Ben ik nu echt zo'n zeikerd?

Volgens de juwelier ben ik dat in ieder geval wel…

Begin november pak ik mijn Vostok Europe Anchar (NH35A-5105143) uit de horlogedoos en hoor ik wat rammelen. Bij nadere inspectie blijkt de index bij de 8 los te zijn gelaten. Horloge na werk naar de juwelier hier in de stad gebracht - namen noemen doe ik nog even niet - en hij zou het opsturen naar de horlogemaker. Een index opnieuw plaatsen was het probleem niet en werd vaker gedaan. Na één maand kwam het horloge terug van de horlogemaker. Voor de duidelijkheid: ik wist dat het een maand ging duren omdat de horlogemaker met vakantie ging.

Het horloge kreeg ik zo terug:

Waar ik het niet mee eens ben:

• De index op de 8 is weer geplakt, maar zit scheef
  • De index op de 8 en 7 zijn (door de lijm?) aangetst en uitgeslagen
  • Lijmresten rond de index en op de wijzerplaat

Volgens de eigenaar van de juwelier viel het allemaal wel mee. Letterlijke quote toen ik zei dat de lijm op de wijzerplaat was gekwakt “Mja, het is wel iets zichtbaar…”. Maar hij ging toch kijken of een nieuwe wijzerplaat kan worden geplaatst. Dus ik was wel even geschrokken, maar toch tevreden voor een eventuele oplossing.

Vandaag navraag gedaan aangezien het horloge de 7e december voor de nieuwe wijzerplaat aan is gemeld en dat is toch al even geleden. De juwelier zei nog niets te hebben gehoord op zijn e-mail en dat de kans groot is dat er niets geregeld kan worden. Maar het was toch mijn probleem, want een reparatie als deze valt onder het risico van de klant. En nogmaals, het valt allemaal wel mee.

Ik heb zelf ook al even een mailtje richting Wereldhorloges.nl gedicht of een losse wijzerplaat mogelijk is en voor hoe veel. Ik krijg namelijk het idee dat de juwelier er niet heel veel haast mee heeft dan wel het echt op probeert te lossen.

Maar lange topic kort: is deze reparatie acceptabel?

Ik snap dat we het hier hebben over een horloge van net iets meer dan 400 euro en niet over een Omega van 4000 euro, maar dat zou toch niet uit moeten maken bij een vakman?

1 like

Kan ik kort over zijn: volledig onacceptabele reparatie. Schandalig gewoon. Hoop dat het snel en naar tevredenheid opgelost wordt.

5 likes

5 likes

Nee dat kan zeker niet; ziet er niet uit! Schandalig dat een juwelier dit van zijn horlogemaker accepteerd, prutswerk van de bovenste plank.

Hoop dat ze alsnog tot een goede oplossing met je komen.

1 like

Daar hoef je zeker geen zeikerd voor te zijn.
Dit is onacceptabel prutswerk!

Los van het feit dat dit volledig onacceptabel is en je hier zeker geen genoegen mee moet nemen ook even je ervaring delen in het daarvoor bestemde gedeelte van dit forum. Namen and shamen die handel.

Degene die dit zo aan je teruggegeven heeft moet zich de ogen uit de kop schamen.

Zeker geen genoegen mee nemen.

Name en shame wil ik nog even mee wachten totdat het geheel wel dan wel niet op is gelost. Dat is de reden dat ik ook nog niet de naam van de juwelier heb genoemd. Indien het niet op wordt gelost dan komt de man aan de hoogste digitale boom te hangen :rage:

Ik hoop nog steeds dat er een nieuwe wijzerplaat geregeld kan worden. Hopelijk via de goede weg via de juwelier en anders via Wereldhorloges. Met die laatste heb ik namelijk wel goede ervaringen.

Maar ik ben al blij te lezen dat ik niet de enige ben die dit onacceptabel vindt. Enige “voordeel” als het niet wordt gemaakt dat ik dan een betere reden heb weer eens een nieuwe duiker te kopen :wink:

Ik vind dit uitermate slecht uitgevoerd en zou het ook niet accepteren, zelfs niet bij een horloge van 35 euro! Ik zou de importeur het hele verhaal doen!

Wel heel makkelijk om het risico te verleggen naar de klant en daar ook nog voor laten betalen (ik neem aan dat het niet gratis was). De vraag is altijd in dit soort situaties: hoe zou de desbetrefffende juwelier reageren op de horlogemaker als het zijn eigen horloge betrof.

Kortom, teruggaan en niet accepteren!

Drie keer fout: De horloge"maker", de juwelier en jij voor het uitgeven van ruim 400 euro aan een Vostok.

4 likes

Ik zou die juwelier toch ff fijntjes laten weten dat je het probleem hebt voorgelegd op een forum van horlogeliefhebbers, en dat daar ook een forumdeel is wat horlogeverkopers recenseert… :wink:

.

1 like

Schandalig prutswerk, kun je het net zo goed zelf doen.

Sowieso onacceptabel , maar denk dat wij het hier daar allemaal over eens zijn.
Prutswerk op peuter niveau.

[quote=“FeaR1986, post:1, topic:62153”]
Maar het was toch mijn probleem, want een reparatie als deze valt onder het risico van de klant. [/quote]
Was het al een wat ouder horloge dan ?
Want als er spontaan indices afvallen vind ik dat niet echt jou probleem.

Succes.
Pieter.

Succes, ben het volledig eens met mijn voorgangers, wat een Pannekoek! Ja, met een grote P!!

Wat een extreem prutswerk

Uiteraard niet accepteren dit prutswerk.

Wat een knuppel. Moet uit zijn ambt ontheven worden…

Vraag die juwelier even of je zijn horloge ook zo mag aanpakken. Valt allemaal wel mee toch?

Totaal pruts werk, een nieuwe wijzerplaat is nu nog de enige oplossing. Misschien moet je een mailtje richting Litouwen ( Vostok Europe ) sturen. Als zij je van een wijzerplaat kunnen voorzien is er vast wel iemand op het forum die je kan helpen.