Ook west vlaanders hierzo!
Denk dat Nederlanders met een zekere standing zich sneller “klassiek” chique gaan kleden. Kijk eens naar beelden van de gemiddelde politicus, heel vaak strak in het donkerblauwe pak, wit hemd, dik geknoopte glanzende das,… In Belgische parlement lopen sommigen rond in jeans… Dassen (noemen wij plastrons) beginnen uit te sterven. Vind ik wat jammer.
Idem voor horloges, ik zie hier haast nooit een Rolex. Heel veel lelijk spul van Boss, Armani en zo, dat wel. Echt opvallend. Zie je iemand met relatief mooie kleren aan, denk Hilfiger, Hugo Boss, Marco Polo, … heb je schoenen erbij toch snel een outfit van pakweg 500 euro aan, maar meer dan 200 euro voor een horloge geven, ho maar…
Deze Belgische die in Zweden woont maar in haar prille jeugd nog de Nederlandse nationaliteit heeft gehad mag niet stemmen
Keerbergen City here, liefhebber van een beetje alles, duikers, a-merken, boutique, jammer genoeg te weinig centjes voor al dat moois, dus een leuke Seiko, Orient, Certina, Tissot … altijd welkom
Valt tegen in het concertgebouw. Dames vaak goed gekleed, de mannen steeds minder.
Ja of ze dragen een broek en sweater en t shirt van 3 maten te groot en 3 nullen te veel
Horlogemarkt ook heel pover hier, vind ik. Lager/hoger middensegment vind je Longines, Hamilton, Tag, Omega, Meistersinger, Breitling, en dat is het zowat. Ietsje exotischer zoals Oris bv., vind je hier niet…
Paar jaar in Pelt gewoond, maar nu toch weer terug in NL.
Dat gaat toch niet op voor alle Belgen hoor … want van de 5 Vlaamse provincies is er toch zeker eentje waar dit veel minden het geval is …
Doe af en toe ns een cursus in holland en heb jullie stijltje wel leren apprecieren! West vlamingen gaan vaak een interactie vermijden of ontwijken
Eh, ik merk dat je Rado en diens design- en materiaal-filosofie noch begrijpt, noch respecteert.
De Captain Cook, bijvoorbeeld. In het echie een retecool ding, maar ook zeker vanwege de uiterst toffe bezel die ze er op hebben gezet. Alles is aan de pols gewoon goed aan dat horloge. De maat, de materialen, de vibe… Prachtig.
Maar dan… De Ceramica heeft heel veel gedaan om andere merken eens wat te laten klootviolen met andere materialen dan staal en aluminium. Ik durf ze uiterst relevant voor de gehele horloge-industrie te noemen, om nog maar te zwijgen van het feit dat het ontwerp vrijwel tijdloos lijkt, een totaal eigen smoel heeft en dus overal herkenbaar is.
Ik bedoel, het is prima dat @Kaat marktonderzoek wil zien naar de verkochte units Seiko NL-vs-BE, maar die cijfers zijn er bij mijn weten niet. Aangezien meten weten is, weten we het niet.
Maar dat betekent niet dat je met Rado moet gaan fokken.
Moet je hier in West-Vlaanderen eens een vergadering bijwonen met zakenmensen en industriëlen. Ben je niet goed voorbereid en sta je wat uit je nek te lullen word je onmiddellijk afgemaakt. Confrontatie uit de weg gaan, denk het niet. Het is wel zo dat als ze een Nederlander zien komen ze onmiddellijk hun achterzak dicht naaien…
Ja los van het professionele hoor. Dat is to the point of niets…
Wilt u ons geen Hollanders noemen tenzij we uit Noord- of Zuid-Holland komen?
Daar maak je je inderdaad niet populair mee. Het land heet nog steeds Nederland en Holland is een provincie. Goed punt.
Ik ga deze interactie maar even uit de weg goewd sorry
Maak je niet te sappel. Je zal ze de kost maar moeten geven hier, die het verschil ook niet weten. We maken het er ook gewoon naar.
Het begon ermee dat de marketingpikken die Amsterdam zo nodig aan de toerist moesten brengen vonden dat het land Holland heette, waarna ze in Hilversum dachten dan programma’s met het woord Holland er in het goed zouden doen, en waarop half Nederland nu denkt dat ze in Holland wonen.
Het is me als Zeeuws-Groningse Overijsselnaar een doorn in het oog, maar soit, de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden is dood. Lang leve Prins Pils en z’n Voice of Holland.
Woah, ooit wel eens verdiept in de verschillen tussen de Hollanders en de nuchtere Nederlanders (ver van de kust) die nog enigszins wat groen rondom hun woongebied zien? Volgens mij zie je dan al verschil wat men zoal op de pols heeft…
Nu dat zie je hier in vlaanderen ook hoor, laatst kwam ik in antwerpen een hele hoop rolex tegen terwijl hier in west vlaanderen dat al heel wat minder is. Hier kom je een speedmaster tegen en mag je al zeker zijn dat het een liefhebber zal zijn en je effe kunt babbelen met een pintje (lees pilsje voor jullie)
Een merk dat je in België ook niet tegenkomt is Oris, lijkt in Nederland dan wel populair te zijn.