Belgen op HF

Als je dan in West-Vlaanderen een jonge snaak van een jaar of 19 tegenkomt met een sub, dan is het mijn zoon. Drinkt ook graag een pintje en babbelt graag over zijn vader die iets heeft met horloges… :wave:

2 likes

Dit is zo’n heerlijk woord. ‘Pientje’.

2 likes

Ja maar wij hebben Berry van den Bebber, daar kan geen pintje tegenop :joy:

1 like

Hier Vlaams Brabant. Op de as Antwerpen - Brussel

De Kempen hier. Zoersel. Al ben ik Sint-Niklazenaar van oorsprong. Weinig horloges in mijn omgeving al is mijn stiefzoon doodgelukkig met z’n Seiko 5 en krijgt mijn stiefdochter er binnenkort ook eentje. Mijn vrouw vindt dat alle horloges - waaronder mijn Sinn en mijn Benrus - op een Rolex lijken. Daar kom je nergens mee. Maar ze is lief en leuk, dus ze mag blijven.

2 likes

Dat is al lang geleden he. Is ferry vd zaanden tegenwoordig :wink:

1 like

Dat interesseert echt amper niemand, geloof me. Als het NL elftal speelt, schreeuwen ze namelijk al 100 jaar : HOLLAND HOLLAND . Elke tukker, fries, limbo en zeeuw.

1 like

Agree to disagree.

Hier toch Belgisch bloed via opa van moederskant die al de bijnaam ‘Biks Belske’ ( Belg uit Hilvarenbeek ) had.

Zijn opa, dus mijn betovergrootvader is in 1803 geboren in Antwerpen.

We hadden die tiendaagse veldtocht gewoon moeten winnen. :frowning:

Ik ken echt niemand, en hoor of zie ook nooit iemand op radio of tv die daar over begint. Met mn 48 jaar echt nog nooit. Er zal heus wel ergens een groepje zijn met één of andere leus, maar die heb je voor alles. Maar wie zal zich nou serieus een " trotse Overijsselenaarderer " noemen ? Ooit gehoord dat iemand zegt dattie zo blij is met Zuid Holland ? Tuurlijk niet.
Die zijn trots op hun stad, maar niet op hun provincie.

Peiling onder 10000 Amsterdammers, kom er maar in @anon11367652EV :sweat_smile:

Toen ik tot 10 jaar terug geregeld in Amsterdam kwam bij mijn nicht aan de Rechtboomsloot vielen me idd de chagrijnige koppen van de Amsterdammers op.
Begrijpelijk met al die vaak asotoeristen…

1 like

Ho, ho, ik mag die Friezen wel, trots volkje.

1 like

Misschien wel omdat ze jou tegenkwamen. :clown_face::sunglasses::tumbler_glass:

1 like

Oh ik ook. Zeg ook niks daarover.

Jij hebt nog nooit gehoord van ‘trotse brabanders’?

1 like

Ik viel niet op want was ook chagrijnig, rottoeristen.

Ik was gewoon.op familiebezoek :slightly_smiling_face:

1 like

Op deze ga ik echt stuk :rofl: ik denk in beelden…

1 like

Jawel, daar zei ik ook niks over.
Lezen jongens :rofl: lezen

1 like

Ik mag ze graag. Ze zijn altijd vrolijk en gezellig, want ze zijn op vakantie. Ik heb liever 100 buitenlandse toeristen om mij heen dan 100 Nederlanders.

1 like