Bell & Ross Only

In mijn reis, of “studie”, zoals mijn vrouw het noemt, naar een nieuwe chronograaf kwam ik vorige week via Instagram een hele mooie Pilot Acrylic Chrono op bruin lederen band tegen. Ik was erg van dit model gecharmeerd met 12 Arabische cijfers, 2 chronograaf meters en zwarte bezel.

Pilot Acrylic Chrono

Zodoende ging ik me verder verdiepen in Bell & Ross. Ik kende het merk voornamelijk van de vierkante instrumenten horloges maar nu vond ik de Vintage-lijn waarbij de BR V2-94 Black Steel chronograaf op lederen band mij het meeste aansprak.

BR V2-94 BLACK STEEL

Dit model had een veel beter balans als de Pilot Acrylic Chrono. Er heerst veel meer rust door het weglaten van de meeste cijfers waardoor deze een beter balans heeft. Ook is de tachymeter op de bezel verfijnder wat een prettig geheel vormt met de wijzerplaat.

Of het deze gaat worden, nog helemaal geen idee. Ik merk dat gaandeweg ik op het forum vele horloges leer kennen dat mijn smaak begint te veranderen, soms al na een paar dagen. Dat deze op de Speedmaster lijkt vind ik geen probleem, ik herken de rust en balans in dit horloge maar hij heeft toch een eigen smoel. Via een ander topic hier op HF werd getipt om in januari in Duitsland te kijken naar Bell & Ross omdat er dan aanbiedingen zijn. Na heel wat zoeken vind ik hem nog steeds best aan de prijs. Ik laat het nog op me inwerken. Een ander merk horloge in een lagere prijsklasse ligt ook op de loer.

Is er iemand hier op het forum die de V2-94 Black Steel bezit en hier wat info en foto’s kan delen? En dan misschien ook met verschillende banden er op?

Het Bell& Ross Only topic is vrij leeg en lijkt daardoor erg ondergewardeerd. Vooral met de instrumental horloges hebben zij een eigen gezicht maar ook daarvan zijn hier vrijwel geen aanwezig.

1 like

Leuk fris ding!

1 like

Is er iemand op het forum die een BR V1-92 RACING BIRD heeft? Of heeft gehad?

Ik vind m heel tof, maar vind alleen van zulke gerenderde foto’s. Even benieuwd of ie in t echt misschien wat minder fel is.

4 likes

Wat vinden jullie van deze model BR05

14 likes

Onwijs gaaf. Maar persoonlijk liever de gewone BR05. Dus zonder chrono functie.

Ieder zijn smaak natuurlijk :blush:

1 like

Supergaaf! Alleen net iets te groot vrees ik. Heb m nog niet om de pols gehad dus het is een aanname.

Mag trouwens wel meepraten in dit topic met m’n ex toch?

11 likes

21 likes

Prachtig! :star_struck:

1 like

Mooi. Heb hem ook al ergens gezien.

Mijn laatste aanwinst. Model : BR 123 Falcon.

4 likes

Zeer mooi. Wat is de productcode?

1 like

Ook prachtig. Vooral de kleur…

1 like

Geen idee, komt uit de jaren 90

1 like

Nice :ok_hand:

1 like

Hij komt binnen afzienbare tijd wel jou kant op :joy:

1 like

Geïnspireerd door het NA topic van @Cobretti, hier maar weer eens een plaatje. Een B&R die ook op een ‘charmant polsje’ past:

10 likes

Lijkt me opportuun om ‘m hier ook te plaatsen, naast m’n NA topic :slight_smile:

13 likes
3 likes

Gaaf ding.