Volgens mij zag ik Rafael Nadal er een dragen tijdens Roland Garros…
Dat zijn twee heel verschillende vragen toch? Materiaalgebruik, vormtaal, afwerking en uurwerktechniek kunnen heel eigen zijn en als bijzonder worden ervaren, zonder dat ze door de maker zijn ‘uitgevonden’ Dat je RM horloges spuuglelijk vindt, kan prima, maar dat is wéér iets anders.
Ik vind deze wel tof. Het lijken daarentegen wel net speelgoed horloges die je voor een paar euro bij de intertoys koopt.
Wat denk je zelf?
Een mechanisch horloge waar je zonder problemen op wereld niveau mee kan tennissen. Meneer Nadal heeft bak vol prototypes om zeep geholpen.
De horloges zijn tot het extreme in-house, dat ook het gereedschap van makers in-house is. Zo zijn alle schroeven dusdanig afwijkend, dat er geen 3e partij kan service’en. Ja wat je er aan hebt, ik heb geen idee. Behalve dat ze dus idioot hoge ontwikkelingskosten creëren.
Sorry, die bovenste vind ik nóg lelijker dan die onderste. Op de plaats van “lelijker” wilde ik nog “minder mooi” schrijven, maar dat strookt niet met mijn mening over het merk RM.
Ze zijn wel sterk met hun design-taal, maar ik vraag me dan af hoe lang ze deze vormen kunnen aanhouden. Het is nu hip in smaakloze richkids kringen, maar dat blijft niet zo natuurlijk.
Ik ben het overigens met @RLC eens dat Federer een betere smaak heeft dan Nadal.
Graag maar RM’s zijn gedrochten enkel en uitsluitend voortgedreven door marketing dus ik laat dit topic maar voor wat het is.
Ik heb er 2 in de hand en om de pols gehad.
Die waren van een Duitse grijze handelaar.
Hij had besloten om ze nog even niet te verkopen en heeft ze een tijdje gedragen.
Hij wou weten waar de RM hype nou eigenlijk over ging.
De RM’s die hij tijdelijk had waren echt bizar licht. En de shockproof tourbillon complicatie heb je echt niet nodig. Maar dat geldt voor het overgrote deel van de horloges die we voor lief nemen in deze hobby.
Eindconclusie is ondanks dat de grijze handelaar een vrij uitgesproken smaak lifestyle en persoonlijkheid heeft. Dat zelfs hij dit exorbitante horloges vind. Daar waren we het beide over eens.
Maar ik heb wel een bepaald respect voor de techniek en materiaalgebruik van Richard Mille.
Niet alles geloven wat de Hürriyet schrijft hè.
Volgens mij is RM een merk dat als je er over moet discussiëren je het merk en zijn modellen nooit zal begrijpen.
Staat natuurlijk los van het feit dat je er over mag discussiëren:-)
Kan het niet lezen. Was aan het zoeken naar de Durum Doner Kebab met feta maar niet in het lijstje gevonden
Gratis thuisbezorgd !
Een RM match je niet met je riem of je schoenen maar met je auto, en er zijn maar bar weinig auto’s waar zo’n ding bij matcht. Laat staan dat er nog geld over is voor zo’n auto als je net je RM hebt afgerekend
Vind het wel een aardig hoog supercar gehalte hebben. Denk dat zo’n Richard Mille prima bij een Mclaren past. Het snelle leven…
Meer bij een Pagani of Koenigsegggggggggg of zoiets.
Kan ook. Maar Richard Mille heeft toch ook McLaren edities. Ene kant wel goed bedacht. Richard Mille speelt in op een niche die er nog niet was, namelijk horloges met dezelfde prijs als een supercar of hypercar.
Google translate wel;
“De prijs van het luxe horloge van Tayyip Erdogan, dat de laatste tijd vaak op verkiezingspleinen is genoemd, is onderwerp van discussie geweest. Het bleek dat de prijs van Erdoğan’s Franck Muller, Cintree Curvex Chronograph-horloge, dat alleen wordt verkocht in Lydion-winkels in Rixos-hotels, 43 duizend dollar is.”
Als ik me niet vergis dan sponsoren ze op het moment drie F1 teams, en daar zou zomaar eens McLaren tussen kunnen zitten!
Het eerste waar ik aan moest was “goh, die g-shock kende ik nog niet”.
Tldr; not my cup of tea. Geniet er van als het wel je ding is