“Founded in 2012 in Shenzhen, China, Behrens was initiated by a group of young people with similar watchmaking ideas, seeking to present a different way of expressing time through unique mechanical structures.”
En dat is duidelijk, ze wilden zich blijkbaar onderscheiden.
Ik heb -volgens mij- de allereerste creatie van dit merk. Al heel lang, tikkie te groot voor mijn pols (42mm wijzerplaat), met een “moon phase” op basis van de datumcomplicatie van het Miyota 9015 uurwerk. Verkregen via Kickstarter 6 jaar geleden. (heel ander prijsje ook dan waar ze nu mee adverteren trouwens )
De man achter het merk (Jason Chan) kende ik al van deze creatie, die ik ook heb (maar nooit draag), maar had daarom wel vertrouwen in dit product.
Ik draag deze Moonphase niet vaak maar ik vind 'm nog steeds erg fraai, vooral qua afwerking. De opgelegde cijfers zijn allemaal haarscherp gesneden, het logootje aan het uiteinde van de secondenwijzer en de blauwe wijzerplaat icm relatief dunne kast en het bolle glaasje word ik blij van. Alleen jammer dat-ie niet ietsje kleiner is. Ook bandaanzet van 21mm is ietwat onhandig. Ik hou niet van croco print-banden, maar een vervangende band is toch net wat lastiger te vinden zo.
Hehe, leuk! Nog een Behrens op HF!
Daar word ik blij van.
Leuk horloge hoor, volledig eens met je verhaal. 42mm zal inderdaad groot tonen voor een dergelijk horloge. Maar dat neemt niets weg van de kwaliteit en de uitstraling.