Bedreiging door koper op marktplaats

Ik wil even met jullie delen wat ik vandaag ervaren heb met een man die op marktplaats een horloge van mij gekocht heeft. Hij stuurde me vriendelijk een mailtje dat hij zeer geïnteresseerd was in het horloge en hij gaf aan het gevraagde bedrag en de verzendkosten over te boeken. Echter een paar minuten later mailde hij mij dat hij het wilde komen halen. Hij had geen goede ervaringen met verzending. Even later volgende het volgende mailtje, dat hij geen 114 kilometer wilde rijden, of ik het voor 6 euro meer, naar hem toe wilde brengen :slight_smile: Ik heb aangegeven dat we overeengekomen waren wat hierboven beschreven is. En ja… toen was hij niet meer zo vriendelijk. Uit het niets kwamen een aantal mailtjes binnen met de volgende korte texten:

-weet je wat jij kan de pot op
-als ik je in mijn handen krijg maak ik je af lul
-ik zou dat gereserveerd er maar af gooien anders kom ik jouw op zoeken. van mijn krijg je geen cent meer
-en als je me wild op zoeken woonwagen kamp in helmond wagen 5

Gezien mijn postuur en beroep :slight_smile: niet iets waarvan ik zenuwachtig wordt, maar misschien dat meerdere van ons met deze man te maken hebben gehad. Daarnaast heb ik een andere geïnteresseerde afgezegd vanwege zijn bod. Hij geeft aan uit Helmond te komen en zijn initialen zijn E.S. Zijn naam op marktplaats weet ik nog niet, daar hij via me direct via de mail benaderde. Heeft iemand ook deze ervaring, of benaderd hij een van jullie op marktplaats, laat het maar weten.

Gr Ron

Wat een nare ervaring. Lijkt me als je iets overeenkomt dit vast staat, dat is het nadeel van Marktplaats enzo, er is geen vaste richtlijn waar men zich aanmoet houden. Heel vervelend.

Wat is zijn E’mail adres? Desnoods via PM, meestal kan je aan de hand daarvan achter iemands IP adres komen en zo uitvogelen wie hij is en war hij zit.

door sturen en aangifte doen bij de politie, ip onderzoek kan als hij het vaker doet hem traceren. Ik maak je af is een doodsbedreiging . simpel zat, aangifte haalt niet veel uit nu, maar wel als hij het vaker doet.

heel vervelend…

je wordt idd af en toe een beetje moe van de mensen op marktplaats…
we hebben ook vergelijkbare mailtjes gehad om niks…

ze willen een horloge je spreekt idd alles af en dan willen ze het niet opgestuurd hebben want dat vertrouwen ze niet en ze willen het ook niet komen halen want dat vinden ze te ver rijden…
dus mail je terug dat het dan ophoud …beginnen ze te zeuren over een afspraak die je hebt :S:S

het wordt er allemaal niet gezelliger op

Hallo Jaap Wim, ik heb je een bericht gestuurd

En je hebt een PB terug. :slight_smile:

Grappig… Ik moet wel zeggen dat ik het ook een keer aan de stok heb gehad met een verkoper op marktplaats, die probeerde me een fake Rolex te verpatsen. Toen ik aangaf dat hij de boel bewust belazerde begon hij een partij te dreigen met van alles. Ook ik ben hier niet van onder de indruk, ik sta mijn mannetje wel.

Wat ik wel vreemd vind is dat hij bewust aangeeft in een woonwagenkamp te wonen, kan me niet voorstellen dat het dan ook zo is. Mijn ervaring met kampers is juist positief, ze zeggen waar het op staat en ik heb nooit gezeik met geld met ze gehad. Dat is wel eens anders met niet kampers.

Ben benieuwd of hij nog van zich laat horen.

we zijn wat aan het zoeken geweest, lang leve internet :slight_smile: en het is waarschijnlijk een gewone straat met een rij huizen waar geen wielen onder zitten :slight_smile: We houden jullie op de hoogte.

Zo vrienden… we weten wie het is, waar hij woont en hebben zelfs zijn thuis-telefoonnummer. Nu even in alle rust nadenken wat we ermee doen en… hoe :slight_smile: Bedankt ook Jaap-Wim. Peter R de Vries ‘pack your bags’ :):slight_smile:

persoonlijk zou ik er niet teveel aandacht aan schenken.
dat zijn deze figuren niet waard.
kost alleen een hoop energie.
zou wel even aangifte doen bij de politie.
wie weet liggen er meer dan is het de moeite waard om zulke figuren aan te pakken.
in je uppie doe je er niets aan en voor je het weet brand jij je vingers aan deze kwestie.
gr oscar

oscar Schreef:

persoonlijk zou ik er niet teveel aandacht aan
schenken.
dat zijn deze figuren niet waard.
kost alleen een hoop energie.
zou wel even aangifte doen bij de politie.
wie weet liggen er meer dan is het de moeite waard
om zulke figuren aan te pakken.
in je uppie doe je er niets aan en voor je het
weet brand jij je vingers aan deze kwestie.
gr oscar

precies zei ik ook, aangifte is handig voor eventuele gevolgen.

master-fan heeft gelijk: zowieso aangifte doen, waarschijnlijk is het een storm in een glas water, maar dit soort praktijken moeten wel de kop ingedrukt worden.
groet, frank.

Ik heb de jongeman vandaag gemaild, dat ik hem de kans gaf zijn woorden terug te nemen en te betalen. Ik kreeg het antwoord dat hij weet waar ik woon Het is duidelijk, papa gaat aangifte doen. Wordt vervolgd.

Jammer dat het zo moet, heeft iemand nog tips voor mij? Ik ben aan het verkopen geslagen op Marktplaats.nl.
Ik mag me site niet noemen hier van de moderator. mail me voor meer info over plastic rolexen.

Funwatch.

Dat geneuzel van het plastic horlogemannetje gaat me danig de keel uithangen.

Je wilt een tip… Blijf weg van dit forum en slijt je meug ergens anders…

Zo, dat lucht weer ff op…

gr,
Hans Mennink

Ik sluit me geheel aan bij Hans.

Ja en die plastic rolex rotzooi is wat mij betreft gewoon imitatie rotzooi wat verboden moet worden.

Nivelacuso Schreef:

Dat geneuzel van het plastic horlogemannetje gaat
me danig de keel uithangen.

Je wilt een tip… Blijf weg van dit forum en
slijt je meug ergens anders…

Zo, dat lucht weer ff op…

gr,
Hans Mennink

Ik word er nu ook een beetje moe van hij zit overal tussen met zijn berichten als een lastige vlieg .

Inderdaad vervelend dat nu zelfs tussen in andere topics hierover geschreven wordt. Mr funwatch: lijkt me geen goede strategie om op deze manier een naam op te bouwen (een goede althans :))

wederom; asjemenou…
groet, frank.