Nee. De grote Horotec. Da bomb. OK, het zijn 4 cijfers voor de komma. Niets waar iemand van zou schrikken als het een horloge was. De kleine zou ik laten staan - ik heb wel eens met mijn volle gewicht aan dat wiel gehangen om iets - zonder schade, je moet wel weten hoe hem in te stellen - los te krijgen.
Heb al eens een 5700 kopie teruggestuurd. Onwerkbare bagger.
Sjiek hoor! Voor mij als prutser is de 5700 kloon goed genoeg, maar kan me voorstellen dat als je eenmaal met die horotec gewerkt hebt dat er geen weg terug meer is
Als mede-prutser kan ik je zeggen dat je het aankoopbedrag heel snel vergeten bent. Even een paar smeerpuntjes aanpakken voor je begint. Als je zonder schema een uurwerk kunt servicen, zie je hier gauw genoeg waar iets extra smering handig is.
Nou ik weet het niet. Ik krijg de gaten in mijn vingers zoveel kracht oefen ik uit op kast en bal. Ik geloof bijna niet dat de achterkant er met welk apparaat dan ook vanaf wil.
Ik wilde er eens een nieuwe batterij in doen, ik heb hem als 17 jarige denk ik gekocht voor toen serieus geld. Maar ik ga hem ook niet bij een of andere juwelier laten bekrassen. Dan laat ik hem wel dicht en blijft hij in de la.
Zeker weten dat het schroefdeksel is he? Heb ooit eens zo’n oud horloge gehad en was er heilig van overtuigd dat het schroef was. Bleek gewoon zo’n “wip-deksel” te zijn, de uitsparing in het deksel zat exact onder de kroon. En ik maar met die bal proberen los te draaien
Ik heb een verotte defy bezel los gekregen deze week. De stelling dat iets niet los komt gaat er bij mij ook niet in . De bezel was niet normaal vast te grijpen en de pushpinnen zaten vast geroest. Geeft dat je een beeld wat er allemaal wel niet los te krijgen is met juist gereedschap? Dan zou jouw horloge niet open kunnen?
Sluit me bij @PeterLC aan, ik durf wel wat centjes te wedden dat die open gaat.
Haha bij deze , bent niet de enige hoor. Kreeg veel opmerkingen dat ik hem met de 5700 niet los zou kunnen krijgen. Het is wel belangrijk de bitjes heel goed aan te draaien zodat die goed aan beide kant van de deksel of bezel klemt. En wat dikker kunststof er tussen natuurlijk om het te beschermen.