Na de prikkelende stelling van @acour_jeroen (“dood aan de NATO”) leek het mij tijd voor een nieuw topic waarin iedereen zijn ongezouten mening kan geven. Daarom hieronder mijn 5 stellingen over onze hobby. Die zijn gebaseerd op mijn persoonlijke meningen na 5 jaren als horlogeliefhebber. Ze staan er nogal “stellig”. Dus schiet u maar!
Ben benieuwd of er mensen bij zijn die het met alle 5 eens zijn … (of met geen van de 5) .
“Beach to boardroom” is bullshit;
Geen enkel horloge is geschikt voor alle omstandigheden.
Zo horen in een echte boardroom geen duikers met stalen banden.
1 horloge voor alles is zoiets als 1 paar schoenen voor alles.
Grote horloges zijn stoer, maar ook op hun retour;
Veel horloges zijn gewoon te groot om jarenlang comfortabel te dragen.
De echte grote horloges (45mm bijvoorbeeld), gaan steeds moeilijker verkopen.
Omdat horloges tot en met 40mm vaak toch het meest prettig zijn op de lange termijn.
Elke echte horlogeliefhebber heeft minimaal 1 Seiko automaat (gehad);
De prijs-kwaliteit verhouding van Seiko is zo goed, dat moet je zelf ervaren hebben.
Het is voor iedereen betaalbaar, dus dat mag geen belemmering zijn.
Elke echte horlogeliefhebber (die het kan betalen), heeft minimaal 1 Rolex (gehad);
Rolex horloges hebben zoveel kwaliteit en zijn zo “perfect” gemaakt, dat moet je geprobeerd hebben. En als het je toch niet bevalt, bij je ‘m zo weer kwijt zonder er veel op in te leveren.
Een Rolex koop je als je heel weinig, of als je heel veel van horloges weet;
De enige overeenkomst tussen die 2 groepen is dat ze geld “over” hebben.
stelling 1 … waarschijnlijk is er wel iets dat overal voor geschikt is… ik zoek nog even…
stelling 2 helemaal mee eens.
stelling 3 waarschijnlijk heb je gelijk.
de overige stellingen oneens, Rolexen zijn gewoon lelijk
( edit bij stelling 1 …een stalen horloge met zwarte dial en 200m WR kun je waarschijnlijk overal wel bij gebruiken hooguit dat je de bandjes moet veranderen,
een vrolijk gekleurde natoband voor de vrijetijd en een klassieke band voor bij begrafenissen )
Vond het topic wel leuk toen ik hem las en wilde serieus gaan reageren met welke stellingen ik het eens of oneens ben. Het is weer eens wat anders en de hobby is leuk voor mij.
Maar gezien de meeste reacties tot nu toe (op een enkele na), zie ik weer een hoop mensen die balen dat ze moeten werken met dit weer😁
Haha, gelukkig zitten we op 1 lijn. Ik zit aan de limoncello trouwens.
Mijn Omega Seamaster 2541 kan prima door voor B to B horloge. Althans bij mij, ik ben ambtenaar en vertoon me nooit in apenpakjes om de baas te pleasen
Het lijkt gemiddeld iets minder te worden, maar een aantal 45/46 modellen blijven onverminderd populair zoals de PO
Eens natuurlijk, alleen al het gemis is een schande en een overduidelijk geval van onkunde en snobisme