Welcome to the club of WIS…
Ok ik doe een poging.
Het hieronderstaande beslissingsmodel is op op jou van toepassing. (Andere situatie vragen andere beslissingsmodellen!)
Je moet 2 dingen scheiden.
A. Ben je in de postitie om het aanschafbedrag uit te geven aan hobyistische onzin? Pas als je definitief ja kunt zeggen ga je naar B.
B. Je vind een Sinn 857 UTC Testaf mooi? Koop een Sinn 857 UTC Testaf en vraag je niet af of hij het geld waard is.
(Dat heb je namelijk allang vastgesteld in het selectieproces).
Succes en veel plezier bij de aanschaf.
Gewoon doen !!
Emotie voor laten gaan op ratio met teveel woorden.
Geniet ervan !
Overduidelijk gaan voor de Sinn wanneer jouw budget het toelaat. Dit is een horloge van een totaal andere klasse en eigenlijk niet te vergelijken De Sinn is een top exemplaar …
Het is een prachtig horloge en als je er verder niets voor hoeft te laten, zou ik het gewoon doen.
Veel beter dan zo’n Sinn kan je niet kopen… Gewoon doen en naderhand hier de juistheid van die beslissing bepleiten.
Heb ook wel 'ns naar Sinn gekeken. Deze is dan net niet helemaal het model dat ik zou kiezen. Maar ik vind het wel een mooi merk.
Ja, natuurlijk ben je gek; tenminste dat vind ik. Zo’n 5je is gewoon niet te verslaan. Robuust, steekt goed in elkaar, gaat nooit stuk, loopt mooi nauwkeurig, zeer betaalbaar en zeer lage onderhoudskosten. Als dat geen kwaliteit is, dan weet ik 't niet meer. Met een duurder horloge koop je een horloge dat, als het goed is, net wat strakker afgewerkt is. Maar eerlijk is eerlijk, je moet er echt even goed naar kijken, want een horloge is gewoon klein met heel kleine detalis. Verder kan het uiterlijk van een bepaald duurder horloge je (meer) aanspreken. En dan is er natuurlijk het ‘gevoel’ dat een duurder horloge en merk de eigenaar kan geven.
En daar zijn we als WIS natuurlijk gewoon gevoelig voor en dat mag.
Dus, als je dit horloge helemaal geweldig vindt en de middelen hebt, lekker doen!
Jij bent uniek, de Sinn is uniek en dat geeft een perfecte match. Ik zou 20x meer betalen voor de Sinn, dus je komt eraf met een koopje!!
Mooie reactie
Ps vandaag de Damasko DA46 ook maar weer eens goed onder de loep genomen en alles online gelezen en bekeken. Man oh man dat is me toch ook een mooie! En een heel stuk goedkoper dan de Sinn, met vergelijkbare (lees: op hetzelfde niveau) techniek en kwaliteit.
Ga ik nu toch neigen naar de DA46…
(en morgen misschien weer naar de 857 UTC…zo blijf je forever wikken&wegen als WIS )
ik vind de Seiko eigenlijk mooier dan de Sinn maar hé ik hoef er niet mee te lopen en ieder zijn smaak
Ha…dat maakt mijn keus een heel stuk makkelijker
De laatste maanden stond deze ook hoog op de shortlist, maar nu neig ik meer naar een 556a.
Maar is en blijft een fantastische toolwatch/aviator, minder is de forse prijs van dit kleinood.
Is zeker fors te noemen inderdaad. Zo’n eur 2.100 - 2.300 is toch een beste drempel voor mij persoonlijk merk ik. Is goed te behappen maar toch een fikse smak geld voor zo’n kleinood. A decision to taken lightly.
Ik zou een Rus kopen hou je nog wat geld over. NEE natuurlijk niet, doen wat je blij maakt
Ik heb de SNGZ15 ook. Fijn horloge, daar kan ik niets van zeggen. Maar de Seiko mag/kan je niet vergelijken met de Sinn. Het lijkt er enigszins op, maar is van een hele andere klasse. Zoals velen voor mij al hebben opgemerkt: als je 'm kan kopen, dan moet je het doen
Nee uiteraard, ik maak de vergelijking ook zeker niet. De Seiko bedoel ik is een horloge dat prima voldoet, en lang mee kan…en dat voor slechts eur 175,–! Dus ik dacht hardop waarom ik nu eigenlijk zo sterk de pull voel om een Sinn (of Damasko) aan te schaffen die het 12-voudige kost, en gewoon hetzelfde doet
Maar ja…zo gaat dat natuurlijk hier, je houd nu eenmaal van horloges en dan kies je met het hart ipv het verstand
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Als je het geld over hebt?
Zeker doen
Heel mooi horloge en knap gemaakt
Zou de Sinn wel proberen in een fraaie gebruikte staat of nieuw met korting te kopen. Dan “schrijf” je er waarschijnlijk maar heel weinig op af.
Reken maar eens terug wat dat per dag kost… Dat mag een hobby best kosten toch?
als je er goed over nadenkt geeft zelfs de goedkoopste klok de (ongeveer) juiste tijd. Als je dus zo denkt dan koop je die en niets anders. Helaas, als je horlogegek bent kijk je anders naar horloges. heb je het geld en wil je de Sinn en krijg je het thuis verkocht (in mijn geval dan) ga ervoor en geniet ervan!!!