Ik denk dat de meeste v ons wel n wis wishlist heeft. Al dan niet concreet op papier gezet of beetje globaal n idee in t koppie.
Maar zijn dr ook die een wis wishlist hebben die bekend is bij naasten, zodat je niet (met alle respect) ‘geconfronteerd’ wordt met een ICE watch voor je verjaardag, jubileum, afstuderen, etc?
Dat hoeft niet alleen een concrete lijst te zijn van “ik wil een speedmaster met deze specs en dat aligator bandje in die kleur en een gesp ipv vouwsluiting”. Maar kan ook algemener zijn als een horlogeband voor sinterklaas, of lectuur, tools, horlogecursus, etc.
Ach, ik heb mijn vriendin in ieder geval verteld dat ik als volgende horloge graag een rolex gmt pepsi wil.
Nu maar afwachten of dat im 5, 10 of 25 jaar is
Wij hebben al jaren de gewoonte in de familie om niet meer met kado’s af te komen. Er wordt iets gestort voor een goed doel, of uit eten gegaan.
Veel leuker.
Mijn familie/vrienden zijn nu wel bekend met mijn horlogevoorkeuren en geven dan ook meestal gewoon geld (of heel iets anders). Dat ik dan kan gebruiken voor sparen voor n horloge maar meestal gewoon op gaat aan boodschappen…
Toevallig ook precies mijn droomhorloge. Eigenlijk zou iedere Rolexliefhebber zich even moeten melden. Ik weet zeker dat je een serieuze onderhandelingspositie hebt wanneer je zegt dat je er tien wilt afnemen, ipv 1.
Misschien wordt je dit jaar nog verrast.
Zal wel de tijd nemen om je vriendin te educateren in de Rolex GMT.
Voordat ze een goeie deal op marktplaats vindt van: ZGAN Rolex GMT nu voor €450
Bij mij is het andersom, m’n vriendin (en familie) weet wat ik NIET wil. Beetje anti-wis-wishlist dus. Ze weten ook dat ze me het beste zelf iets kunnen laten uitzoeken, mochten ze me iets willen geven…