50/50 op het bedrag zonder BTW zou ik uiteindelijk ook vrede mee nemen om veel miserie te vermijden. Je wil tenslotte je klokje terug. Mss wel de naam van de juwelier vermelden (mss na reparatie) zodat we deze “brave” mens wat links kunnen laten liggen.
Hopeloos…schandalig en onacceptabel!!! Niet mee akkoord gaan en nooit mee akkoord gaan…
Succes ermee.
Wat voor bedrag hebben we het over ?
Ik heb onlangs ook een product gesloopt wat niet eens van mij was. Dan kun je 2 dingen doen. Het in de schoenen van de klant schuiven. Of even slikken en het gewoon netjes oplossen zonder verdere kosten. Wat ik dan ook doe.
In de hoop dat deze klant de volgende keer gewoon weer bij mij komt.
Jij zal, los van de ‘acceptabele’ oplossing niet snel meer terug gaan.
Had deze winkel gewoon gelijk de eerste keer een vlotte oplossing geboden zonder er een moeilijk verhaal van te maken dan had je wellicht wél terug gegaan naar zo’n zaak.
Een goed en snel opgeloste klacht is soms nog betere reclame dan een foutloze eerste levering.
Lastig hoor, dit soort zaken.
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn Omega Constellation uit 1972. Afgeleverd bij de lokale juwelier (die niet eens slecht aangeschreven stond). Heel specifiek vermeld dat ze voorzichtig moesten zijn met de oude lume (tritium) en niet mochten polijsten. De kroon was wat aan het vergaan (doublé), dus daar mocht een nieuwe op, mits het dezelfde was. Anders de oude houden.
Bij het ophalen leek alles in orde. Toen ik thuis kwam en even goed ging speuren werd ik bijzonder treurig. Er zat een buts in de lug die er eerder niet zat, de helft van de lume was verdwenen en er zat een kroon op die A) een andere kleur goud had en B) veel te hoog was voor mijn model horloge. Het was werkelijk geen gezicht.
Getracht mijn gelijk te halen, maar daar was totaal geen sprake van bij de juwelier. ‘Mijn’ kroon was niet langer leverbaar dus hij heeft een vervangende kroon die (fysiek) past besteld en geplaatst. Dat het er niet uitzag kon hij niet helpen; hij wilde de kroon (á 50 Euro ofzo) niet terugnemen. Wat betreft de lume: die ‘was nou eenmaal broos, en dat risico heb je bij oude horloges’. En de deuk in de lug, die was er vast ingekomen nadat ik hem bij hem had opgehaald (ik was een dag later teruggegaan).
Uiteindelijk heb ik het kunnen vergeten om ook maar enige compensatie te krijgen en was ik de connectie met het horloge kwijt. Buiten de 200E voor de service heb ik het horloge ook nog met een goeie 100 Euro verlies verkocht. Waardeloos.
Mijn conclusie: ik laat mijn horloges alleen nog servicen/repararen bij bekende en betrouwbare horlogemakers!
Balen ook zeg! Vervelend dat ie de nieuwe.kroon niet meer wilde terugnemen. Maar Had je de ouwe nog teruggekregen? Anders had je die misschien. opnieuw kunnen laten vergulden. Of helemaal kaas maken.
Bij mij hadden ze es ring vervangen voor een andere kleur. En doodleuk de oorspronkelijke weggegooid. Sindsdien verzoek ik steevast alle onderdelen te bewaren.
In Zaltbommel weet ik wel een ander plekje waar ze leuke horloges van oa Magrette en stuckx leveren MET een uitstekende service…
Oude kroon kreeg ik er gelukkig bij. Heb ik er zelf ook weer opgezet en daarna de hele bende verkocht. Ik kom nooit weer bij die juwelier iig.
Volgens mij moet wereldhorloges alle kosten op zich nemen. Zij leveren een horloge dat niet goed is.
De kosten voor reparatie moet die juwelier gewoon zelf slikken, prutser!
Dus wereldhorloges levert gewoon een nieuw horloge want dat is goedkoper dan alle logistieke kosten bij een horloge van 400 retailprijs.
Hupsakee!
Kweenie of het horloge direct bij wereldoorlogen Is gekocht of bij de juwelier. In dat laatste geval is volgens mij de juwelier de partij tot wie je je hoort te richten en die voor de oplossing moet zorgen.
De juwelier zou alle kosten voor zijn rekening moeten nemen. Ik heb een vergelijkbaar akkefietje gehad waarbij de juwelier / horlogemaker bij een beurt de bezel van mijn toenmalige Omega beschadigde. Volledig op zijn kosten heeft hij er destijds een nieuwe opgezet. Het kan dus wel goed! En bij zo’n zaak kom je ook nog eens terug.
Ik vind ook dat de juwelier eigenlijk de verantwoordelijkheid dient te nemen voor de schade die toegebracht Is door zijn horlogemaker. Of ie het later verhaalt/verrekent met diegene Is een andere zaak.
Maar tja, in je recht staan en je recht krijgen zijn soms helaas 2 dingen…
Klopt helemaal wat betr. recht krijgen, maar soms moeten principes maar geld kosten…
Lange tijd stil geweest hier, maar tadaa:
Zojuist terug van de juwelier en de Vostok Europe Anchar zit weer om de pols. Het heeft bijna een half jaar geduurd (begin november), maar ik ben weer compleet. Dat lang duren wist ik overigens wel. De levertijd van de wijzerplaat werd door de importeur al geschat op zeker een maand, dus dan weet je waar je aan toe bent… lang wachten.
En het leukste: ik heb precies €0,00 af hoeven te rekenen
Uiteindelijk toch goed opgelost dus. Veel plezier met de “hernieuwde” aanwinst.
Inderdaad met de nieuwe aanwinst…
Ik zou bij deze klusjesman niet eens een horloge meer kopen, laat staan een reparatie uitvoeren.
Proficiat & nu verder bij deze beunhaas wegblijven.
Gefeliciteerd en nu de naam van het heerschap aub . Of heb je vrede met de afhandeling en wil je de beste man niet schaden? Heb zelf een horlogemaker waar ik terecht kan, maar voor andere leden is het misschien wel zo fijn om te weten wie ze moeten vermijden. En nee je bent geen zeikerd, tenminste niet wat deze zaak betreft. Verder ken ik je niet dus kan ik geen oordeel geven
.
Dat is fijn. Wie heeft het uiteindelijk betaald?