25 jaar geleden werd door een neef van mij, een liefhebber toen al van vintage Jaeger LeCoultres, Rolex omschreven als "De Rolls Royce voor de bouwvakker "
Er zijn echt wel modellen in het huidige gamma (en al helemaal uit vroeger tijden) die ik prachtig vind, maar de overgrote meerderheid is niet mijn ding…
Herbert von Karajan, de huisdirigient van Deutsche Grammaphon.
Was ook niet vies van luxe speeltjes, hij had ook een Mercedes 300SL Gullwing.
Hier met een Rolex 6542 om de pols.
We hebben het enorm fantastische geluk dat wij in het tijdperk leven waarin mensen met nul kennis en kunde en een IQ van sub 90 toch makkelijk beroemd kunnen zijn. Mensen die vroeger een verder nietszeggen beroep zouden uitoefenen, maken nu elke dag een foto van hun plastieken bips en zijn met miljoenen volgers influencer.
Het feit dat dit type mensen nu bekend zijn, doet ook iets aan het gemiddelde wat deze mensen om hun pols hangen. Ze beginnen met Daniel wellington en als ze volgers genoeg hebben is het in 99% van de gevallen een Rollie.
Ze hebben er de ballen verstand van en een hoop geld, dus dan standaard keuze: Rolex. Want: iedereen kent het en zo kun je mooi aan iedereen in Nederland laten zien hoe rijk en succesvol je wel niet bent.
Gelukkig hoef je voor het dragen van een horloge er de ballen verstand niet van te hebben en de doorsnee Nederlander ziet geen verschil tussen een Lorus en een Rolex en heeft echt geen idee van de prijzen van bv een Rolex…