Behind the hype: Richard Mille

Hallo allemaal,

Onlangs kwam ik dit filmpje tegen van hypebeast Behind the hype Richard Mille. Richard Mille is not my cup of tea maar ook kan de technologie (extreem licht gewicht materialen, extreme shock resistance en complexe uurwerken) en de ijzersterke marketing strategie wel waarderen. Horloges variërend van 150.000 dollar tot 2.000.000 dollar die als warme broodjes worden verkocht. Doen ze toch goed.
Klein feitje dat ik niet wist Audemars Piguet was betrokken bij de oprichting en heeft een groot deel van de aandelen van Richard Mille in bezit gehad.

Zijn er eigenlijk Richard Mille dragers op dit forum? Waarom trekt dit merk jou wel of niet? Iemand ooit een Richard Mille in zijn of haar handen gehad en zo ja wat waren jouw ervaringen?

Persoonlijk ligt het merk astronomisch ver buiten mijn budget en dat zal voorlopig (lees vrijwel zeker altijd) ook wel blijven. Denk ook dat mocht ik in de gelegenheid zijn om zulke bedragen aan horloges uit te geven ik wat anders zou kopen. Denk hierbij aan Vintage Rolex Daytona’s.
Benieuwd naar jullie mening.

Let’s talk watches! Cheers!

4 likes

De prijs Ralph, of kun jij er morgen één halen?

Edit: en ik zie in de eerste beelden dat er over gezongen wordt, doet het ook niet voor me

1 like

Ik heb er twee, maar pak toch meestal de iwc :notes:

13 likes

Niet alleen de prijs, ik vind ze gewoon niet mooi. Doe mij die Daytona ook maar Ralph :ok_hand:t2:

1 like

Ik heb er ooit eentje om gehad in Dusseldorf bij een van die grijze handelaren. Het voelt heel speciaal omdat je weet dat het heel duur is. Ze hadden daar ook nog van die AP concepts, daar was ik echt wel van onder de indruk. Als geld geen rol zou spelen zou ik zeker een AP concept kopen. Een RM niet zo snel denk ik.

2 likes

Ik begrijp dat het je niets doet!

2 likes

In dit artikel lees je wat meer over de historie van Richard Mille en de makers, Renaud et Papi (ook van lange, iwc minute repeater, ap grande complications etc.). Zeer de moeite waard!

1 like

pics or it didnt happen

1 like
  1. Het is spuuglelijk, bizar duur en opvallend.
  2. het valt dus iedereen op dat je een spuuglelijk en bizar duur horloge draagt.

Dat is de kracht van RM. :+1:t2:

3 likes

Tuurlijk

Stiekem vind ik ze wel wat hebben :slight_smile:

12 likes

En je draagt ze niet? Ben benieuwd wat je antwoord is :smiley:

2 likes

Nee, het ontwerp en het uiterlijk.

Mijn grootste haatobjecten:

Skeletons zichtbaar vanaf de wijzerplaat. :white_check_mark:
Per definitie te korte wijzers :white_check_mark: (wel een geometrie-ding, maar toch)
Schroeven aan de voorkant :white_check_mark:
Lompe kronen met veel te rare materialen :white_check_mark:
Condoom als band :white_check_mark:

Al lagen ze voor 99 Euro bij de Action, dan zou ik er nog aan voorbij lopen om een Seiko 5 te scoren voor meer geld als dat nodig was.

GPS of Radio quartz nemen van de G-shock.

Weegt geen drol
Kan door een tank overreden worden
Kan onder een instortend gebouw terecht komen
Complexe uurwerken
Kan door een beer geslagen en dan opgegeten worden

In alle gevallen graaf je een werkende G-shock uit het asfalt, puin of de schijt. Zo makkelijk is dat.

Kosten? Tja, ergens tussen de 50 en 500 Euro.

22 likes

Amen

7 likes

Helemaal mee eens.

Maar. Tegen die tijd dat jij vintage daytona kan kopen zijn ze alweer een stuk duurder. :see_no_evil:

1 like

Precies dit. Richard Mille horloges zien eruit alsof ze 100k kosten doordat je dit soort afstotelijke designs met een publiek met meer geld dan smaak associeert, maar ze zien er tegelijkertijd ook uit alsof ze 100 punten bij de pushers op de kermis waard zijn. Best knap in de markt gezet, maar de proportionaliteit is wel heel erg zoek hier.

3 likes

ja, het is ook wel vet eigenlijk :).

1 like

Meer voor rijkeluiskinderen uit Aziatische en Arabische landen wat sociale status verhogend op insta wordt verworven. En uiteraard (top) sporters die het mogen promoten

1 like

Erdoğan draagt Richard Mille, meer weet ik er niet van.

1 like

Ik vind ze steeds mooier worden eigenlijk. Zoiets als een RM 029 zou ik graag dragen, maar helaas is dat financieel niet helemaal realistisch.

Zeggen dat je liever een vintage Daytona zou kopen voor het geld, is meer een pavlovreactie dan een serieuze afweging horologically speaking.

3 likes

tja, zelfs ik zou liever een vintage Daytona dragen, en ik vind de Daytona echt bijzonder lelijk.

Maar hoe is RM nou werkelijk horologisch interessant dan? Wat heeft ie zoal uitgevonden?