Ben ik nou gek of hoe zit dat?

Heb mijn bescheiden collectie flink uitgedund. De TWCO Air Controller is inmiddels ook verkocht. Ik heb momenteel nog slechts een Seiko SNGZ15 (en een Gshock Mudman die ik alleen draag tijdens klussen).

Wat nu is dan de vraag? :innocent:

Ik overweeg serieus een Sinn 857 UTC Testaf op lederen band. Dit model heb ik sinds jaar en dag in het vizier gehad…ik vind het een geweldig mooie klok!

Ben ik nu gek dat ik overweeg het 12-voudige (!!) te willen betalen voor een nieuw horloge terwijl de Seiko 5 eigenlijk perfect is… :confused: :flushed:

Wat vinden jullie? En ik verwacht complete eerlijkheid…niets minder voldoet :relaxed:

De 857 UTC Testaf…

(foto’s geleend van Uhrforum)

Mijn SNGZ15 op Hirsch leder…

5 likes

Je bent horloge gek! , berust hier in , en gewoon aankopen die Sinn :innocent:

2 likes

Ik vind de sinn 12x zo mooi dus nee, gewoon doen!

1 like

Als je het rationeel gaat bepalen kom je er nooit uit, dat is zo bij elke hobby.

Genieten van wat je mooi vindt (en kunt betalen!)

3 likes

Nee je bent niet gek. NIet gekker dan de gemiddelde gek hier in elk geval.
Een horloge van drie tientjes geeft de tijd doorgaans ook goed aan en een kapot horloge dat stilstaat doet dat zelfs ook nog twee keer per dag.

Maar het gaat om gevoel, emotie, iets ook als een bijzonder object kunnen ervaren dat tot meer dient dan alleen de tijd aangeven. Want feitelijk heb je überhaupt geen horloge meer nodig: met alle mobieltjes, klokken op straat, aan kerktorens, op PC schermen etc kun je de tijd altijd weten wanneer je dat wilt.

Dus een horloge koop je omdat je het wilt. En dan is het goed om iets te kopen dat je echt graag wilt.

Ik wens je succes met je beslssing en ik snap de Sinn volledig.

1 like

Is het gek als je een droom kunt verwezenlijken? Als het kan, zeg ik DOEN :sunglasses:

1 like

misschien ff verder zoeken naar iets dat slechts 6 x zo veel kost

1 like

De wet van afnemende meerwaarde… Maar de Sinn is zeer een mooi & kwalitatief hoogstaand horloge :wink:

1 like

Je leeft maar 1 keer, als je het je kunt veroorloven, gewoon doen!

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Kwam net deze Limited tegen :scream:

1 like

Ja ook uitgebreid bekeken de limited ā€˜LH Cargo’ versie…gelimiteerde oplage van 777 stuks. Ook heel erg mooi, en zeker ook een contender. Op de foto’s lijkt echter de oranje kleur iets meer licht-oranje of zelfs richting geel te gaan, en dat zou ik minder fraai vinden. Kan ik natuurlijk even navragen bij Sinn. En het ontbreken van de ā€˜6’ geeft imo een minder evenwichtige dial. Het vliegtuig is dan wel weer erg gaaf! (had mijn TWCO Air Controller ook).

Overigens is de lume verschillend bij de 3 modellen :

http://www.sinn.de/en/Instrument_Watches/856.htm

Dank allemaal voor de positieve reacties…ik neig er heel sterk naar om de knoop de komende maanden door te hakken. En mijn portomonee laat ondertussen een traantje :wink:

Doorhakken die knoop!!! En ga er voor!!!
Zorgen maken kan later ook nog… :wink:

1 like

Gewoon doen!
Niets meer en niets minder :wink:

1 like

Al je nu vindt dat het 5je perfect is, wat moet je dan wel niet van de Sinn gaan vinden. Doen dus. Erg mooi model!

1 like

Dit is nu typisch een vraag die je hier niet moet stellenšŸ˜€

1 like

Ach, koop die prachtige Sinn en kom er na een tijdje achter dat je niet meer weet waar je die Seiko hebt gelaten…

1 like

Rationeel een product waar emotie aan kleeft (bij een WIS) kopen is niet te doen. Ga je nooit kunnen verklaren. Je kunt op allebei enkel de tijd aflezen…

Er zit uiteraard wel een hele wereld aan kwaliteitverschil tussen…

Ik begon een aantal jaren geleden met Obris Morgan (daarvoor nog Diesel/Armani enzo) en draag nu ook een Rolex.

Gewoon kopen dus!

1 like

Ik kijk al jaren naar die 857. Beetje buiten budget dus heb ooit de Seiko Spork gekocht als een soort van vervanger.
Heel gaaf. Als het kan gewoon doen dus!

1 like

Inderdaad oerdom deze vraag hier te plaatsen… :smiley:

Begrijp mij goed, ik bulk niet van de centen dus dit wordt een Grail aanschaf… eens en daarna nooit weer (hoe vaak hebben jullie dat al niet gehoord). Ik merk namelijk dat het continue bezig zijn met nieuwe horloges best onrust heeft. Vandaar ook het uitdunnen van de collectie. Met 1 - 3 horloges kan ik prima uit de voeten.

Ps @ChrisWinter… de Damasko DA46 is voor mij ook een contender. Maar vind de 857 meer hebben…echt iets bijzonders.

Enfin… :grin: