Ben benieuwd naar variatie in de verzameling

Ik ben benieuwd naar de variatie in de verzameling van de meeste horlogemensen op het forum.

Vier totaal verschillende horloges, onvergelijkbaar met elkaar, zoals in mijn eigen collectietjuh …
of toch méérdere horloges nog en in eenzelfde stijl of kleur ?

:wink: :thinking: :slightly_smiling_face:

1 like

Ik vind dat verzamelingen met verschillende merken vaak rommelig worden. Beter 1 merk zodat het qua vormentaal allemaal gelijkenissen heeft. Dan kan je een hoop variatie hebben zonder dat het rommelig wordt.

1 like

Kleur: Wit, zwart, groen en blauw.
Soort: Duiker, Sport, Chrono
Uurwerk: Mechanisch, Quartz
Herkomst: Zwitsers, Japans

:+1:

2 likes

Ik draag mijn horloges toch één voor één, dus van rommeligheid geen last.

2 likes

Wel als je ze allemaal tegelijk in de doos ziet zitten. :smile:

Kleur (wijzerplaat): Zilver/Wit, Zwart
Soort: 2x Chrono, 2x Duiker, 1x Dresser met Maanstand, 1x Worldtimer
Uurwerk: uitsluitend mechanisch
Herkomst: Zwitsers, 1x Japans

overeenkomst: Als er al cijfers op staan dan GEEN Romeinse cijfers.

Ja, en al die verschillende merken in een doos!. ?
Ik weet het niet? Daar komt gerotzooi van en Voor je het weet zit je met een paar kleine bastaards opgescheept. :rofl::joy:

7 likes

Het kenmerk van mijn collectie is dat in ieder horloge een ander uurwerk zit, en ik heb er ongeveer 15.

1 like

Ik vind verzamelingen met maar één merk juist erg saai en veel in dezelfde richting.
Geef mij maar wat afwisseling. Ik kan er toch maar één tegelijk dragen en beschouw mijn horloges liever individueel dan als ‘verzameling’. Graag heb ik dagelijks een mooi horloge om de pols. Hoe het er uitziet als geheel in de kist boeit me niet zoveel.

Misschien Rolex :wink: Maar veel andere grote merken hebben super veel variëteit. Sommige mensen zijn misschien ook meer drager, andere verzamelaar.

Mijn variatie horloge.

NA topic volgt nog… :roll_eyes:

Let niet op de rommel

5 likes

Dat is nogal lastig, zo groot en op de voorgrond.

geintje hoor xoxo. Veel plezier met je NA

7 likes

Het grootste deel is staal met een zwarte wijzerplaat, waarschijnlijk vergelijkbaar met het aandeel van alle geproduceerde horloges. Maar verder is er wel veel variatie: grijs, blauw, oranje, wit, geel, groen, full-lume. Wat functie betreft is het grotendeels duikers, gevolgd door chronografen, fliegers, andere time-only-horloges en een paar GMTs.

Ik vroeg me af hoelang deze reactie zou uitblijven, bedankt dat je hem vast uit de weg hebt geholpen.

jij moet niks zeggen met die schroot seiko’s van je xoxo

3 likes

Haha het was zo mooi geweest, een topic over collecties zonder foto’s!

Totdat:

Jaja, dat hoor ik nu al weken!

Nou @RLC, kom er maar in met je foto’s!

1 like

`
Zit niet echt een lijn in zie ik…Lekker rommelig.:wink:

3 likes

En we noemen hem Frank!

Similar but very different :sunglasses::+1:

7 likes

Wat grappig, ik wil juist zoveel mogelijk merken en soorten zodat ik kan kiezen en ik niet snel verveeld raak. Ik heb heel weinig horloges die vergelijkbaar zijn…

Ik heb handopwind, automaat, stemvork en quartz qua uurwerk

Duikers, fliegers, chrono’s dress… ga maar ff door…

2 likes

Ik ook.

Van 1 merk. :smile:

Wat een variatie binnen 1 merk, sterker nog met dezelfde uurwerk familie

3 likes