Juwelier had het horloge uit zichzelf al niet zo aan je terug moeten willen geven. Hij had de reparatie al zo niet moeten accepteren van de horlogemaker en direct zelf een oplossing moeten zoeken. Dan ben je geen kwaliteitsbewuste vakman. Kan echt niet.
Geef de juwelier een kans op herstel van zijn fout, en documenteer alles goed. Bewaar ook alle bonnen goed. Mocht je er niet uitkomen met hem, dan naar de importeur. Belangrijk om dan goed beslagen ten ijs te komen
Ja je bent een zeikerd en dat is ook maar goed ook.
Dit vind ik ronduit schandelijk. Hoe durf je als juwelier dit aan je klant terug gevenā¦
Die horlogemaker hoeft niet te solliciteren op de functie van horlogemaker die onlangs op het forum verscheenā¦
@Fear1986 Misschien zijn ze daar wel op zoek naar zijn opvolger !
Volstrekt logisch dat je hier geen genoegen mee neemt. Deze juwelier verdient jouw geduld niet.
Dit is onacceptabel prutswerk. Wat je zou kunnen doen is samen met de juwelier tegen de horlogemaker ageren. Dat je de juwelier zegt dat je snapt dat het niet aan hem ligt. Dan is het twee tegen 1.
Pas als dat niet werkt kan je inderdaad subtiel aangeven dat je inmiddels 300 reacties op het forum hebt van mensen die graag willen weten wie er zoān zooitje van heeft gemaakt.
Succes !!
Enorm klote dit natuurlijk, kan me voorstellen dat je goed baalt als dit je overkomt.
@Baseman Het lijkt me verstandiger voor de topicstarter om te focussen op de juwelier zelf, met hem heb je (rechtstreeks) een afspraak dat-ie het horloge zou repareren, niet met de horlogemaker.
Je bent zeker geen zeikerd. Zoān reparatie hoort gewon perfect netjes tenworden uitgevoerd zonder kosten (lijkt mij toch echt een garantiegeval). Helaas zijn er meer juweliers die blijkbaar niet echt liefde voor het vak hebben.
Hoop dat deze juwelier alsnog snel met een nette oplossing komt. Wellicht helpt het evt. als je alle reacties op dit onderwel laat lezen .
Ja, mijn persoonlijke ervaring is helaas dat een juwelier met een Ć©chte passie voor horloges eerder uitzondering is dan regel. Ongelofelijk, vind ik zelf, maar waar. Dat het ook heel anders kan bewijzen sommige horlogemakers en enkele handelaren. Maar goed, die zijn dan ook vaak āin het vak geroldā vanuit een totaal uit de hand gelopen hobby. Dat merk je (in positieve zin) meteen. Wat een wereld van verschil!
Ik heb een paar keer over mijn scherm geveegd omdat ik dacht dat er viezigheid op zat. Pijnlijk slechte reparatie en ik kan me jouw reactie goed indenken.
Gewoon een nieuwe plaat er op en alles is toch weer in orde?
Een linkje naar dit forum, en de juwelier is graag bereid om dat voor zijn rekening te nemen
hele eenvoudige reparatie, dat überhaupt iemand dat zo kan verprutsen zeg⦠Wat als er geen nieuwe plaat besteld kan worden, moet hij je maar gewoon een nieuw horloge cadeau doenā¦
Je hebt nogal een hoge dunk van dit forum
Even een update:
Ik had zelf Wereldhorloges gemaild om te zien of de juwelier inderdaad een mail richting hen had gedaan aangezien ik dus het idee had dat de juwelier niet heel veel haast had met deze case. Vandaag al reactie terug: de juwelier heeft inderdaad een mail gestuurd voor een nieuwe wijzerplaat. Wereldhorloges heeft de mail direct doorgestuurd naar VE (?). Op dat punt was ik dan wellicht wat te achterdochtig?
Al moet er wel bij worden gezegd dat ik op 4 december het horloge heb geweigerd, op 7 december het horloge officieel voor de nieuwe wijzerplaat aan heb gemeld en de juwelier de 31e december naar Wereldhorloges heeft gemaild. Oftewel, haast had hij er niet mee. Maar okƩ, Sinterklaas, Kerstdagen, december, drukke dagen. Even goede vrienden?
Nou⦠Ik krijg net bericht dat VE de aanvraag van de juwelier op 06-01-2016 14:10 heeft beantwoordt. Oftewel het bericht van de juwelier richting mij over dat hij nog geen antwoord heeft klopt nietā¦
Aanvullend kreeg ik deze nog van Wereldhorloges op de vraag of de plaat wel of niet los te leveren is. De eerste zin laat zien dat alles goed gaat komen. Is het niet via de juwelier dan is het wel via Wereldhorloges. De tweede zin laat mogelijk zien waarom de juwelier er geen haast mee lijkt te hebben.
Ik hoop niet dat zodra deze juwelier er een andere wijzerplaat opzet hij mogelijk nog meer schade veroorzaakt zodra hij de wijzers er vanaf trekt of weer opzet.
Nou, dit zijn in ieder geval enigszins positieve berichten!
Wat een enorme prutsklusser. Ik zou proberen aan te sturen dat VE zelf de reparatie gaat/mag doen. Desnoods vergoed de juwelier alleen de plaat. En betaal je zelf de vervanging. Zou het mij wel waard zijn, er voor zorgen dat deze amateur niet nog meer schade toebrengt aan je horloge.
Mijn vertrouwen zou nu weg zijn.
En 400 euro is gewoon veel geld voor een horloge.
precies, maar verder ook gewoon principe natuurlijkā¦
Precies, ik heb ook een paar klompen (werk) die voor de 2e keer in een jaar tijd scheuren (zool) die gaan gewoon terug.
En al kosten die maar 5 tientjes, hier mag je gewoon meer van verwachten wat betreft duurzaamheid en levensduur. Wat Master_fan al schreef is het gewoon principe. In mijn geval was de Verkoper het gelukkig met mij eens