Ben ik nu echt zo'n zeikerd?

Update:

Vandaag even zelf naar de juwelier gegaan. Eerst een naar mijn oren wat afwijkend verhaal over dat hij geen reactie kreeg en dergelijke dan wel dat de wijzerplaat niet op voorraad was. Dat verhaal draaide bij toen ik hem precies kon melden wanneer hij had gemaild en wat. Daar stond hij wel van te kijken al had hij daar ook overal een antwoord op.

Grootste punt was nog wel dat ik het ontvangstbewijs voor de reparatie in ontvangst had genomen en daar staat op “Reparaties worden naar beste kunnen, doch op volledige verantwoordelijkheid van opdrachtgever verricht.”. Dan krijg je natuurlijk discussie of dit beste kunnen is of niet. Iets waar je nooit uit gaat komen aangezien het zijn woord tegen het mijne is. Beste kunnen was volgens de juwelier zeker waar, want zijn horlogemaker doet ook de Rolex van de juwelier in onderhoud.

Beetje heen en weer gekibbel over dat hij (de juwelier) geen ervaring had met Wereldhorloges en daar het horloge niet naar op durft te sturen. Plus dat hij voor een reparatie van €8,- (de index plaatsen) niet een hele wijzerplaat van €62,95 (!) excl BTW en excl plaatsen daar voor tegemoet gaat komen. Oké, dat laatste kan ik wel inkomen.

Maar we zijn er uit: de juwelier gaat eerst een totale prijsopgave laten doen om te zien of EV / Wereldhorloges niet alleen de wijzerplaat kan leveren maar er ook op kan zetten. Zodra daar het antwoord op binnen is zal het horloge naar Wereldhorloges op worden gestuurd en mogen zij de nieuwe wijzerplaat plaatsen. De kosten voor de wijzerplaat en montage delen we 50-50.

1 like

Tjah… dient mijn inziens 100% op zijn kosten te gebeuren hoor…

1 like

vervelend, ik zou het ook niet accepteren. Het was immers toch niet zo?

Als wereldhorloges durft te beweren dat zij de index wel hadden kunnen repareren zonder bijkomende schade, heeft de juwelier een wanprestatie geleverd. Als volgens wereldhorloges dat risico er in zit, dan had de juwelier dat ook kunnen weten en van te voren moeten melden.

Ik vind dat de juwelier de kosten moet dragen, maar als jij kan leven met 50/50 zou ik dat zeker doen. Het bespaart je veel rompslomp en ergernis, en dat voorkomen is waarschijnlijk meer waard dan die 50% van een wijzerplaat.

Als laatste hulplijn zou je nog je rechtsbijstandverzekering kunnen inschakelen. Soms doet een briefje van zo’n club al wonderen (en soms vinden zij het teveel moeite en wordt de schade door hun vergoed).

1 like

Dan ben ik een nog grotere zeiker (dat denken er wel meer alhier :grinning:)
Juwelier heeft een wanprestatie geleverd, en moet zorgen dat e.e.a. met u in orde wordt gemaakt, zonder verdere kosten. En hoe hij dat dan verder met die horlogemaker regelt is zijn zaak!

1 like

Met 50-50 voor wijzerplaat en montage kan ik leven. De verzendkosten zijn voor de juwelier en aangezien dat twee keer aangetekend is zijn dat ook al wat euro’s. Ik had het horloge ook mee kunnen nemen en zelf voor alle kosten op kunnen draaien, dan was ik meer geld kwijt geweest.

Ja, ik snap jullie ook dat er gevonden wordt dat de juwelier de volle honderd procent moet betalen, maar dat ging de beste man nooit doen. Daar vond hij de wijzerplaat te duur voor. Een wijzerplaat van een 900 euro kostende Seiko was naar zijn zeggen drie keer zo goedkoop. En dan kwamen we weer op het punt dat deze reparatie niet beter uit kon worden gevoerd naar zijn zeggen. Dat zou komen door de opbouw van de plaat. Een welles-nietes spelletje ga je nooit uit komen.

Noem die juwelier ook nog even. Dan weet ik dat ik daar nooit naartoe hoef te gaan. :grin:

2 likes

een reparatie die mijn zoon van 5 bijna netter zou kunnen uitvoeren…

1 like

Let dan wel even op; de juwelier kan de btw aftrekken dus zijn aandeel ex btw moet even hoog zijn als jouw aandeel inclusief.

1 like

Aangezien die prutser schijnbaar ook de wat duurdere klokken zoals bv Rolex onder handen neemt zou het idd wel fijn zijn even te vermelden om wie het gaat. Daar is een forum o.a. voor toch…?

Als je auto in de car wash krast, zeggen ze toch ook niet “oh sorry maar voor die 10€ die u betaald heeft gaan wij dat maar half vergoeden hoor. We hebben uw auto naar best vemogen gewassen”.

Broodje aap. Niet aanvaardbaar. Fijn dat je er mee kan leven maar eigenlijk ben jij te goed voor deze wereld.

Hopelijk kan je op het einde tevreden naar huis, dat is het belangrijkste.

Als dat zijn beste kunnen is ben ik benieuwd hoe die Rolex eruitziet.

gr, HJR

Een ding is duidelijk, hij is een klant kwijt aan jou en als je ons later vertelt wie hij is ook een heleboel toekomstige klanten die hij door juist integer te handelen, had kunnen winnen.

Wat een belabberde oplossing zeg. Door de juwelier of zijn horlogemaker is je plaat naar de knoppen en vervolgens mag je zelf voor de helft van de kosten opdraaien.

En nu waarschijnlijk omdat er toch een soort oplossing is uitgekomen, waar je je gek genoeg in kan vinden, vind je het lullig om de naam van de juwelier prijs te geven. We hebben het hier over een plaat van nog geen 70 euro. Als het nou een of andere zeldzame plaat van duizenden euro’s was, kan ik me voorstellen dat ie er niet zo happig op is om voor alle kosten op te draaien en zich wil beroepen op ‘naar beste kunnen gedaan’.
Maar in dit geval zou het zeer normaal zijn als hij het gehele bedrag voor zijn rekening zou nemen.

Ik wil je bij deze vragen, vertel aub wie deze juwelier is zo dat we daar allemaal met een grote boog omheen kunnen lopen.

3 likes

waarschijnlijk zo : " ja meneer we hebben de indexen en het logo vervangen door nieuwe, leek ons wel zo netjes "

1 like

en trouwens, idd dit bedrijf verdient publicatie van de naam. Zodat heen andere forummers hiermee in de fout kunnen gaan…

1 like

En de kosten van de plaat kan hij ook nog aftrekken als bedrijfskosten. BTW wordt 100% verrekend, de rest zijn kosten en komen dus in mindering op zijn omzet. Uiteindelijk draagt hij voor die plaat van 62 euro dus minder dan 20 euro bij. Om voor dat bedrag nou een klant kwijt te raken… (plus alle potentiële klanten die jij niet meer doorverwijst).

Dat van dat de juwelier de BTW nog terug kan vragen was me even ontgaan. Goed om dat te melden, dat gaan we na reparatie wel even verrekenen natuurlijk.

Zolang de mijn horloge nog bij de juwelier ligt en nog niet is gemaakt wil ik nog geen namen noemen. In mijn profiel staat wel mijn woonplaats ingevuld. Ik weet niet of die zichtbaar is, maar alleen daarmee moet je al een heel eind komen aangezien we hier maar twee juwelier hebben en er maar eentje is van de twee waar naar mijn weten veelal een man in de winkel staat.

Ongelovelijk wat een relaas! Onacceptabel ook in mijn beleving, zit de werkplaats van die horlogemaker op een schip en repareert hij alleen met winkracht 11 of meer? Wat ik mij afvraag, bestaat er niet zoiets als een gilde voor horlogemakers?

Volgens mij is zo’n passage wettelijk helemaal niet houdbaar en dus nietig!

Groeten,

Tecco