Behind the hype: Richard Mille

Het snelle leven kun je ook hebben wanneer je in je klassieke houten speedboat over het Garda-meer zoeft, om in Peschiera del Garda aan te meren alwaar je in je vintage Alfa Romeo Spider stapt, de kashmier trui losjes over de gebruinde schouders gedrapeerd.

Je hebt een date met een mooie Italiaanse dame in Verona, maar het is nog een half uur rijden. Ga je op tijd zijn? Je kijkt op je eveneens gebruinde pols om te zien of je het gaat redden, en daar prijkt:

Een Jaeger-LeCoultre Polaris, bijvoorbeeld.

Na het eten hoef ik niet meer naar de club. Na een korte stadswandeling zou ik er de voorkeur aan geven om de Italiaanse schone mee te nemen naar het Hotel Academia in de stad, voor een klein privé-feestje, gevolgd door een kopje koffie, 's ochtends, na gedane arbeid.

Hypercar my ass. Je wilt toch niet overkomen als vokking nouveau riche? Hoe vulgair zou dat zijn? Bah.

25 likes

Toffe impressie. Alleen die trui, die heeft een nogal hoog cringe-gehalte.

2 likes

Ik doe er een schepje bovenop.

Die klassieke speedboot wordt een klassiek zeiljacht, die Alfa wordt rood, die JLC wordt een Memovox en dat hotel ziet er een beetje als ‘vergane glorie’ uit met dat gouden schrootjesplafond. Maar ik kan je volgen.

5 likes

Oke, dan wil ik ook meedoen.

Dat is geen echte Riva. Je wil een Aquarama, de Rolls Royce van het water.

De Rolls Royce van de weg:

The-Hog-Ring-Auto-Upholstery-News-Rolls-Royce-Phantom-Drophead-Coupe-Convertible-2

The-Hog-Ring-Auto-Upholstery-News-Rolls-Royce-Phantom-Drophead-Coupe-Convertible-3

:ballot_box_with_check:

De Rolex onder de horloges:

Ik vervang het hotel door een gehuurd penthouse, ik hou van mijn privacy als ik dingen doe. Dit was leuk Chris, bedankt!

10 likes

Ik heb trouwens gehoord dat je koffie kunt zetten met het nieuwe model van Richard Mille.

Zou dat dan per boon gaan? Of toch met een Nespresso cupje? :thinking:

Oei … jij snapt er echt geen jota van.

3 likes

Of juist wel en jullie niet. Daar valt over te discussiëren.

2 likes

Gunter “Fate’ Sachs en Tony “Han” Soprano. :joy:

1 like

Stiekem zou ik deze Bubba Watson in titanium met een dichte caseback wel echt heel erg tof gevonden hebben. Maar ja, dan is ‘ie natuurlijk niet cray cray genoeg om een Richard Mille te zijn… Wat mij betreft is er aan het uurwerk in ieder geval genoeg te zien om de skeletonization goed te praten :ok_hand:t2:

2 likes

Ik zou best met een Richard Mille om de pols in een Pagani Huayra rondrijden met een leuke op geld en status beluste dame naast me.

Ik heb niet zoveel met dat ouderwetse romantische gedoe :sunglasses:

5 likes

Ik heb nog geen Richard Mille gezien die ik mooi vind.
Maar ieder zijn ding.

1 like

afbeelding

afbeelding

:innocent:

36 likes

Heb twee keer een RM even om mogen hebben, 1x van een klant en 1x van een arabier in Marbella. Voelt vooral speciaal vanwege het gewicht en de prijs. Het is en blijft knap wat ze doen maar het is gewoon niet mijn smaak.

Voor mij is RM echt de grail der grails! Helaas ook iets wat ik nooit zou kunnen kopen…

1 like

Dat zit je bij Invicta toch goed. Next best thing en betaalbaar. Jij hebt toch ook zo’n skeletongeval?

1 like

Bijzonder dat ze zo licht zijn. Maar aan de andere kant van het spectrum was ik laatst zeer onder de indruk van het zware gewicht van een gouden day date. Wat een dikke klok is dat zeg :heart_eyes:

Ja, maar RM is echt next lvl!

En toch zou ik voor de prijs van één Richard Mille een astronomische horloge collectie kunnen bouwen met alle grote andere namen.
Richard Mille is voor de super rich waarbij een Rolls Royce Phantom of een Lamborghini Aventador van een half miljoen als een pakje boter bij de supermarkt wordt gekocht. De categorie je kunt uitgeven wat je wilt je krijgt het geld toch niet op.

1 like

Laat je geen zand in de ogen strooien door iemand die marketing heel goed begrijpt. Mille is geen horlogemaker, hij is een marketingjongen. Een vreselijk narcistische marketingjongen.

Toch zien de horloges er heel gaaf uit en technisch zit het heel goed in elkaar.