Belgen op HF

Thx voor de verheldering :smiley:

Ook niet te versmaden:

Raidillon

En Ressence…
file_5c3650afb87ff-500x500

2 likes

Geel goud en steentjes vind ik persoonlijk not done voor een man.

1 like

Hey, ik ook niet :stuck_out_tongue: geef mij maar beaters :stuck_out_tongue: 1 dresswatch en de rest zijn beaters :stuck_out_tongue:

Wij houden hier van De Kempen… Een deel ligt aan Nederlandse kant, een deel aan Belgische. Ons maakt het hier niet uit, wij zijn allemaal Kempenaren… :heart:

2 likes

In Belgiƫ zie je voor dames ook wel eens Balmain, die kom je op het forum nooit tegen, dames ook niet echt by the way.

1 like

Echte zijn er weinig.

Metro mannen die dit dragen zoals @HanDavinci zie je regelmatig op HF voorbij komen

2 likes

Ben van West-Vlaanderen, die verre provincie aan de zee. Een Seiko kan je hier ook kopen maar zie je echt niet veel. Heb voor mijn vrouw een tijdje geleden een Rado gekocht, een merk dat volgens mij toch wel populairder is hier in Belgiƫ dan in Nederland.

In Knokke loopt iedereen rond met een Lebeau Courally, een ā€œBelgischā€ horlogemerk. Eenmaal gekocht krijg je het aan de straatstenen niet meer kwijt.

Rolex wordt hier ook gedragen, maar niet ā€œin your faceā€, meer bescheiden. Daarom begrijp ik echt die verhitte discussies niet rond Rolex. Vind je een Rolex niet tof, koop gewoon iets anders. (punt)

Voor de rest is het wel leuk toeven hier tussen al die Nederlanders.

6 likes

Ik heb ook een Rado, die vind ik echt wel stijlvol voor vrouwen.

Hier ook uit West Vlaanderen, ik zie vooral mode merken. Nog maar 1 omega gespot in het laatste jaar. Nog geen Rolex.

3 likes

Er is er dagelijks eentje in Zeebrugge hoor :sunglasses:

3 likes

Moeten we eens afspreken… :wave:

1 like

Ik denk er net aan! we vergeten een hele belangrijke, en die is hier zelfs actief op het forum! Meraud watches :smiley: Ik heb met de man achter het merk even gebabbeld, super toffe kerel!

4 likes

Ze zijn er zeker, maar niet zo talrijk. Of misschien ga ik gewoon met het verkeerde volk om :see_no_evil:

1 like

@Kaat weet nog niet waar ze het over heeft. Dat komt wel.

2 likes

Moet toegeven dat ik er ook niet echt veel tegenkom, al heb ik onlangs weer 2 stille liefhebbers ontdekt in mijn naaste werkomgeving.

1 like

Ik mis de optie: ā€˜ik ben een Nederlander, ik woon in Nederland, maar ik heb wat Belgische trekjes’.

Als je in Belgiƫ woont hoef je geen Seiko te hebben om te weten hoe laat het is.

Tijd om die middeleeuwse wegen, verkeerslichten uit het jaar kruik en die bruinkoollantaarnpalen te moderniseren en tijd om die corrupte ambtenaren en belastingontduikers eens een pak op de broek te geven.

5 likes

Zeker?

En als het pluizig is?

Ik ben van Leuven, haat Seiko’s en ben blij dat ik geen BPM hoef te betalen… :joy:

Rado lijkt me een merk voor de man of vrouw die geen Rolex wil kopen qua prijs maar toch wil laten zien van kijk een duur horloge.

Hou enkel van mechanische horloges.

5 likes

Vorige week nog een kennis van ons tegengekomen. Ze droeg een Daydate met een ice blue dial. Mijn ogen vielen bijna uit mijn kop. Toen ik dat ff meldde aan mijn vrouw zei ze zeer laconiek, niet opgevallen. Mijn dag kon niet meer kapot. Wat een horloge. Schitterend.

2 likes

Al vraag ik me af of het een representatief beeld geeft in een topic dat bovengemiddeld veel Belgische HF’ers aan zal trekken.

Desalniettemin benieuwd :+1:t2: