Beater/werk horloge

Haha. Ligt er een beetje aan. Heb nog geen breitling.
Je hebt een pb😅

Moet je wel nog even geduld hebben

1 like

Eens hiermee. Een BB58 (zwart of blauw, maar ik vind zelf zwart mooier) is gewoon een zeer goede all-rounder. Draagt fijn, mooie lume, kan goed tegen water (duiker…), prijs/kwaliteit is zeer goed. Alleen ruim EUR 3k voor een "werk"horloge is best veel. Hangt ook af van soort werk natuurlijk.

3 likes

Nou ik zie wel dat er een paar merken tussen zitten die beetje boven mijn budget liggen … Maar niet minder super mooie stukjes techniek👍🏻

Ik zelf ben medische hulpmiddelen monteur…of te wel ben monteur van scootmobielen en elektrische rolstoelen etc…
Dus zit met mijn handen nog al eens tussen wat ijzerwerk…

Leuk dat er zo gereageerd wordt hierop…
Maar voor diegene die afscheid kunnen en willen nemen van hun uurwerk…ik zit in de lowbudget te zoeken…
Maar schroom niet en show je werk/beater horloge…

2 likes

Zelos swordfish

4 likes

De Citizen NY0040 al overwogen? Kost minder dan 200 euro, heeft onwijs goede lume, draagt comfortabel en is gewoon een super horloge.
Ik heb er altijd veel plezier aan gehad.

1 like

Deze ligt hier op de plank te verstoffen:

Niet spannend, niet opvallend, geen automaat… “Maar wat heeft hij dan wel?” hoor ik je vragen…

Simpliciteit. :grin: (en 30bar druk bestendig)

Het is geen waanzinnig lume-monster, maar je hoeft ook niet bang te zijn om dit te doen :point_down:

Tenzij je dat ijzerwerk wilt beschadigen :smile:

Ik heb m voor een prikkie overgenomen hier op het forum, dus hij mag ook weer door voor een prikkie. :ok_hand:

En als dit te extreem budget is sluit ik mij aan bij de adviezen om een Citizen NY0040 te zoeken. Genoeg anderen hier op het forum die ondanks de hoogvliegers in de collectie om ruimte hebben voor zo’n Citizen. (Wel voor de full lume versie gaan!)

4 likes

@anon50762135: woordgrap van de maand :joy:

Het beste horloge voor het werk wat je doet is een G-Shock, krast niet als je ergens tegenaan stoot, je kan hem gewoon over knippen zou je tussen de onderdelen blijven hangen en zowieso lijkt een dikke duiker onhandig als je overal tussen moet.:yum:

1 like

Hiermee is goed te werken hoor.

5 likes

Maar een “dikke duikert” is dan wel weer leuk…
Zeg maar: toolwatch …

1 like

(Crosspost)

Kan een stootje / drupje hebben en mocht ie het niet overleven dan zo vervangen.

Delegeren is niet echt werken he Capi

1 like

Eens.

4 likes
1 like

Zeker een goeie beater :sunglasses:

3 likes

Dit is mijn beater

2 likes

4 likes

Deze kan wel wat hebben. Gebruik ik vaak bij klussen waarbij je met je horloge iets kan raken.
Ondanks de vele ‘ongelukjes’ blijft het horloge het goed doen en er fatsoenlijk uitzien.

In de low-budget zou ik voor Seiko/Orient gaan

1 like

kan tegen een stootje, 200m waterdicht, 24/7 lume voor 20jaar lang :+1:

2 likes

Een G-shock :raised_hands:

Of een Hamilton Khaki Field :raised_hands:

1 like