Ben ik nu echt zo'n zeikerd?

Volgens mij heeft die juwelier het gewoon zelf zitten lijmen om zo kosten van de horlogemaker te besparen.

3 likes

Z’n kleinkind waarschijnlijk! In ruil voor een lolly!!

Wellicht zelfs lijm uitgespaard en de lolly gebruikt om te plakken :joy::joy:

Ik vind 400,- euro een hoop centjes.
Je horloge is verziekt. Hopelijk komt het nog goed.
Veel succes met oplossen begin best nieuwsgierig te worden naar de naam van de juwelier. Heb je al een google zoekslag gemaakt? Misschien staat er wel meer op het www.

Kan niet, onacceptabel

Nee, de zeikerd is de zogezegde VAKMAN die je wijzerplaat verziekt heeft

Heel slecht gedaan en zeker niet mee akkoord gaan !

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Dat vroeg ik me ook af. Heb zelf ook goede ervaring Wereldhorloges m.b.t service. Met een Vostok Dual time. Maar reparateur moet garantie geven op zijn werk. Niet mee accoord gaan. Heel vervelend voor je.

Vostok Europe is weer wat anders dan de Russische. Maar ik zou het er ook niet aan uitgeven.

Wat een prutswerk. Nog erger dan dat het was. Zeker terug gaan. Hier blijf je je aan ergeren en ga je nooit aan wennen.

Wat een gepruts zeg. Dit is niet acceptabel. Hopelijk wordt het goed opgelost. Anders de naam bekend maken zodat mensen gewaarschuwd zijn!

[quote=“Orisfan, post:39, topic:62153, full:true”]
Waar heb je dat horloge gekocht? Bij wereldhorloges? waarom ben je daar dan niet in eerste instantie heen gegaan dan ipv naar 'jouw" juwelier?[/quote]

Opsturen naar Wereldhorloges had ik zeker gedaan als mij was verteld dat het niet zo gemakkelijk is en ik een risico liep. Aangezien het een kleine reparatie leek heb ik het daarom lokaal laten doen. Goede leer voor de volgende keer, helaas.

Toentertijd was er weinig andere keuze. Ik wilde een dikke duiker (qua formaat, 30 ATM zal hier niet echt “dik” worden gevonden :wink: ), met automatisch uurwerk en tritium. Traser had een dergelijk model in 2008 en was niet meer te krijgen plus aan de relatief kleine kant. De Vostok Europe Anchar was toen op papier een goede keuze. Ik moet ook zeggen dat de afwerking zeer degelijk aanvoelt en er stevig uit ziet. Ook de duikring lijnt netjes uit wat niet altijd het geval is. Horloge doet qua kast zeker niet onder voor mijn duurdere Seiko. Helaas kwam ik er pas later achter dat bijvoorbeeld het uurwerk (Miyota) er eentje is waarvan de secondewijzer soms wat stottert. En ook de losse index doet de kwaliteit waar ik eerst over sprak wel iets te niet.

De Traser was wellicht de betere keuze geweest, maar ik ben niet de meest handige man qua timing. Ooit stond hier een Alpina Avalanche Extreme Regulator aangeboden die ik niet heb gekocht en tot op heden niet meer voorbij heb zien komen. Deep Blue T65 (?) met een berg tritium en Valjoux 7750 uurwerk wilde ik laatst kopen, ook niet meer te vinden

Maar wat is er mis met het Vostok Europe? Dat het geen echte Vostok is? Oprechte vraag :smile:

Ik heb er overigens minder dan 400 euro voor betaald aangezien er een actie was al zal dat voor diverse heren hier altijd te veel blijven :stuck_out_tongue:

We wachten voor nu volgende week maar even af. De juwelier zou dan gaan bellen met Wereldhorloges om te zien wat er mogelijk zou zijn. Even mijn verhaal hier posten en van je af schrijven lucht al op.

Gewoon de verkeerde lijm gebruikt!Waarschijnlijk sec lijm.
Beter te doen met 2 componenten lijm en dan heel gedoseerd!
Kun je de index nog iets verschuiven als ie iets scheef zit.
Met sec lijm moet index gelijk goed zitten anders krijg je dit geknoei :confused:

Jemig!! Mijn dochter van 6 kan het beter! Wat een prutswerk en durft nog horlogemaker te noemen. Bij een nagelstudio doen ze veel beter.

Heb zelf ook eens zoiets meegemaakt. Mijn MĂŒhle GlashĂŒtte City laten servicen, die kwam met krassen op de wijzerplaat en op de glasbodem terug. In die staat een horloge van 1100 euro terugkrijgen accepteerde ik niet. Horlogemaker heeft toen kosteloos een nieuwe wijzerplaat en zichtbodem aangebracht.

1. Wat een oneerbiedig prutswerk! Juwelier zou zich moeten schamen.
  2. Je noemt het “een horloge van net iets meer dan 400 euro en niet (
) een Omega van 4000 euro”. Ik weet dat er natuurlijk een grote diversiteit bestaat op dit forum qua bestedingskracht (of bestedingsbereidheid), maar persoonlijk vind ik een horloge van 400,- gewoon een ‘duur’ horloge. In ieder geval een horloge dat zorgvuldige aandacht verdient – nog afgezien van de gevoelswaarde voor de liefhebber die net zo goed geldt voor – zoals hierboven al terecht werd gemeld – een horloge van 35,-.
  3. Ik zou de juwelier eens een linkje sturen naar deze draad op het forum: dan ziet hij in één klap hoe zijn doelgroep hier unaniem over denkt PLUS ziet ook hoe netjes jij het nu nog aanpakt door zijn naam nog niet te noemen. Dat zou best wel eens motiverend kunnen werken :wink:
2 likes

Wat een ellende , maar waarom naar een juwelier i.p.v naar een vakkundige horlogemaker, nu is het waarschijnlijk schuld doorschuiven van de 1 naar de ander veel suk 6.

Onacceptabel en hoop dat het goed komt.

Kielhalen die vent :sweat_smile:

idd beter terug sturen naar leverancier.
Die had er wellicht een nieuwe wijzerplaat in gezet.
Sterkte!

Grt.

Ik zeg terug dat ding en nieuwe plaat erin!

Getuigd ook van weinig zelfkennis (of groot ego) van de horlogemaker, als je van tevoren niet weet of je de dial wel weer strak krijgt na reparatie, dan had ie net zo goed gelijk kunnen zeggen komt een nieuwe dial in die ga ik nu bestellen!

Je krijgt bericht als ie klaar is.

Groeten,

Noel.