vh imago wat rolex heeft. Patser/fout geld/etc. zijn dan immateriële dingen die ze tegen staan. Dan kan de klok nog zo goed in elkaar steken met alle innovaties vd wereld (ceramische bezel, duikersextentie, ventieltjes, speciale blauwe veeertjes, etc) kunnen dat nimmer goed maken.
-
Ook als je n beetje over horloges weet zoals ik, mag je toch ook n rolex hebben
Misschien dat momenteel door de warmte de boel een beetje opgezwollen is, maar verder kan ik je verklappen dat ik bijzonder weinig aan heb.
? Elf.
[quote=“ChowMonkey, post:14, topic:80696, full:true”]
Echte kerels dragen alleen duikers. [/quote]
Ah, een Seiko Marine Master dus
Echte kerels dragen geen dameshorloges dus 43mm is minimum. [/quote]
Ah, een Seiko Marine Master dus
Ehmmm
Rolex is gehyped en derhalve veel te duur voor wat je ervoor krijgt. Maar je moet hem wel een keer hebben gehad. [/quote]
Ah, toch een Seiko Marine Master dus
En wat ben je dan met een Seiko Marine Master?
Een echte kerel?
Ik spreek mijn directie regelmatig en de één draagt geen horloge en de ander een knaken quartz… ik ken overigens wel meerdere horloge verzamelaars op mijn werk.
Beach to boardroom was misschien in de 60´s en 70´s onzin maar vanaf de crazy 80´s zijn alle etiquette bij de meeste overboord gegooid uitzonderingen daargelaten.
Grote horloges zijn misschien bij ons liefhebbers op hun retour maar de trend “groter is beter” blijft nog wel even plakken bij een grote groep.
Elke echte horlogeliefhebber heeft minimaal 1 Seiko automaat (gehad)
Er zijn vele echte liefhebbers die geen Seiko gehad hebben maar die je wel aardig serieus kan noemen als het om horloge’s gaat.
Wat betreft Rolex geldt hetzelfde als bovenstaande, zat serieuze collectors die ze uit welke overweging dan ook overgeslagen hebben.
De laatste kan ik inkomen, bij een grote groep zal de naam Rolex en het daarbij horende imago (prestige/succes) de doorslaggevende reden zijn voor aanschaf, waarbij de echte liefhebber WEL weet wat ie nou echt koopt.
Groeten,
Noel.
Stellingen in de horlogerie daar ben ik sowieso tegen.
Het is een dynamisch wereldje en persoonlijke smaak kan met de dag veranderen.
Maaarrrrr
Beach to Boardroom and… Bathroom is alleen de Explorer II
Grt.
Als je een, voor jouw pols, oversized horloge draagt, dan stel ik voor dat je ook maat 45 gaat dragen terwijl je eigenlijk maar 42 draagt. Verder maat XL dragen, terwijl je eigenlijk M hoort te hebben.
Ik stel voor dat iedereen mag dragen wat hij zelf wil.
Hier sluit ik me bij aan. Het is allemaal zo’n kwestie van meningen, wie bepaalt nou dat ik een “dresser” in de boardroom aan moet? En wie bepaalt wat een “dresser” is? Als we de algemene tendens op dit forum zouden moeten geloven zijn er nog richtlijnen voor ook… Mijn dresser heet Monaco, so what?
En dat van die Seiko, een echte liefhebber moet helemaal niets, die koopt wat 'ie mooi of interessant vindt. Maar ik ben ook een liefhebber en heb er meerdere gehad. Dus tja, misschien ben ik het wel met de stelling van TS eens…
Altijd leuk zo’n meningen-topic, maar net zo onzinnig als leuk.
En, ik vind het ook een zwaar overtrokken topic voor een newbie
lees: april dit jaar
Grt.
Hoe lang had ik dan moeten wachten met zo’n topic… ?
Ik neem mijzelf niet al te serieus, dus dat hoef jij met mij en dit topic ook niet te doen
Ik vind een discussie leuk, dat is alles
En in een hobby moet inderdaad niemand iets! Vrijheid en persoonlijke smaak voorop. Dus helemaal mee eens, @Boetje, @Erik_de_Gast en diverse anderen
Mooie dag allemaal gewenst
Trouwplannen?
1 mee eens, de vergelijking met schoenen is leuk gevonden en klopt-)
2 niet mee eens, hoewel ik zeker geen dikke polsen heb neig zie ik bv graag een vette panny. hangt ook veel af van het model, een U boat bv vind ik niks maar ik denk niet dat ze ooit nog helemaal verdwijnen. Mensen showen nu eenmaal graag met iets dat opvalt.
3 niet mee eens, ik had al es een kinetic en heb die geruild en heb nu een solar chronograph die nooit gedragen is en weer in de verkoop gaat. Ik snap de bewondering voor Seiko niet buiten het feit dat ze eigenlijk goedkoop zijn en zo vind ik ze ook. Ik twijfel niet aan de kwaliteit verre van maar ze hebben het niet voor mij. Enfin de meeste toch.
4 helemaal mee eens, heb een sub, een datejust een expl II een 6694, 2 tudors enfin helemaal om van het merk., in tegenstelling tot seiko spreken ze me wel aan. Als ik het zeg zal ik vloeken in de rolexkerk waarschijnlijk maar de sub doet me het minst van de drie. Prijs kwaliteit gezien zal de aangehaalde Seiko hierboven beter scoren dan een Rolex maar toch een Rolex koop je omdat het een Rolex is je hem kan betalen, en met je hart ipv met je verstand. Alhoewel je je nooit een buil valt aan een Rolex in de wederverkoop.
5 mee eens , of ik nu veel of weinig weet van horloges laat ik in het midden. Technisch gezien alleszins niet. En Geld over, als je veel andere uurwerken koop en verkoopt kom je duurder uit op termijn omdat die veel meer afschrijven in de loop der jaren.