Beater suggesties? (<1k€)

Heel veel NA’s de afgelopen maand, toch kijk ik al rustig uit naar 2021. De eerste NA was al gepland. Na deze is er nog één plaatsje vrij in mijn doos. Ik wil graag nog een horloge voor de iets avontuurlijke activiteiten… iets dat mee kan om te kamperen, raften (of neem rustige kayak), zwemmen, mtb maar ook niet mis staat op restaurant. Bij mijn vorige zoektocht kwamen hier héél wat leuke suggesties, daarom probeer ik het nu opnieuw.

Vereisten

  • geen merk waar ik reeds een horloge van bezit
  • kast: staal, 38-40mm, min. 100m WR, graag screw down crown
  • bracelet: liefst staal, deftige kwaliteit
  • dial: origineel ontwerp, lume, subtiel kleur, vintage stijl mag
  • binnenwerk: automatisch, datum mag
  • budget: graag 500 à 1.000€

Hoeft dus zeker geen duiker te zijn, noch zwitsers, noch nieuw.

Huidige horloges mag geen van deze merken zijn, of iets dat er sterk op lijkt: Tudor, Rolex, Cartier, Casio, CWC, Raketa, Leonidas, Montblanc (reserved)

Waar ik zelf al naar aan het kijken was
Sinn 556 l (rs) op de fine link bracelet

  • welgekende Sinn 556, dress up/down met gemak
  • mist het speelse, beetje saai

Oris Diver Sixty-Five Deauville

  • subtiel kleur, speels, vintage

Laat maar komen met die suggesties!
Alvast bedankt.

4 likes

De Deauville :heart_eyes: klaar!

En anders een damasko DS30, ook met stalen band verkrijgbaar maar in dat geval wel boven je aangegeven budget.

2 likes

SPB145?

0,5 mm te groot wel.

5 likes

Ik zou niet gaan raften met een automaat… misschien een damasko vanwege de “hardening”. Lijkt op Sinn… maar is krasvaster.

Een Tutima Pacific

1 like

Ik ben misschien te voorzichtig met mijn horloges. Als je het horloge zo wilt (wild :wink:) gebruiken, zou ik 2 horloges aanschaffen. Quartz voor het ruige werk en een mechanisch voor het restaurant.

Victorinox INOX.

1 like

Een van de Seiko alpinisten? Genoeg keuze in de 500-1000 range.
Edit:
Hebben 200 m waterdichtheid. Vallen tussen de 38 en 40 mm en volgens mij is een stalen band er bij als optie beschikbaar. Weet niks van de kwaliteit van de band.

Seiko SPB14X serie of de Captain X Willard of de nieuwe MM200.

Nomos Orion?

images
Plaatje van Google geleend

Voor minder dan € 1.000,-?

Heb ze tweedehands voor 1K voorbij zien komen op het forum.

Edit; zie o.a. onderstaand

1 like

Kijk eens naar zelos

De Certina DS action diver is laatst in een 38mm variant uitgebracht. Retail price is €780 voor een zwarte of blauwe variant:

1 like

Serieuze outdoor activiteiten als raften combineren niet met een automaat… of überhaupt een horloge :stuck_out_tongue: Misschien een G-shock of andere robuuste quartz?

Ik heb zelf gekozen voor de Seiko Prospex SPD 143

1 like

Yema Navygraf Heritage?

Baltic Aquascape (blue gilt)?

3 likes

Fortis?

Ik vind zelf de Hamilton Khaki Field ook wel leuk. Voor iets minder dat € 700,- nieuw te koop. Saffierglas, ETA uurwerkje en 100m waterdichtheid.

3 likes

Nomos als beater? Shure maar de Orion is meer dresser dan wat anders. :sweat_smile:

Nomos Ahoi lijn lijkt me daar dan wat meer geschikt voor. Alleen budget technisch niet wat Ts zoekt bijv

https://nomosglashuette.com/en/store/watches#/en/ahoi/ahoi-atlantic-552

1 like

True, heb de vraagstelling nog is geleden en denk idd dat de Orion net persee een goede optie is :joy:

1 like