Beetje onwennig..

Hij zwaait al naar me de laatste jaren :joy:

1 like

Haha, replica, no thanks :grin:

Zal er toch altijd aan herinnerd worden als ik naar mijn pols kijk.
Denk dat ik er ook vrij snel op uitgekeken ben (deze hobby) als ik een stelletje replicas zou aanschaffen.

De charme is toch grotendeels ook de historie en het vakwerk, voor mij in ieder geval.

1 like

Gewoon genieten van het bezoek en passen aan de pols, voor de horloger/juwelier is het all in the game,ā€¦met goede service hebben ze er wellicht een klant bij

2 likes

Ik begrijp wat je bedoelt. Ik vind zelf dat je ook een beetje een ā€˜klikā€™ moet hebben met een juwelier. Als ik te maken heb met iemand die daar met nul passie staat, en zodra duidelijk wordt dat je niet nu gaat kopen helemaal afhaakt, is het voor mij ook snel gedaan. Als ik iemand tref met wie ik lekker over horloges kan praten, kan ik echt genieten van de oriĆ«ntatiefase. Zoā€™n verkoper die je alles laat passen, en dingen zegt als ā€˜oh als je die tof vind, heb je deze al eens geprobeerd?ā€™. Dat kan ik echt waarderen. Mijn advies is dan ook om niet alleen vaker te gaan kijken, maar ook meerdere ADā€™s aan te doen als het met de eerste die je binnenstapt niet helemaal klikt.

2 likes

Gisteren dus naar mijn afspraak gegaan en het viel allemaal reuze mee inderdaad :joy:

Personeel was heel vriendelijk en gastvrij en ik had alle tijd om alles rustig te bekijken en te voelen. Alleen was de know-how over horloges niet helemaal wat ik ervan verwacht had.

Nou ben ik totaal geen expert op horloge gebied maar als iemand mij vertelt dat ik toch zeker wel 300M WR nodig heb om met een horloge te gaan zwemmen :thinking: en mij niet kan vertellen of het uurwerk in-house is of niet en zo nog een aantal pijnlijke momentjes.

Gelukkig doe ik mijn research grotendeels van tevoren dus was ik wel aardig op de hoogte van de stukken waar ik naar wou kijken. Maar ik had toch wel iets meer kennis verwacht :yum:

2 likes

Naar welke juwelier ben je geweest? :sweat_smile::grimacing:

1 like

Haha dat durf ik bijna niet te zeggen :see_no_evil:
Wil hun naam niet door het slijk halen haha

1 like

:joy:

(Stuur maar een pb dan :wink:)

1 like

Maar is wel zo netjes inderdaad :+1:

1 like

Vind ik wel.
Ik ben verder heel goed geholpen, alleen jammer van die paar pijnlijke puntjes.

1 like

Neem je tijdā€¦voorspel blijft het leukstešŸ˜‰

2 likes