Beach to Boardroom is bullshit en mijn 4 andere "horlogewaarheden"

:+1:
Te snel copy/paste, maar de boodschap is duidelijk.
Maar je had ook kunnen zeggen “je hebt gelijk” ipv de spellingcontrole politie uit te hangen :laughing:

En jij ook.

Ik ben blij dat het off-topic gedeelte gesloten is… Krijg je in ieder geval niet meer van die onzinnige… oh wacht…

2 likes

Je hebt gelijk :stuck_out_tongue:

1 like

You’re - edit: mosterd-maaltijd scenario

Overigens, mooi topic! Doet me denken aan WUS waar dit soort topics (al dan niet van docvail) ook voor veel hilariteit zorgen… de ‘real-life confessions’ bijvoorbeeld :smiley:

Afijn, even puntsgewijs:

1. Beach to Boardroom is bullshit
Mwah, eens dat het in principe bullshit is om dit te beweren. Echter, you have to master the rules in order to break them… je mag wel een beetje spelen met stijl natuurlijk, zolang je maar accepteert dat je de grenzen een beetje oprekt… duikers onder een pak bijvoorbeeld, mits bescheiden en mooi kleurend.

2. Grote horloges
Ik mag hopen dat die op hun retour zijn, maar eerlijk gezegd had ik niet die indruk. Ugggh. Wie is er nou een echte man? Juist, deze vent. Fok jou en je Hydromax, bitch. :mask:

3. Minimaal één Seiko
Helemaal mee eens. Let wel, horlogeliefhebber != “ik koop per definitie alleen maar zwitsers want…”. Als je gewoon iets duurs wilt en niet openstaat voor een merk met een geschiedenis en ‘clout’ als Seiko ben je geen horlogeliefhebber. Prima als je 'm later verkoopt / weggeeft natuurlijk.

4. Minimaal één Rolex gehad
Hier begint mijn twijfel, maar ik denk het wel. Of droomt er in elk geval van.

5. Rolex alleen als je weinig of veel weet
Bang on. Mag ik deze op een tegeltje? :v:

1 like
  1. Bull, een nette duiker draag ik op het strand en op kantoor
  2. Geen idee of grote horloges moeilijker verkopen of niet, maar ik heb geen enkele bezwaar tegen grote zware klokken. Alles heeft zijn charme.
  3. Ik heb weinig tot niks met Seiko, maar ben wel een horloge liefhebber. Een rus vind ik dan al meer charme hebben.
  4. Ik heb weinig met Rolex. Mooie klokjes maar met (onterecht) patser imago. Ik zal er dan ook geen kopen. Dan liever een JLC. Nog een stapje hoger op de exclusiviteitsladder en niet bekend bij het bling bling volk.
  5. Er zijn verscheidene categorieën, niet alleen de twee die je noemt.
1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

In hokjes denken: Misschien af en toe, wie doet dat nooit?
Maar medemensen weinig vrijheid geven, dat niet.
Topic was met een knipoog bedoeld, en ik ben erg blij dat iedereen zijn eigen mening en smaak heeft.

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

I.i.g. iets veel te groots voor zn polsjes.

Kom niet vaak op het strand en niet vaak in boardrooms. Zand komt tussen de schakels van m’n fietsketting en ik verdien het geld voor de witte boorden bij ons.

16,5 mm polsen, de Speedy Pro kan nog net. Vintage draag ik daardoor juist weer veel makkelijker!

SKX009J - de vakantie-beater. Gaat in januari mee naar Kaapstad.

Ik twijfel nog over een Rolex, maar dat is vooral een financiele kwestie. Heb er enkele dozijnen geserviced en dat geeft een heel andere kijk op de materie. Heb het al eens geschreven op het forum - het grootste feest om aan te werken zijn de Omega 500-serie calibers uit de jaren '60, en elk willekeurig Rolex-uurwerk. Je moet zo’n Rolex kloofschroef eens naast een ETA-schroefje leggen. Case closed. Het wordt voor mezelf dan wel een 34 tot 36 mm vintage.

Laatste stelling vind ik ook zo’n slechte niet. Ik kan 'm in elk geval verdedigen t.z.t.

:slight_smile:

2 likes

Mooi duo! Skx009 en een Speedy

De Explorer 1 met 39 mm past ook prima op jouw polsen. Relatief licht en plat.
Al eens gepast?

Wordt al gauw te duur - denk aan plm. 2 tot 2,2K max; servicebeurtje kan ik zelf. Die zwarte Air-King van laatst was wel wat geweest.

1 like

Nuff said over de Rolex vs. Seiko bullsh*t

4 likes

Leuk topic juist dit. Prikkelende stellingen, net wat te stevig gebracht. Bedoeld om een gesprek los te maken en dat lukt aardig. Uiteindelijk is dat de bedoeling van dit forum toch?

1 like

Ja, al eens gepast.
Veel te blingy naar mijn smaak.
Qua formaat wel OK.

1 like