Serieus? Ik heb zelden zo’n slecht en dom systeem gezien. Sowieso het feit dat je op maat moet knippen vind ik niks. Daarnaast erg dun rubber. Gaf me geen zeker gevoel. Om nog maar te zwijgen over hoe je die band weer tussen de end links moest vrotten en die ieniminie schroefjes vastdraaien om de band te klemmen. Wat een onding.
Sommige mannen zijn bang om een klein(er) horloge te dragen. Acteur Mason Thames (How to train your dragon, Black Phone I & II) is dat in ieder geval niet. Tijdens de Oscars werd hij gespot met een klein model TAG Heuer Link, ingelegd met diamantjes.
Zo zie je maar hoe perceptie kan verschillen. Volgens mij is het een Desmopan-achtige band, zoals ik die ook op mijn IWC/PD heb. Die is ook bij deze dikte zeer sterk, elastisch en slijtvast.
De geringe dikte, het feit dat er door het op maat knippen geen overlap is en de manier waarop je de band met die kleine schroefjes doorboort en zo muurvast zet, maken het geheel juist zo mooi slank en elegant, en toch robuust.
De rubberen band van mijn Edox moest ook bijgeknipt worden, dat is toch vrij normaal als er geen gesp aan zit?
Is dameshorloges dragen nou de nieuwe hype bij mannen? 36mm, Midsize of nog ietsje kleiner gaat wel(voor mijn pols wel het beste) , maar dit is echt te klein.
Wie zal het zeggen? Je ziet natuurlijk vaak dat artiesten, acteurs, etc., trendzetters zijn. Wie weet slaat het aan. Ik denk dat binnen die generatie er wel een heleboel jonge mannen zijn die niet per se hun mannelijkheid hoeven bewijzen met macho gedrag en uitingen, in de vorm van spullen. ![]()
En ja, ik ben me ervan bewust dat er ook een tegenbeweging is van onzekere jongetjes, die juist heel erg hard willen bewijzen hoe ‘mannelijk’ ze zijn: de zgn. manosphere.
Dat geloof ik wel. De kracht zit hem natuurlijk in hoe dun die band is. Maar ik vond het proces van op maat maken en die band weer bevestigen echt een gedoe en ook niet het meest ‘sophisticated’ (kom niet op het Nederlandse woord).
Je hebt hem overigens ook met leren band. Heb je die wel eens gevoeld? Dat is helemaal alsof je horloge vastzit met een velletje WC-papier.
Klopt. Maar dat vind ik dus een matig systeem. Verplicht je sneller tot het kopen van een (dure) nieuwe band en biedt weinig flexibiliteit qua verstelmogelijkheden. Terwijl je zo’n rubberen band juist draagt in omstandigheden waarbij je pols nogal eens opzwelt.
Maar dit ziet er voor mij gewoon niet uit. Veredeld kinderarmbandje, gewoon niet doen.
Ieder zijn ding, maar dit staat voor geen meter.
Dit vind ik nog wel netjes, en het zit niet onder de diamantjes. Dit was toendertijds nog een herenmaat, Ali had gewoon gigantische polsen.
Dat snap ik dus niet zo goed, want ik vond dat proces heel eenvoudig. Wat sophisticated betreft: in die tijd was het nog niet nodig om dagelijks je bandje te swappen voor je Insta-vrienden. Het is goed ontworpen, degelijk en slick op een mooie eighties-manier vind ik.
Die geef ik je, want daar is echt alles ruk aan. ![]()
Nee, begrijp me niet verkeerd. Ik draag zelf ook liefst tussen 36 en 42mm. Maar ja, ik ben ook een (iets) traditionele(re) ouwe löl.
En ik heb er verder geen probleem mee als iemand anders het anders doet. ![]()
Ik draag op het moment een te grote Casio, maar die heb ik 7/8 jaar geleden gekocht zonder na te denken over de maat, die was gewoon gaaf. Meestal is iets onder de 38mm wel de betere optie voor m’n kleine pols, maar af en toe is het gewoon leuk als het wat groter is, zoals een flieger-achtig horloge.
Maar volwassen kerels met overduidelijke dameshorloges vind ik persoonlijk niet kunnen.
Anyways, terug naar het topic. Een van mijn grootste gitaarhelden, Eddie Ven Heelen met een JLC Reverso.
Ik denk dattie van Halen is, niet van Heelen.
Ja natuurlijk, maar zo is het grappiger😉
Ja bekend, maar A 1970 oid, en B nog steeds niet zo ieniemienie als die ander. Met zn diamantjes ![]()
Maar goed, hij vindt t ok ![]()