Ik ben benieuwd naar de variatie in de verzameling van de meeste horlogemensen op het forum.
Vier totaal verschillende horloges, onvergelijkbaar met elkaar, zoals in mijn eigen collectietjuh …
of toch méérdere horloges nog en in eenzelfde stijl of kleur ?
Ik vind dat verzamelingen met verschillende merken vaak rommelig worden. Beter 1 merk zodat het qua vormentaal allemaal gelijkenissen heeft. Dan kan je een hoop variatie hebben zonder dat het rommelig wordt.
Ja, en al die verschillende merken in een doos!. ?
Ik weet het niet? Daar komt gerotzooi van en Voor je het weet zit je met een paar kleine bastaards opgescheept.
Ik vind verzamelingen met maar één merk juist erg saai en veel in dezelfde richting.
Geef mij maar wat afwisseling. Ik kan er toch maar één tegelijk dragen en beschouw mijn horloges liever individueel dan als ‘verzameling’. Graag heb ik dagelijks een mooi horloge om de pols. Hoe het er uitziet als geheel in de kist boeit me niet zoveel.
Het grootste deel is staal met een zwarte wijzerplaat, waarschijnlijk vergelijkbaar met het aandeel van alle geproduceerde horloges. Maar verder is er wel veel variatie: grijs, blauw, oranje, wit, geel, groen, full-lume. Wat functie betreft is het grotendeels duikers, gevolgd door chronografen, fliegers, andere time-only-horloges en een paar GMTs.
Wat grappig, ik wil juist zoveel mogelijk merken en soorten zodat ik kan kiezen en ik niet snel verveeld raak. Ik heb heel weinig horloges die vergelijkbaar zijn…
Ik heb handopwind, automaat, stemvork en quartz qua uurwerk
Duikers, fliegers, chrono’s dress… ga maar ff door…