Ik vind heulemaal mooi.
Doorgetrokken stiksel op die plek vind ik dan weer lelijk.
Met sommige topics heb ik wel eens een soortgelijke gedachte…
Maar weer ontopic.
Zo’n soort bandje ontbreekt nog aan mijn collectie.
Binnenkort maar eens gaan rondshoppen.
Voor home made cq zelfgeknutselde banden van aan stukken gesneden broeksriemen is zo’n stiksel natuurlijk uitermate handig om het zaakje aan de lug-zijde bij elkaar te houden. Bij gebrek aan lijm, schroeven of klinknagels.
Gewoon praktisch dus…
Na ampel beraad kom ik nu tot een nieuw inzicht .Wat me eigenlijk tegensteekt aan de stiksels links en rechts aan de lugs is dat die dingetjes wat goedkoop en niet echt verfijnd overkomen.Zien er hoe langer hoe meer een amateuristische en primitieve oplossing voor het verstevigingsprobleem uit.Als je ziet hoe verfijnd band en leer soms gemaakt zijn dan vallen die "touwen"soms ferm uit de toon.
Er moet toch een wat verfijnd clipje in metaal of ivoor of goud in stervorm of rond met een mini cabochon saffiertje (even fantaseren mag toch?)mogelijk zijn?
Absoluut geen hekel aan maar hangt af van het horloge.
Waar ik wel een hekel aan heb is duikers, nato’s en bundstraps.
Ik aan één bepaalde collega,
Of nee,
Eigenlijk twee.
Geen probleem mee. Ik heb gemerkt dat het op mijn kleinere horloges optisch de lug-to-lug net wat groter laat lijken waardoor ze meer “wrist presence” hebben en toch fijn klein kunnen zijn
Als je van die sluiting afwilt…
Nee je bent niet de enige. Ik ben er ook niet van gecharmeerd bandje zonder is veel mooier in mijn ogen.
Smaken verschillen, maar mijn smaak is het niet
Ik vind het ook op niets uitzien