Onlangs kwam ik dit filmpje tegen van hypebeast Behind the hype Richard Mille. Richard Mille is not my cup of tea maar ook kan de technologie (extreem licht gewicht materialen, extreme shock resistance en complexe uurwerken) en de ijzersterke marketing strategie wel waarderen. Horloges variërend van 150.000 dollar tot 2.000.000 dollar die als warme broodjes worden verkocht. Doen ze toch goed.
Klein feitje dat ik niet wist Audemars Piguet was betrokken bij de oprichting en heeft een groot deel van de aandelen van Richard Mille in bezit gehad.
Zijn er eigenlijk Richard Mille dragers op dit forum? Waarom trekt dit merk jou wel of niet? Iemand ooit een Richard Mille in zijn of haar handen gehad en zo ja wat waren jouw ervaringen?
Persoonlijk ligt het merk astronomisch ver buiten mijn budget en dat zal voorlopig (lees vrijwel zeker altijd) ook wel blijven. Denk ook dat mocht ik in de gelegenheid zijn om zulke bedragen aan horloges uit te geven ik wat anders zou kopen. Denk hierbij aan Vintage Rolex Daytona’s.
Benieuwd naar jullie mening.
Ik heb er ooit eentje om gehad in Dusseldorf bij een van die grijze handelaren. Het voelt heel speciaal omdat je weet dat het heel duur is. Ze hadden daar ook nog van die AP concepts, daar was ik echt wel van onder de indruk. Als geld geen rol zou spelen zou ik zeker een AP concept kopen. Een RM niet zo snel denk ik.
In dit artikel lees je wat meer over de historie van Richard Mille en de makers, Renaud et Papi (ook van lange, iwc minute repeater, ap grande complications etc.). Zeer de moeite waard!
Skeletons zichtbaar vanaf de wijzerplaat.
Per definitie te korte wijzers (wel een geometrie-ding, maar toch)
Schroeven aan de voorkant
Lompe kronen met veel te rare materialen
Condoom als band
Al lagen ze voor 99 Euro bij de Action, dan zou ik er nog aan voorbij lopen om een Seiko 5 te scoren voor meer geld als dat nodig was.
GPS of Radio quartz nemen van de G-shock.
Weegt geen drol
Kan door een tank overreden worden
Kan onder een instortend gebouw terecht komen
Complexe uurwerken
Kan door een beer geslagen en dan opgegeten worden
In alle gevallen graaf je een werkende G-shock uit het asfalt, puin of de schijt. Zo makkelijk is dat.
Precies dit. Richard Mille horloges zien eruit alsof ze 100k kosten doordat je dit soort afstotelijke designs met een publiek met meer geld dan smaak associeert, maar ze zien er tegelijkertijd ook uit alsof ze 100 punten bij de pushers op de kermis waard zijn. Best knap in de markt gezet, maar de proportionaliteit is wel heel erg zoek hier.
Meer voor rijkeluiskinderen uit Aziatische en Arabische landen wat sociale status verhogend op insta wordt verworven. En uiteraard (top) sporters die het mogen promoten