Bekende personen en hun horloges - Deel IV

Ik denk dat we elkaar wel in het midden kunnen ontmoeten… :wink:
Naar mijn ongenuanceerde mening ging het meer bergafwaarts naar mate de synths (imago-wise) werden verwisseld voor gitaren.
En ja, ik weet dat er later weer ungodly grote Eurorack setups voor in de plaats kwamen.

1 like

Iommi. Black Sabbath. De uitvinders van Heavy Metal (wat?).

2 likes

Ah, vriendje van Ozzy, het wandelend lijk?

Ik vind de muziek best ok, maar ken de mensen erachter eigenlijk niet.

Maar dan de quartz versie die hij kocht tijdens een toer in Japan :wink: Het typenummer hiervan moet ik even schuldig blijven, wie het weet mag het zeggen.

1 like

Uhm. U leeft onder een stoeptegel…? Het is een lijk, maar wandelen - of wat dan ook verder - doet-ie niet meer. :latin_cross: 22-07-'25. Dit was groot nieuws hoor, destijds.

Dat wist ik dan weer wel…

Ozzy werd ooit (in 2003?) bij een bezoek aan een F1 wedstrijd door een journalist als “schuifelend als een wandelend lijk” omschreven door een journalist en dat is blijven kleven bij mij.

1 like

Seiko Diver 7548-7010 lees ik hier.
Dank voor de correctie, weer wat geleerd!

2 likes

Ik heb even voor je in mijn stash gezocht.

Casio C-801

Iets digitaals

Nog een keer de C801

Ook een keer een G-Shock met gouden accenten

Ik wou nog een keer over 'm schrijven, een van mijn allergrootste idolen en de reden dat ik basgitaar ben gaan spelen. Ik denk dat ik misschien wel een van de grootste Motörheadfans van dit forum ben. Zo’n ongelofelijk coole kerel, die oprecht gemist wordt door velen.

13 likes

Iommi lijkt vooral voor gouden horloges te kiezen. Gouden Sub.

Gouden Panerai.

Two Tone Datejust.

Zelfs een goudkleurige TW-Steel.

4 likes

Leuk die foto’s :slight_smile:
Er is een cd box van Eddie Clarke, die heet ‘Make my day’. Daar zit best een aardig boek bij over hem en het gaat ook veel over de band. Aanrader

2 likes

Wat dit is zou ik niet weten.

Swatch Chronograaf

Misschien een Rolex? Maar dat zou je niet zo snel van hem verwachten. RIP beide legendes.

6 likes

Hoe vet is die, jeugsentiment :100:, zowel de Pogue in blauw en geel/goud als de man met; “sorry ik heb nog één klein vraagje” :joy:

1 like

Hij droeg ook een keer een Swiss Militairy.

Er is een heel stuk op Watchonista geschreven over alle horloges die voorbij zijn gekomen in Columbo. Ik ben helemaal niet jong geweest in die tijd(21😅), maar ik vind het een heerlijke serie.

https://www.watchonista.com/articles/history/unlikely-watch-collector-columbo

2 likes

Leuk, ga ik eens bekijken :+1:t3:

1 like

Hier een linkje naar een stukje op Revolution Watch. JayJay French, gitarist van Twisted Sister vertelt over hoe hij een horlogefanaat is geworden.

7 likes

Zou die laatste geen Uboat zijn ofzo? De bandaansluiting lijkt me geen TW Steel.

1 like

2 likes

Ik kan op internet geen rechtshandige gouden U-Boat-horloges vinden😉

Ja die lijkt er sterk op. Zal vast dan ook op leer te verkrijgen geweest zijn. Knap lelijk… :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

Ik heb zelf deze nog liggen, vind je die dan wel mooi?

*Persoonlijk vind ik die gouden wel gaaf, hoog Schwarzenegger-gehalte. Waarschijnlijk zou het mijn pols voor geen meter staan en je zou voor dat geld iets veel beters kunnen kopen, maar ik vind 'm gewoon stoer.)

1 like