Beetje onwennig..

Het eerste is een absolute must om te ervaren of het ook werkelijk “jouw” horloge gaat worden. Ik heb één keer een vrij duur horloge gekocht afgaande op veel foto’s, het is nooit ‘mijn’ klok geworden en heb het na twee jaar ingeruild.

Dat eerst gaat kijken zonder direct te kopen is heel normaal, een ervaren verkoper of verkoopster heeft snel in de gaten of jij serieus bent, daar hoef jij je niet bezwaard over te voelen, het is jouw geld tenslotte.

1 like

“Kijkuh kijkuh, nie kopen.” :wink:

Kijken kost niks. En niks mis met een beetje oriënteren.

1 like

Ik snap je punt en herken me erin… ik had hetzelfde gevoel! Maar nu, zoveel later denk ik er heel anders over… hoeveel proefritjes ik wel niet heb gemaakt in verschillende auto’s bijvoorbeeld😏

Gewoon open en transparant zijn… jij komt immers in potentie iets kopen.

1 like

Welk horloge ga je voor kijken eigenlijk???

1 like

Vond de eerste keer ook spannend, gaat toch over een serieuze aankoop en niet een broodje kaas.
Voordeel is dat een goede verkoper dat snel doorheeft (of je zegt het gewoon dat je het een beetje spannend vind) en dat breekt meestal direct de spanning.

Kijk echter wel uit want de eerste keer dat ik het horloge in handen kreeg was ik direct verkocht :wink:
Dat vind ik wel het fijne aan de “klik” met een horloge die is bij mij althans instant zodra ik hem in handen krijg.

Dus bereid je voor dat het misschien helemaal niets is, of juist wel en tot aankoop wilt overgaan.
Kan je zomaar overkomen :sunny:

1 like

Ik zou juist als het je allereerste luxe horloge aankoop wordt wel binnenstappen bij een juwelier of authorized dealer.

Om te passen EN om te kopen.

Als je wat meer gewend bent qua horlogeaankopen in de toekomst, en meer achtergrond info hebt vergaard tegen die tijd.

Dan kan je alsnog een keer een horloge kopen bij een grijze dealer.

Succes!

Groeten,

Noel.

1 like

Ik zou vooral slimme vragen stellen bij een AD

Bijv:

’ Vindt u het slim om een veel te duur horloge te kopen waar van
de maintenance ook nog eens stapels geld kost? ’

Nee hoor, geintje :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar zeker de horloges irl gaan bekijken :+1:
Dat is het beste wat je kan doen en het kan heel verhelderend zijn.

En, uit het niets een scherpe prijs roepen kan ook geen kwaad :wink:

Succes!

1 like

Altijd eerst een paar modellen/maten passen zonder schaamte . De helft van hun werktijd staan ze toch alleen maar groene balletjes te draaien. Ze vinden ( als het goed is ) juist prettig om een leuk gesprek te hebben over je passie . Als je nieuwe schoenen gaat kopen ,koop je toch ook niet gelijk het eerste paar eerst nog even een paar andere passen.

1 like

Gewoon binnen lopen en kijken. De juwelier weet ook wel dat niet iedere klant die binnenloopt gelijk over gaat tot een aanschaf van enkele duizenden euros. Ik ga ook graag naar de AD omdat het simpelweg de gelegenheid geeft horloges te passen en vergelijken. Maar ik heb volgens mij nog nooit een horloge gekocht zonder er een nachtje over te slapen.

1 like

Zeker!

Maar dat kan je het beste doen voordat je een substantieel horloge gaat kopen :grin:

1 like

Welk horloge ga je voor kijken eigenlijk???

Het horloge in kwestie is een BB58.
Al sinds de release heb ik er een oogje op, en hij blijft me ook steeds weer naar zich toe trekken :joy:

En nogmaals bedankt voor alle reacties! Het bevestigd toch wat ik zelf ook al dacht alleen het is toch fijn om anderen hun meningen te horen.

In Blijdorp ook. :joy::joy:

1 like

Inderdaad gewoon gaan kijken.
Ik heb de eerste keer ook gewoon aangegeven dat het echt oriënterend was. Daarna heerlijk met de verkoopster allerlei horloges bekeken waarbij zij zelf ook met alternatieven aan kwam lopen.
Ik heb wel gekeken of het rustig was en ik ben niet gaan onderhandelen over de prijs.
Als je een beetje liefhebber als verkoper hebt, vind deze het alleen maar leuk om je wegwijs te maken.

1 like

Dat voelt de eerste keer inderdaad ongemakkelijk kan ik me voorstellen. Vorig jaar was ik in de Panerai Boutique in Londen. Korte broek, oud t-shirt en een Apple watch om de pols… Ik heb daar vervolgens anderhalf uur gezeten. Verschillende modellen geprobeerd, koffie gedronken en heerlijk over Panerai’s gesproken met de verkoopster. Vervolgens zonder aanschaf de boutique verlaten, maar wel veel informatie rijker geworden. Ze weten dat veel mensen zich eerst goed willen laten informeren alvorens ze een dure aankoop doen, dus zijn erop ingesteld dat niet iedere koper direct iets meeneemt. En de goede verkopers geven je die ruimte ook. Kortom: lekker gaan, de tijd nemen en je laten informeren. En pas kopen als jij eraan toe bent.
Have fun!!

1 like

De afspraak staat voor morgen, dus ik laat zeker nog even weten hoe mijn ervaring was. :sunglasses:

3 likes

Ik koop altijd een replica en als die bevalt hou ik die. Daarna naar de AD om te kijken wat de verschillen zijn met de echte. Er zitten veel snobs tussen die dat niet fijn vinden. Triest.

Maar on-topic:

Ik vind het zelf ook een drempel maar als je twijfelt gewoon naar binnen gaan. Ooit gehad met een Omega Speedmaster Mark 2. Was een erg leuke ervaring. Verkopers waren net zo enthousiast als ik.
En de verschillen met de echte waren minimaal!

Sorry ik ben echt in een flauwe bui.

1 like

We zijn het eindelijk ergens over eens.

4 likes

Getsiederrie.
Groetjes van een snob

2 likes

We zijn het eerder eens geweest… Even zoeken… euhmmm…

1 like

Disclaimer. Gebaseerd op niet gebeurde feiten.

1 like