Ben ik de enige die hier een hekel aan heeft?

Ik heb een hekel aan boerenkool met het gevolg dat ik het niet eet.

Zelfde voor de vintage-style banden, niet naar kijken, niet kopen en dus niet aan storen.

Heerlijk…. Life can be sweet :hear_no_evil::see_no_evil::speak_no_evil:

4 likes

Ten eerste: over smaak valt niet te twisten!

NEE! Je bent niet de enige!:wink:
Mijn mening: fugly as shit!

Gat in de markt : Tampons met dit stiksel als draad. Zelfs in het donker goed te vinden dan. Wel even met de zaklamp opladen voor het slapen gaan.

1 like

Stiksels an sich is niets mis mee, wat echter wel echt ziek lelijk is en waar mijn ogen van gaan bloeden is te grove stiksels voor het type horloge. Om nog maar te zwijgen over te dikke banden voor t type kast…

1 like

Heb er niet onmiddellijk een hekel aan,maar ben zeker geen fan.
Wat ik wel regelmatig doe is het stiksel pimpen in stijl van het horloge.Wit stiksel op een lederen band en een groene dial = stiksel groen bijkleuren in kleur dial.Soms contrasterend ,soms accentuerend.

1 like

Ter verhoging van mijn kennis: wat is je bron ?

In de 20e eeuw zag ik dit nooit. Maar ik verkeerde niet in militaire/spoor/zeevaartkringen.

Sommige modellen misstaan het niet moet ik zeggen

Internet, what else? :grin:

Maar er waren de ammo straps die vaak een dergelijke stich hadden en de Luftwaffe sloeg er zelfs klinknagels doorheen. Daar zijn veel pilot straps weer van afgeleid. En in WO I waren er horloges met fixed lugs, dus dan moest het leren bandje wel gestikt of geniet worden. Tot dat Nylon werd uitgevonden. daar waren de militairen als de kippen bij. Sowieso, kunststof/composite horloges zijn favoriet bij veel legeronderdelen. En gelijk hebben ze. Stalen horloges met zo’n lederen strap behoort tot de wereld van de nostalgie.

Ik vind helemaal mooi

Prachtig, ander deel van de wereld worden mannen, vrouwen en kinderen gedood en wij hebben de luxe om ons druk te maken over een stikseltje. :thinking:

2 likes

Werk jij in de marketing? :smile: Het heet een ‘vintage style’ strap omdat iemand het ooit zo genoemd heeft, zo simpel is het. Met militaire horloges heeft dat niks te maken. Die kregen al in WWI een eendelige leren band of een band met een metalen klem/schroef/popnagel erin. Er waren zelfs eendelige leren banden met een soort lederen ‘doosje’ erop genaaid, waarin je je zakhorloge aan de pols kon dragen.

Die ‘vintage style’ banden kwamen een paar jaar geleden opeens op, maar hebben hun hoogtepunt volgens mij inmiddels wel gehad.

6 likes

Groot gelijk.
Klinknagels zijn ook zo’n afknapper om over bund maar te zwijgen!

3 likes

Dat zeg ik.

Wel gedaan. Ons lijfmotto ‘alles is te marketen!!’ :grin::+1:

Ik denk dat die vintage look wel een blijvertje is. Mijn interesse in staal of leer is momenteel helemaal weg. Maar, wat niet is kan altijd wederkeren. We zullen het zien :slightly_smiling_face:

1 like

Ik kan het wel waarderen, heb zelfs bewust deze uitgezocht voor mijn GS.

4 likes

Ik vind het ook niks. Zulke bandjes heb ik niet :slightly_smiling_face:

1 like

Dan moet je er vooral niet één kopen :joy:
Mijn smaak is het overigens ook niet.

Doe ik ook wel.

Staat toch niet verkeerd?

3 likes

Ik vind het niet per definitie lelijk. Sommige horloges staat dit opperbest. Ik heb alleen mijn sterke twijfels over de militaire en/of vintage oorsprong van deze bandjes.

Heb ik er een hekel aan? Dat niet echt, klinkt zo onaardig. Ik vind het wel niet heel mooi. Eigenlijk lelijk.