Heb mijn bescheiden collectie flink uitgedund. De TWCO Air Controller is inmiddels ook verkocht. Ik heb momenteel nog slechts een Seiko SNGZ15 (en een Gshock Mudman die ik alleen draag tijdens klussen).
Wat nu is dan de vraag?
Ik overweeg serieus een Sinn 857 UTC Testaf op lederen band. Dit model heb ik sinds jaar en dag in het vizier gehadā¦ik vind het een geweldig mooie klok!
Ben ik nu gek dat ik overweeg het 12-voudige (!!) te willen betalen voor een nieuw horloge terwijl de Seiko 5 eigenlijk perfect isā¦
Wat vinden jullie? En ik verwacht complete eerlijkheidā¦niets minder voldoet
Nee je bent niet gek. NIet gekker dan de gemiddelde gek hier in elk geval.
Een horloge van drie tientjes geeft de tijd doorgaans ook goed aan en een kapot horloge dat stilstaat doet dat zelfs ook nog twee keer per dag.
Maar het gaat om gevoel, emotie, iets ook als een bijzonder object kunnen ervaren dat tot meer dient dan alleen de tijd aangeven. Want feitelijk heb je überhaupt geen horloge meer nodig: met alle mobieltjes, klokken op straat, aan kerktorens, op PC schermen etc kun je de tijd altijd weten wanneer je dat wilt.
Dus een horloge koop je omdat je het wilt. En dan is het goed om iets te kopen dat je echt graag wilt.
Ik wens je succes met je beslssing en ik snap de Sinn volledig.
Ja ook uitgebreid bekeken de limited āLH Cargoā versieā¦gelimiteerde oplage van 777 stuks. Ook heel erg mooi, en zeker ook een contender. Op de fotoās lijkt echter de oranje kleur iets meer licht-oranje of zelfs richting geel te gaan, en dat zou ik minder fraai vinden. Kan ik natuurlijk even navragen bij Sinn. En het ontbreken van de ā6ā geeft imo een minder evenwichtige dial. Het vliegtuig is dan wel weer erg gaaf! (had mijn TWCO Air Controller ook).
Overigens is de lume verschillend bij de 3 modellen :
Dank allemaal voor de positieve reactiesā¦ik neig er heel sterk naar om de knoop de komende maanden door te hakken. En mijn portomonee laat ondertussen een traantje
Rationeel een product waar emotie aan kleeft (bij een WIS) kopen is niet te doen. Ga je nooit kunnen verklaren. Je kunt op allebei enkel de tijd aflezenā¦
Er zit uiteraard wel een hele wereld aan kwaliteitverschil tussenā¦
Ik begon een aantal jaren geleden met Obris Morgan (daarvoor nog Diesel/Armani enzo) en draag nu ook een Rolex.
Ik kijk al jaren naar die 857. Beetje buiten budget dus heb ooit de Seiko Spork gekocht als een soort van vervanger.
Heel gaaf. Als het kan gewoon doen dus!
Begrijp mij goed, ik bulk niet van de centen dus dit wordt een Grail aanschaf⦠eens en daarna nooit weer (hoe vaak hebben jullie dat al niet gehoord). Ik merk namelijk dat het continue bezig zijn met nieuwe horloges best onrust heeft. Vandaar ook het uitdunnen van de collectie. Met 1 - 3 horloges kan ik prima uit de voeten.
Ps @ChrisWinter⦠de Damasko DA46 is voor mij ook een contender. Maar vind de 857 meer hebbenā¦echt iets bijzonders.