NA: Eerste 2021: Halios Seaforth Bronze

Van de zeven horloges in mijn doos was er eigenlijk maar één waar ik zonder zorgen mee ging zwemmen/etc. Tevens is deze het eerste mooie uurwerk dat ik kocht: mijn trouwe Tudor Pelagos. Gedurende het eerste jaar kwam deze eigenlijk niet van mijn pols. Zo heeft hij intussen wel de nodige battlescars. Niet erg, dit past bij een toolwatch, maar wilde toch graag een tweede horloge waar ik zonder zorgen mee in het water ga.

Zo begon de zoektocht naar een nieuwe beater/duiker/zomerhorloge. Initieel zocht ik tot 1.000€ (zie deze topic). Zo ben ik ook bij @Petteflet gaan kijken naar zijn Oris Diver Sixty-Five Deauville, maar niet gekocht.

Toen ik even later nog een andere aankoop deed (hopelijk NA later deze maand), besloot ik het toch dichter bij de 600€ te gaan zoeken. Dan kom je snel uit bij hommages of Seiko. Niets mis mee, maar toch niet waar ik naartoe op zoek was. Momenteel zijn de wijzerplaten allemaal zwart, grijs, wit, zilver, vanille… dus er mocht ook wat kleur in zitten. Ik heb wel al aardig wat diversiteit in kastmaterialen (staal, titanium, roodgoud, witgoud) maar had nog geen brons…

Uiteindelijk dus uitgekomen bij de Halios Seaforth Bronze, hier gevonden in de blauwe hoek. Het is zeker niet de enige op het forum, maar toch nog vlug even de specs…

  • Kast: Aluminum-nickel Bronze
  • Formaat: dia 40mm, LTL 48mm, D 12mm, Strap 20mm
  • Binnenwerk: ETA 2824-2
  • 200m WR, screw down crown, domed sapphire crystal
  • blauwe sunburst dial, gouden markers/wijzers met Superluminova

Zo gaan we over naar wat foto’s



Deze is niet van mij, maar toont wel mooi detail van kast/wijzerplaat.

Halios is een relatief nieuw, one-man, micro brand uit canada. Elk horloge is een beperkte oplage dat meestal snel is uitverkocht. Elk model heeft een eigen uitgesproken stijl zonder “in your face” te zijn. De afwerking van de kast vond ik best wel goed, zeker in deze prijsklasse. Ook de wijzerplaat moet niet onderdoen. Ook leuk dat je er onmiddellijk twee bandjes (rubber en leder) met passende bronzen gesp bij krijgt, en een lederen tasje (ipv doos). Als je meer wil weten, 1 minuut op google en je zal veel mooie reviews over het merk en de horloges vinden. Hier enkele opties (algemeen Halios Seaforth)

https://www.hodinkee.com/articles/halios-seaforth-value-proposition
https://www.hodinkee.com/articles/halios-seaforth-gmt-introducing
https://wornandwound.com/review/halios-seaforth-review/

14 likes

Gefeliciteerd met je aanwinst!!
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het een erg leuk horloge is. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Komt deze van Willem?

2 likes

Mwah. Draaien toch al jaren mee hoor. Heb zelf diverse modellen gehad (waaronder deze Bronze ook). Ook nu weer eentje besteld (al in juli, wacht nog steeds…)

Maar gefeliciteerd, tof ding!

Mijn oude bronze en nieuwe incoming:

Edit:

Zag net deze oude foto, wat is dat hoge saffiertje toch lekker:

4 likes

Gefeliciteerd mooie aanwinst!
Heb deze ook gehad, plaat speelt prachtig met lichtinval :smiley:

1 like

Ik heb deze bronze vaker voorbij zien komen, hele mooi plaat ook. Nu heb ik toch eens wat verder gekeken en ze hebben zeer leuke modellen + vaak no date’s :partying_face:
We gaan dit onthouden, mooi en de juiste maten

1 like

Gefeliciteerd @MikeC! Leuk om te lezen dat je je beater hebt gevonden. Zeker een mooi horloge. :ok_hand: Ik ben nog wel heel benieuwd naar het andere horloge wat nog tussendoor is gekomen. :wink:

1 like

Heel mooi ,gefeliciteerd met je aanwinst.

1 like

Mooi horloge. Gefeliciteerd!!

1 like

Gefeliciteerd !

1 like

Halios is een merk wat te weinig gewaardeerd wordt. En dat zie je ook terug in het aantal posts in dit topic.

Halios maakt goede en mooie horloges! Veel plezier met je aanwinst.

1 like

Bedankt voor de reacties! Ondanks dat er toch wel een aantal op het forum aanwezig zijn lijkt Halios inderdaad niet zo populair hier. Enigszins vreemd want ze worden in het algemeen wel goed ontvangen, nieuwe modellen zijn snel uitverkocht en gaan dan vaak met een premium op eBay.

Enfin, in elk geval, ik ben er heel blij mee. Heel leuk horloge, kwalitatieve afwerking, prima Zwitser binnenwerk…

Hier nog een foto’tje…

1 like

Heel apart en mooie combinatie met zwart / brons. Veel geluk ermee.

1 like

Nog enkele in de sneeuw…

4 likes

Ik vind 'm mooi! Veel plezier ermee!

1 like

Prachtig, ik heb hem zelf ook en afgelopen jaar 6 maanden non stop gedragen. We wat banden gewisseld. Patina ging als een dolle.

1 like