Belangrijk bij toevoeging aan de collectie

De Hamilton heeft een blauwe wijzerplaat en de Citizen een groene, dus check :heavy_check_mark:
Een rode dial zou een fijne toevoeging zijn, als ik nu budget had zou ik de Aquaracer van @RKJ overnemen :thinking:

2 likes

Mooie collectie !!

Nou, ik ga dat ook proberen :grimacing: De laatste 3 waren gelukkig maar Casiooooos van bij elkaar 100 euro maar ook puur impulsief. Als ik een, in mijn ogen, geschikt horloge zie voor weinig dan duurt het verdomd lang voordat ie weer uit m’n hoofd is. Tis me al eens 2 maanden gelukt, ik ga nu voor een langere periode :+1: Echt geld sparen voor een serieus horloge.

1 like

Een Breitling :thinking:
Een 807 is mijn favoriet

:star_struck:

3 likes

Verhip: nou je het zegt. De foto was voor mij net wat te donker (of ik moet de helderheid van mijn telefoon even een boost geven: kan ook) :+1:t2:

1 like

Bij al die Tudor’s hoort natuurlijk minimaal een modelletje van z’n grote broer. Rolex.

2 likes

Één woord, kleur.
Je hebt hele mooie horloges, maar als collectie denk ik dat het über saai is.
Al ga je maar wat spelen met banden, dat zou al een hele verbetering zijn.
Mijn mening hé.

2 likes

Voor mij is ook wel het gevoel doorslaggevend. Niet kopen voor het kopen, maar gedegen een collectie opbouwen. Ik kijk daarbij vooral naar wat ik nog niet heb: kleur, kastvorm, type uurwerk, merken, complicaties.

Daarbij moet een horloge in mijn collectie passen . Als ik er één heel erg onder doet voor de rest, ga ik het toch niet dragen. Zeker als het zelfde type horloges zijn. Dat is zonde.
Ook probeer ik wel horloges te kopen waarvan ik weet dat er gelegenheden zijn om het ook daadwerkelijk te dragen.

2 likes

Mooie collectie!

Ik merk dat ik al keuzestress heb bij 2 horloges :flushed:🫣
Wat bepaald de keuze uiteindelijk bij mij?
Vaak het eerste gevoel.
Dan moet het wel een automaat/mechanisch exemplaar zijn.
En niet te druk qua dial.
En niet zomaar afgaan op het “verleden/verhaal” van het type horloge(merk).

1 like

Jij klinkt als een Navitimer of speedmaster fan :rofl:

1 like

Neh… eerder Seiko 5…:sunglasses:

1 like

Hallo Kristof indikken ga ik voorlopig niet. Jouw suggestie voor een kleinere maat, had ik al opgevolgd in de vorm van mijn laatste aanwinst:

Deze Longines telt een bescheiden 38,5mm en draagt mooi en comfortabel

3 likes

Dank voor de suggestie Jan. Lijkt me inderdaad tof om een vintage toe te voegen. Kijk er geregeld naar, maar mis de kennis. Wie weet in de nabije toekomst. Op de wishlist staan bijvoorbeeld Tudor submariner, Heuer carrera en ….

1 like

Wauw :star_struck: Impressive. Ik kan dus nog even doorsparen zo te zien :crazy_face:

Daar heb je wel een goed punt Huibert. Ik heb in Valencia, waar ik de laatste Longines heb gekocht, voor het eerst ook bij het merk Oriënt gekeken. Er is nog zoveel moois te koop en te ontdekken

Lekker ongezouten Ruben :stuck_out_tongue_winking_eye:
De opmerking over de Timex ben ik volledig met je eens. Zou graag ipv de Timex een Aquatimer 2000 toevoegen. Zit alleen met het prijsverschil.
Een Tudor eruit, gaat hem niet worden. De BB in 41mm was mijn eerste serieuze horloge en gaat nooit meer weg. De 925 is te mooi en uniek.
Er staan nog wat Tudors op het wensenlijstje: de Pro, de BB54 en de Pelagos in 39mm.
Dus die Omega gaat er voorlopig niet komen :grin:

2 likes

Zou in je schoenen wat tudor opruimen. Verder volgens mij goed bezig.

Die BB rose en bb58 925 zitten voor mij teveel in elkaars vaarwater

3 likes

Mooie doelstelling Hans. Hou je ons op de hoogte? En waar ben je voor aan het sparen?

1 like

Wie weet ooit Marco. Enkele modellen van de grote broer vind ik best te pruimen :wink:

1 like

Interessante gedachtengang Eddie. Heb de stap naar banden wisselen nog niet gezet. De tools wel gekocht, maar nog niet gebruikt. Wellicht dit najaar. Dank voor de suggestie :pray:

1 like

Ben het volledig met je eens @HouwelD, waarbij jou laatste punt extra hout snijdt. Moet ik toevoegen aan mijn opsomming, want helemaal waar :grin:

1 like