Beater suggesties? (<1k€)

Nomos als beater? Shure maar de Orion is meer dresser dan wat anders. :sweat_smile:

Nomos Ahoi lijn lijkt me daar dan wat meer geschikt voor. Alleen budget technisch niet wat Ts zoekt bijv

https://nomosglashuette.com/en/store/watches#/en/ahoi/ahoi-atlantic-552

1 like

True, heb de vraagstelling nog is geleden en denk idd dat de Orion net persee een goede optie is :joy:

1 like

39 mm, 20atm, saffier met Seiko nh35 uurwerk. €170,- nieuw. Heerlijke beater voor een heel mooi prijsje :grin:


Prachtige beater

Ik weet het ik preek voor eigen parochie. :face_with_hand_over_mouth:

4 likes

Voor het echte ruige werk een unbeatable beater

Gshock onder 100 euro

Zat geld over voor andere leuke horloges :wink:

Als je dan toch voor een automaat gaat zou ik eens naar Orient (o.a. Kamasu) kijken. Duiker op staal, 200m, screwdown crown en maar € 200 ivm het risico op beschadigen.

1 like

Ik vind dat een van de meest fletse 65’a :blush:

Ik zou een chris ward diver aanraden… c65. Stuk goedkoper.

1 like

Bedankt voor de suggesties. Ik ben uiteindelijk eens gaan kijken naar die Oris Sixty-Five Deauville, maar er was geen klink. Na een andere aankoop heb ik toen mijn budget aangepast richting 500€-600€. Dan kom je veel Hommages tegen, maar wilde ik niet. Uiteindelijk heb ik hier in de blauwe hoek dan een Halios Seaforth Bronze gevonden. Voldeed perfect aan mijn vereisten en ook eens een bronzen horloge, die had ik nog niet.

Zie ook NA post.

Volgende is niet mijn eigen foto

5 likes


Of deze (bij Jaap)

2 likes

De Oris is wel echt een mooie aanvulling op je collectie. Totaal anders dan wat je nu reeds hebt.

Ik hoor mensen steeds “bij Jaap” zeggen. Vergeef mijn onwetendheid, maareh… van welke winkel is Jaap? :grimacing:

1 like

@SuperC

www.ten2two.nl

1 like

Top thx! Weer een verbandje gelegd :wink:

1 like

De Archimede Outdoor Protect 39 natuurlijk!

Nipt onder de 1000 Euro op staal, wat je van Damasko en Sinn niet kunt zeggen, maar dan ook nog 200m WR, en een geharde kast en band. Op leder worden ze goedkoper, maar ik vind dit een bracelet horloge vanwege de lugs.

Verkrijgbaar in Schwarzwald groen, signaalblauw, zandkleurig of zelfs een full luminous dial in het helder wit.

Andere tip, als je je budget niet op wilt maken: De Smiths PRS-29 of PRS-48 horloges.

Allebei 40.000 A/m anti-magnetisch, 100m WR, boxed saffier, 36mm groot. Geen geharde kast, maar wel sterk anti-magnetisch. Ik vind ze fantastisch.

Die had ik even gemist. Daarvoor zou ik toch echt elk mechanisch horloge even afdoen, eerlijk gezegd, zeker als je trail rijdt over veel wortels op een hardtail.

Als jouw idee van MTB er uit bestaat om op een volledig geveerde fiets bospaadjes te rijden, dan kun je elk horloge pakken, maar ik vind MTB nogal schokken aan de pols.

Die Casio die je al in de kist hebt liggen is daar perfect voor.

Onzin, een screw down crown. De enige reden dat er schroefkronen bestaan is om onder water niet in de verleiding te komen om je kroon te bedienen, of om niet met open kroon het water in te springen.

Een schroefkroon maakt je horloge helemaal niet waterdicht. Dat doen de pakkingen. Ook aan de kroon.

Een schroefkroon heeft wel als nadeel dat je een slijtend stuk staal introduceert. Zowel de bus waar hij opschroeft als de huls die er omheen valt kunnen beschadigd / versleten raken.

Voor wie veel horloges wisselt zou ik juist zeggen dat je schroefkronen moet vermijden als de builenpest. Als je waterdichtheid wilt garanderen, ga dan eens in de twee jaar voor een waterdichtheidstest naar de horlogemaker, en laat je pakkingen vervangen bij problemen.

2 likes

Hij is iets kleiner maar een echt topapparaat, én met wat zoeken misschien nipt te vinden binnen je 1000 euro zonder doos en papieren.
Een tweedehands Aqua Terra Quartz:

Ik heb de mijne verkocht en beklaag het me nog steeds. Was in die prijszetting echt een ongelofelijk mooi en degelijk uurwerk.

2 likes

Oeh, die in groen is gaaf!

2 likes

Alleen zie ik daar nou dat de seconde tussen twee indices staat, of was de sluitertijd zo hoog dat ie in beweging bevroren is?

Scherp! Lijkt me eerder een gevalletje “kijkhoek” te zijn eigenlijk, is me nooit opgevallen.

Idd 10 euro boven budget. Maar… 200mtr WR.

Maar de Archimede is erg gaaf. Ik heb getwijfeld tussen de Sinn 556, Archimede Outdoor en de Damasko DS30. Uiteindelijk voor de Damasko gegaan. Een echte banden"slet".


Succes met je keuze.

1 like