Beginnersinfo

Zelf heb ik deze met zwarte wijzerplaat maar hij is er dus ook met een blauwe wijzerplaat. Diameter is 40mm.

https://www.amazon.co.uk/Certina-Watch-Analogue-Automatic-Stainless/dp/B00AN9J23Y

1 like

Heb ik iets verkeerds gezegd?

Welkom en veel plezier op dit forum!

1 like

We hebben allebei een andere mening en onze discussie over marges in de kledingindustrie is sowieso off-topic dus heeft een verdere discussie niet zoveel zin dacht ik.

1 like

De originele is ook een absolute aanrader… Vandaag nog 'ns rond de pols!

2 likes

Marge 2.0 kan heel misschien op merkkleding wat makkelijk verkoopt en wat dus weinig uitverkoop nodig heeft. (Lees: risico) Heb je onbekendere merken dan moet je toch serieus marge (minimaal 2,3-2,6) bieden anders kom je niet aan tafel bij de retailer…

On topic… als je direct gaat kopen kan je leuke korting bedingen. Dus geef aan dat je kan betalen. Informeren naar korting en dan weglopen is niet netjes. Zorg dat je weet wat je wilt betalen. Geef dat aan, deal of no deal…

Deniz stelde dat Marges (voor horloges) zijn hetzelfde als andere winkels, daar mag je op dit forum best op in gaan vind ik.

Ik deelde een waarneming, en die wijkt af van de jouwe. Dat kan, en ik heb er geen mening over als iemand iets anders waarneemt. Tot zo ver dan maar.

Het wel is goed te weten dat dat ligt sterk aan het merk Ʃn aan het model. Rolex<<Omega<Oris<<Raymond Weil, als voorbeeld.
En binnen Rolex, korting op een overjarige Cellini of een damesmodel in de kleinste maat met een niet zo courante kleur is bijvoorbeeld echt wel gemakkelijker te krijgen dan op een SS Daytona. (Die je misschien niet eens ā€œmagā€ kopen, maar alleen als je óók een wit/gouden Rolex afneemt). YMMV.

Maar ik zou als OP vooral kijken naar wat je mooi vind en wat niet, en nog niet met kortingen bezig zijn.

Ik doelde meer op de Retail die je in winkelstraten zit. Retail is idd een zeeeer breed begrip.

1 like

Dat vind ik een mooi exemplaar!
Nog nooit van het merk gehoord…(sorry). Daar ga ik me verdiepen.
Dank u wel.

Zeer waarschijnlijk wordt het de Longines conqest classic.
Iemand iemand hier bezwaar tegen ? :smile:.
Goede keuze?
Ik houd van zijn ā€œplatheidā€. Mooi subliem glimmetje.
Graag jullie reacties.

Ps en hoe is deze Longines onder de motorkap?

Als dat jouw keuze is moet je er voor gaan! Vraag hier geen goedkeuring want dat gaat in ander topics ook niet echt lekker! :joy:

Gewoon doen en er van genieten dus!

Lijkt mij wel! Goed merk, mooi afgewerkt, prima uurwerk. Staat er niet eentje op de horlogemarkt te koop?

1 like

Check! Van een forumlid. Helemaal goed!

2 likes

Misschien domme vraag maar ik ben nieuw dus het mag: hoor je de automaat lopen / tikken?
Zegt het niveau van het geluid iets over kwaliteit?

Als je jen oor ertegen houdt wel, en een timegrapher bepaalt hoe sterk je amplitude nog is (max is 360) en die van mijn longines is 320. Zeer goed dus :wink:

:smile:!

Een mooie keus.
Goed uurwerk, ik dacht een aangepaste ETA.
ETA kan iedere horlogemaker een service geven.
Ik zou er niet mee gaan zwemmen of sporten.
Daar zijn de G shocks voor :wink:
Dus met deze Longines plus een G dan heb je een
prima setje.
Ik zou dan de GW5610 G shock nemen.

2 likes

Wat een fijne tip was Van Hoof Juwelier uit Deurne. Martijn is een echte liefhebber en kan veel vertellen over de horloges.
De ontvangst tot en met het gaan was erg prettig!
Geen gepush, oprecht, eerlijk, bakkie koffie.
Daar ga ik nog vaker naar toe, de deur staat prettig open!

1 like